Tigarile electronice sunt sau nu periculoase?

Astazi am deschis televizorul si am ramas uimit cand pe Realitatea am auzit o stire despre tigari electronice si cum putea sa fie altfel decat o stire negativa, stirile pozitive nu au ce cauta la TV. Si potrivit lor, tigarile electronice sunt mai periculoase decat tigarile clasice.

Si ca sa va demonstrez ca din start stirea lor este gresita o sa va dau a doua fraza din stire : „Cu toate ca sunt promovate drept o alternativa mai sanatoasa la tigarile traditionale, pana acum n-au existat studii care sa confirme sau sa infirme acest lucru.” Gresit, exista numeroase studii care sa confirme ca tigarile electronice sunt mai sigure decat tigarile din tutun.

Iar in continuare cei de la Realitatea au mai zis: „Cercetatorii de la Universitatea Atena au realizat o cercetare la care au luat parte 8 persoane care nu au fumat niciodata si 24 de fumatori, dintre care 11 cu plamani care functioneaza normal si 13 care cu probleme pulmonare. Concluzia oamenilor de stiinta a fost clara: tigarile electronice sunt daunatoare pentru plamani, cel putin pe termen scurt.”

Am si eu cateva intrebari pentru cei care au facut acest articol?

  1. Din ce cauza s-a ajuns la concluzia ca tigarile electronice sunt mai daunatoare decat tigarile clasice?
  2. Acest studiu contrazice alte studii care confirma ca tigarile electronice sunt sigure pe termen scurt. Cu ce contraargument vin acest cercetatori pentru a demonstra ca studiul lor este cel corect si nu celelalte care deja exista?
  3. De ce tigarile electronice sunt mai periculoase decat tigarile clasice cand se stie deja ca acestea afecteaza sistemul respirator?
  4. Explicati-ne care este mecanismul prin care tigara electronica afecteaza plamanii?
  5. Comparati substantele chimice gasite in tigari electronice cu cele din tigarile clasice.
  6. Specificati cantitatea de substante chimice periculoase gasite in tigarile electronice.

Daca se gasesc raspunsuri la aceste intrebari si daca prin raspunsurile oferite se ajunge la concluzia ca tigarile electronice sunt mai periculoase ca cele clasice atunci eu nu am nimic impotriva sa afirm acest lucru.

41 comentarii

  1. Am vazut si eu stirea la Realitatea, dar au mai spus ca s-a facut un sondaj pe cativa fumatori, timp de 10 minute. Este o nebunie, sa spui ca o cercetare se face in 10 minute. Trebuie sa fii prea tampit sa crezi asta. Cati fumatori de ani de electronica, ati auzit ca s-au imbolnavit… Prostii, nu stiu cum sa mai faca sa denigreze si sa scoata de pe piata acest instrument, care pe zi ce trece ia amploare in achizitonarea lui. Cand nu o sa mai auziti de mine, sa stiti ca am murit… glumesc… eu nu cred in cercetarile astea ….
    Cu simpatie, Cristina M!

    • De-a dreptul penibil… totusi sunt atatia care cred tampeniile astea de la tv… Si trecusera mai bine de 2 luni de cand ne lasasera in pace. Si-au amintit ca vine toamna… si sa creasca vanzarile la tigari clasice. Sunt din seria reportajelor/stirilor platite de tabacisti

      • Aceste atacuri din media se vor inmultii deoarece vinzarile de tutun au scazut drastic si industria tutunului si farmaceutica pierd sume enorme. Vaperilor nu va lasati influentati de comentariile facute de persoane neavizate si cu caractere indoielnice…

      • salutare la totii vaperii

        am vazut si eu stirea la realitatea dar nu mi se pare corect ca acei cercetatori nu au raspunsuri pentru asa zisele probleme ale substantelor din tigara electronica , eu tin sa va spun ca fumez tigara electronica de un an de zile si nu am nici o problema ba din contra ma simt mai bine de cand am inceput sa vapez si inca un lucru care ma multumeste la tigara electronica respiratia sa imbunatatit am energie pe care nu o aveam pe vremea cand fumam tigari clasice si nu mai tusesc si nu mai obosesc de cand o folosesc .Trebuie sa spun ca am incercat foarte multe modele de tigari electronice si diferite cliromisere , nu am de gand sa renunt la vapat . Sfatul meu este sa nu mai plecati urechea la fabulatii despre tigara electronica .

  2. Va salut pe toti vapand !…din pacate cu aceasi indignare cand vad ca “astia”iar ne lovesc …si mai mult,o fac cu aceasi cerbicie asidua ,desii ,nu vad ,ca din randul vaperilor cineva ar opune vreo rezistenta …stiti,dragii mei,inclin sa cred ca de fapt pe undeva ….e si vina noastra ,a vaperiolor,pentru ca prin faptul ca nu le raspundem acestor atacuri ,ne cam acceptam soarta …daca ,doar pe aici ne exprimam indignarea nu prea realizam nimic…adica ceva tot e ,ca ne marim randurile,insa tot nu le dam peste bot imberbilor ce ne ataca in media.Ori numarul celor care citesc aceste randuri ,ce intra pe forum,e infim cu cei ce urmaresc la tv ,tot soiul de tampenii.Uite ,nu mai departe de ieri,ram intr-un magazin vapam!Atrageam,multe priviri,sopocaieli retinute,iar cum tigara mea electronica e vedeta peste tot pe unde merg,ma bucuram in sinea mea….si tot in sinea mea si radeam urias!La casa ,tipa de acolo imi spune”Nu va e rusine domnule sa fumati in magazin?””Madame,e tigara electronica,nu e nociva “”Nu conteaza tot tigara e”….deci aceea ….”agurida sociopata “,nu sia de fel diferenta intre cele doua tipuri de tigari….ei,saraca cine sa ii si spuna diferenta,cat rau face una ,si cat bine cealalta,desii ea se uita la tv…La un monemt dat am vrut sa ii spun”Stii,prietena mea sa lasat de fumat,acum a trecut pe electronice…sa vezi ce sani frumosi are iubita mea ,parca i-au mai crescut,ea are de ce purta decolteu…tu te-ai uitat in oglinda inainte sa iei bluza aia decupata ,peste cioatele alea?”…insa ,ma gandeam ca si asa a avut o zi grea,mai era si o gura racita de pomana la miiloc ,asa ca fara sa o bag in seama ,am iesit din magazin ,inconjurat de valatucii mei de abur.Insa in Romania,cati nu sunt ca si ciocloda aia?mii si mii de oameni,care vazand numai caractere negative ale tigarii electronice la tv.,o sa ajunga sa ne huleasca pe cei ce le si folosesc – care oricum sunt foarte putini-…prieteni,o sa ajungem sa fim ostracizati si blamatii,precum poponarii?:))Cu riscul de a deveni plictisitor-si daca e asa ,e problema voastra,nu ma puteti lovii ,doar nu sunt in fata voastra:))-spun ca avem de organizare,intr-o rorma leagla,cu un lider de opinie ,care sa ceara dreptul la replica,pentru ca NOI si avem ce spune…aveti cuvantul meu ,ca daca eu as fi in Bucuresti ,as face lucrul asta ,chiar avand ca exemple si numai ce s-a scrisi aici pe forum,darami-te si un temei legal…nu e greu,atata vreme cat te uiti la cat castigi -nu material-,si nu la ce pierzi,iar eu nu mai am nimic de pierdut..Adminule,tu ai pus niste intrebari,insa sunt convins ca sunt mult mai multe,iar alti vaperi,si chiar si eu,am putea prelungi lista intrebarilor,doar fiecare si-a pus o groaza de intrebari inainte de a-silua o tigara electronica….eu am bantuit si pe aici si prin alte locuri vreo 4 zile inainte sa iau decizia de a-mi achiziona una :))_insa NOI avem si raspunsuri la intrebarile astea ,si am putea da atat de mult de gandit si altora daca am iesi si numai cu un drept la replica la tv!Deci….”rebolutie moncher,rebolutie!:))In fine ,inainte sa inchei am sa mai spun ceva :am spus inca de la inceput _adica acum mai bine de 4 luni,de cand vapez,ca in 26 am 5 luni- ca ma voi implica cat de mult pot,in miscarea pro-tigara elecrtonica ,atata vreme cat am vazut ca pe mine m-a ajutat acest dispozitiv….printre incercarile mele a fost si acesta ca ducandu-ma la ziarul care are cel mai mare tiraj de la noi din judet,la care mai scriam,la redactie am fost cu un articol despre tigara electronica ,multiplele ei benieficii etc.M-i sa spus la redactie ca e un articol publicitar,desii nu erau nume de tigari in el….am intrebat cat si costa sa-l public,ca as fi facut si asta ….insa spre rusinea mea .cand m-i sa spus”scorul”m-am retras rusniat….nu aveam atatia bani.Nu am sa spun suma,nici numele ziarului,insa mi-a parut exorbitant de scump,mai ales ca nu erau nume de produs ….parca atat de scump incat…ar fost fost un sacrilegiu ,sa aperi dreptul nostru la sanatate ,fie si prin ajutorul unui dispozitiv….trist,dragii mei,foarte trist.Aburi densi,si un week-end placut sa aveti!….si sa nu faceti nimic din ce eu nu as face….nu ma refer la tigari:))

    • Vezi ma Dacii… asa este… e scump pentru noi sa ne batem in media cu producatorii de clasice si cu accizele statului. Ai zis bine… dar sper totusi sa nu ne transformam intr-o “rasa” minuscula si hulita. :)) Bine ca ai mai revenit, credeam ca te-ai reintors la clasice. :)

  3. Da ,sper si eu sa nu degenearm,asa cum din pacate numarul si asa mic al nostru ,s-a mai micsorat….ne ramane ca atia putini ce am ramas ,sa fim “mai rai”iar celor ce au plecat ,sa le spunem a la Seneca”cel ce nu stie sa moara sa traiasca ca un sclav”.Pacat,pentru ca si aceasta este o lupta catre libertate,in care unealta este tigara electronica .Am intalnit si eu din astia….din pacate .Insa eu ,nu ma voi intoarce la mahoarce …prea inspir “din toate baierile”,prea rad on hohote,fara ca rasul sa m-i se opreasca in cahait-uri de tuse.Iar o respiratie buna conteaza foarte mult,cand respiri prin orificiile castii ,la 150 km/ora,viteza la care “icepe”viata…..care intotdeauna se termina la 0 km:))acuma sa nu o dati in altele,si putinii care mai suntem sa va apucati si de motoare:))Nu de alta dar donatori de organe sunt berechet,noi sa inercam pe cat mai putem sa le insanatosim ce avem:))Aburi densi!

  4. De ce oare in Belgia este interzisa in orice loc si chiar vor sa o catalogheze drept drog si sa fie interzisa?

    • Habar n-am… eu stiam ca e doar o propunere. O sa mai sap si revin. Oricum, ca peste tot, interesele financiare sunt mari… tigari, medicamente… industrii grele!

  5. …Cel putin pe timp scurt… ha ha, eu “aburesc” de doi ani si o luna si ma simt foarte bine. Daaar, oftica-i mare, vanzarile lor scad dramatic si… cam asta-i. Stai sa vezi peste vreun an !

  6. Buna sa va fie inima si gandul VAPERILOR ,
    sunt un VAPER de-la jumatatea lunii martie si ma bucur ca vam gasit (sunt nou si neexperimentat si pe inernet), va SALUT cu si din suflet.
    Sa-mi scuza-ti interventia dar i-mi doresc sa va spun si eu ceva;
    Locuiesc la tara si sunt cred singurul VAPER pe o raza de cel putin 1km (asa cred),i-mi ranjeste lumea in fata cand ma vede cu Joyetech-ul meu vapand. Nu stiu ce le-as putea spune.

  7. Fumez de 6 ani de zile. M-am apucat de fumat tigara electronica de o luna de zile.Ma simt foarte bine, plamanii parca sunt mai mari, nu mai am acea flegma in gat de la tigara normala plus ca mananc mult mai mult si fac economie de 2 mil pe luna.
    Ei vor sa ne induca in eroare.Nicotina nu este daunatoare ! adevarat ca ea creaza dependenta dar este ca si cafeaua.stimuleaza gandirea si concentrarea. de ce fac anti-reclama la tigari ? sa spunem ca 100 de oameni dintr-un oras consuma 1 pachet de kent pe zi. faceti socoata daca acei 100 de persoane isi cumpara tigara electronica si nu mai fumeaza tigari normale. La 12 lei pachetul se ajunge la o scadere a vanzarilor cu 3600RON pe luna la 100 de oameni.

  8. Pai din cate stiu tigara electrica nu are gudron si impuritati, pe cand cea clasica are si gudron si imputitati de tot felul.
    Am prieteni care s-au lasat de fumat definitiv cu tigara electronica.

    sunt si eu intr-o mare dilema, tot caut pareri pro si contra pt ca maica mea are tbc si vrea sa renunte la fumat dar nu poate dintr-o data. si ma gandeam daca sa incerce cu tigarea electronica… macar cateva luni.
    Ce parere aveti?

    • Ti-am raspuns la intrebarea de la celalalt thread… e riscant sa fumezi si sa vapezi cand ai plamanii bolnavi. E riscant chiar si sa n-o faci deloc. Mi-e greu sa fac o recomandare in acest caz.

      • pai si adica e mai ok tigari normale pana se vindeca?

        • Mai… ce sa zic… normal ca nu e ok.. tigarile electronice, conform tuturor studiilor de pe afara sunt cu 99% mai safe decat cele clasice.

          • Asta vroiam sa stiu :)
            Multumesc!

    • salut
      am fumat 40 de ani
      azi e a 5 a zi cind fumez electronica
      deja icep sa o ador
      in primele 3 zile am mai fumat 2,3 tig./zi.
      azi e a 3 a zi cind nu si tigara in gura incep sa simt minunat
      ar super ptr mama ta ,putin greu la inceput.
      ii iei camel de 0,18 sau de 0,24
      o sa iti multumeasca

  9. Si as vrea sa stiu ce fel de tigare electronica mi-ati recomanda pt o fumatoare inraita de 30 de ani… ce fel de lichid, ce fel de tigare…
    Va multumesc!

    • Daca ai buget, iti recomand o tigara electronica ego w vipercig. Daca n-ai, mergi pe un ego xxl… doar ca va trebui sa incarce mult mai des cu lichid. Ca lichid, ceva din gama tabac… in functie de taria tigarilor pe care fumeaza, alegi cu vanzatorul concentratia de nicotina.

      • si la ce pret ar fi acestea?

      • Sal,am fumat nestingherit un an si m-ia placut mult si nu mai tuseam deloc.(atomizoarele,cartomizoare,clearomaizer,giantomizoare).9 luni am fumat iar clasice deoarece ma c-am plictisisem cu curgerea lichidului din tigare.Acum de 2 saptamani mi-am achizitionat Vision eternity cu corp de lava Tube(V variabil) si am trecut din nou la tigari electronice Este alta treaba ;nu curge,are aroma,se schimba rezistenta foarete usor ,costa putin etc).vapatul este considerat de multi nociv,deaorece philip morris este o firma foarte mare si are influente politice(pierd bani).Din multe surse de acum doi ani ce citeam pe atunci despre tigare electronica,era ca este nociva cu 50 de substante iar clasicele avea 2000 de substante fara a intervenii cu substantele de stingere a tigarii daca o lasi in scrumiera.Cand m-am apucat sa vapez nu a fost ideea sa ma las de fumat,s-a intamplat ca la un concert sa trag de la un prieten din tigare si mi-a placut mult iar dupa o saptamana mi-am achizitionat si eu.Cred ca nu o sa mai fumez clasic cu noua achizitie care imi satisface placerile.Asa ca vaperilor nu va fie frica de ce spune media.Va salut vapand

        • foarte bine faci ca ai ales sa nu mai folosesti tigari clasice si ai decis sa vapezi pentru ca acesti vapori nu sunt daunatori pentru organism ieu am achizitionat un mod vamo v2 si un clearomisor kanger protank si vreau sa spun ca este foarte ok aburi de o calitate superioara si o aroma si un th foare bun

  10. Scriu si aici ca nicotina e daunatoare, pe cutiile de e-lichide e ditamai capul de mort si sunt cavea randuri de indicatii de toxicitate mare pt piele, ochi, ingerare, mediu. Si cum nicotina a fost sintetizata, am citit, ca pesticid, nu e chiar precum cafeaua – comparatia asta e chiar naiva. Scrie pe cutii (ce am luat eu din UK) ca are efecte mutagene in mediul acvatic, ceea ce e straniu, adica e cancerigena in mediul acvatic si altfel nu? Deci mai sunt multe de aflat si vor fi multe studii false, platite de ambele parti, care o sa ne buimaceasca. Plus de aflat odata pt totdeauna daca glicerina vegetala arsa in e-tigara produce sau nu acroleina, cu alte cuvinte daca atinge/depaseste boiling piont-ul de 280C. Si eu sunt entuziasmat de aceasta inventie, dar mai sunt chestiuni de lamurit si vad ca din 2009 de cand le urmaresc nu am mai aflat nimic in plus, acelesi controverse subiective, si mai niciun studiu de necontestat pt ambele tabere. Oricum, sper ca luptati si voi pt interzicerea fumatului in cluburi si puburile din rumania, in care daca vrei sa mergi cu prietenii, te intoxici literalmente. O ultima observatie: temrenul de VAPORIZATOR mi se pare fals, pentru ca eu cred ca ce iese din e-tigara e de fapt fum, la fel ca fumul din smoke-masinile de discoteca. Am suflat usor asa zisii vapori pe oglinda si NU CONDENSEAZA NIMIC. Orice evaporare la temperatura mare are si reversul, i.e. recondensare la temperatura mica (asa se distileaza alcoolul doar). Cum nu are loc condensare, NU e vorba de vapori. Stiu ca ideea de vapori suna maore harmful than smoke, dar eu cred ca avem de a face cu un fum in urma arderii e-lichidelor. E similar fumului din tigaie, doar ca acolo pui ulei si sunt tot felul de fumuri, fnctie de ce arzi. Faceti experimentul cu oglinda, ce parere aveti?

    • Octavian… spui ca ai studiat dar de fapt ori n-ai studiat nimic, ori n-ai inteles nimic. Vezi ca sunt aici pe forum multe studii noi cu privire la vaporii de tigara electronica. Si da, sunt vapori… numai vaporii de apa condenseaza in oglinda, by the way… fumul e un produse al arderii… vezi foc… nu al incalzirii… Si da, sunt vaporizare… pentru ca functioneaza prin incalzire, nu le da nimeni foc. Normal ca vaporii nu condenseaza la loc, pentru ca de asta se foloseste ca baza, glicerina vegetala sau PG… Nu mai fa afirmatii ca si cand ai avea un doctorat in fizica, biologie si chimie! Mai stim si noi cateceva pe aici… si ne acupam cu asta de 4 ani. Stim ce bagam in noi. Ca sa nu raman dator, sigur ca NICOTINA ca substanta pura este toxica, la ochi, ingerat… etc. Si CocaCola in solutia concentrata din care se face sucul, este otravitoare, direct. Insa nicotina in concentratia din tigari, chiar si cele clasice, nu este daunatoare cum crezi tu. E o concentratie prea mica pentru a deveni daunatoare si nici nu se ingereaza. Ajunge din plamani in sange. Sau nu stiai ca vaccinurile sunt de fapt virusi in cantitate scazuta si stare latenta, astfel incat corpul sa dezvolte anticorpi si sa lupte cand va fi cazul cu virusul. Sufla cat vrei vapori in oglinda pentru ca punctele de vaporizare si respectiv condensare la VG si PG sunt diferite de cele ale apei!!!

  11. Salut

    Am observat ca uneori ragusesc de la vapat,
    Pot face ceva sa evit ragusirea?

    • Hmm.. asta e noua.. vapeaza mai putin sau mai slab… Eventual schimba marca de lichid. Poate e doar o coincidenta… poate ragusesti din alte motive.

      • E posibil sa fie coincidenta
        Lichidul care-l folosesc e Dekang USA MIX (MLB) – VG – 18MG
        si nu as crede ca e de la lichid
        Vapez de aproape 2 luni ,sunt incepator…daca nimanui nu i s-a mai intamplat asa ceva e clar coincidenta
        Iti multumesc pt raspuns

  12. saluatare,imi poate zice si mie cineva de unde sa iau niste rezistente bune pentru clearomizor? sau daca as putea sa cumpar un snur din ala mai lung pe post de rezistenta :D :P P.S nu radeti nu face-ti misto daca stie cineva un raspuns ok, daca nu asta e !

    • Salutare voua!Alex,am sa incerc sa te ajut eu .Cel mai eficient este sa-ti faci singur rezistentele !Atat ca economie cat si ca fiabilitatea rezistentei ( eu am pe un Vivi nova,o rezistenta facuta de mine,care ma tine inca din 10 ianuarie-cu dry burn- ,iar cele originale cu care a venit nu m-a tinut doua saptamani,iar asta poate confirma oricare utilizator de clearo Crede-ma ca fabricarea unei rezistente ia mai putin timp decat imi ia mie sa scriu lucrurile astea.Mai mult,rezistenta home made ,pe langa ca intrece ca performante cele din comert,consuma si mai putin lichid .Am sa-ti spun si de ce .Cele din comert ,made by chinese,sunt confectionate din nichelina,care e mai groasa decat Kantalul ,incinge mai greu ,rezultand consum de curent intr-o veselie ,la temperaturi mai ridicate = consum mare de lichid ,tu ca sa obtii placere dai la buton ,si uite ca asa si rezistenta iti spune adio arme!Plus ca la costuri,judeca si tu:1 metru de silica – snurul- e 3 lei/metru,iar kantalul – elementul de incalzire- e 4 lei/10 m.Cate rezistente iti faci?:))Si poti sa lasi si mustatile lungi,doar o faci tu…i.Mustatile lungi,au avantajul ca nu mai inclini clearo ca sa-l irigi ,obtii o iriagre optima ,si ai si aburi mai pufosi decat la mustati scurte.Eu pe vivi am 4 mustati lungi. Pe cand in comert .o rezisetnta este 9 lei,iar daca nu ai clearo cu rezistenta schimbabila ai cam sfeclit-o ,ca va trebuii sa-ti iei clearo nou ai carui pret variaza intre 16-35 lei,ceea ce la doua saptamani,nu e chiar ok,nu?mai ales camd exista si alternativa:))Recomandarea mea ar fi silica la 2 mm grosime si kantal de 0,20,la infasurare de 6 spire obtii o rezistenta de 2,4 ohmi,ceea ce e arhisufient pe o baterie normala.Daca detii un mod vv ,la tensiune de 5.0 volti,e.knocking on the heaven;s door::))Silica si kantal ,gasesti la sectiunea Modding ,la magazinele on-line,cel aderat de site nu are (sau cel putin asa stiam).Ei,ca sa inchei,ai o groaza ed tutoriale pe youtube ,sau acceseaza romedic.ro,sectiunea fumat,unde am si eu un articol despre E.T.,si am expus pe larg procedeul de fabricare a unei rezistente,ca raspuns la un user de aici .Iar daca tot nu te descurci,revino si semnalizeaza,nu-i bai ,am sa incerc sa te ajut.Ok,sa ai aburi densi!Ura

  13. Multumesc frumos pentru raspunsul tau promt si explicit.am sa cumpar de la magazine snur recomandat de tine si sper sa ma descurc cu “‘impletirea lui” .mentionez ca sunt posesorul unui ego t ce 7 ,clearomizor.sa auzim de bine !

  14. Stai linistit,Alex ,acesta este rolul acestui site,de a ajuta si pe altii,in masura posibilitatilor,asa cum si noi la randul nostru am fost ajutati,…asa cum si tu sunt convins ca o vei face…si stai flex,nici un vaper ,nu va rade de tine,din motive lesne de inteles.Trecem mai departe !Bateria ce o ai este o baterie buna….pentru un incepator!in timp,o sa doresti ceva mai puternic,din ratiuni legate in primul rand de autonomie,mod-urile avand baterii mult mai mari,unele necesitand o incarcare odata la una/dpua saptamani .Pe alnga asta mai apare si….puterea obtinuta,astfel ca te vei mira ce poate scoate clearo tau la o putere de 4,5-5 volti ,dublu TH si aburi,comparativ cu ce ai acum si “constrans”de voltaj constant de 3.3 v.Practic iti poti “regla”taria tigarii.Dar sa revenim la clearo .Ce clearo ai?.Este cu componente detasabile ,adica servisabil?Poti scoate – prin desurubare-capsula ce contine rezstenta?Daca vrei revino cu amanunte….Daca nu e servoisabil iti recomand sa-ti procuri unul servisabil (Kanger,CE4 Titanium),sau si ma bine un Vivi nova,e 30 de lei si vine si cu 3 pastile cu rezistente,iar pastilele le poti folosi ulterior!,eu asa am facut,si il am de aprooape 6 luni…Apropo,impletirea ,e de fapt ….infasurare,si e f simpla.Te vei folosii de un ac sunbtire de seringa.Tii strans snurul pe ac,iar cu celalta mana infasori,cat mai strans 6 spire,cu putina atentie ,sa nu se atinga intre ele….ei,insa mai multe”la locul faptei”adica cand ai si capsula respectiva,iti spun pas cu pas ce sa faci..Numai bine!

    • am luat un vivi nova ,sunt realmente incantat ,intr-un final am gasit si rezsitente si silica si lichide baza pe care l-am combinat eu cu arome .doar ca la ideea de a-mi face singur rezistenta am renuntat momentan ,ma depaseste,mai ales in conditiile in care nu am un material video.multumesc de ajutor

      • Alex,te felicit pentru alegerea ta ,pentru Vivi,,silica si kantal….o sa vezi realmente cat de ieftin e vapatul comparativ cu alti vaperi,darami-te cu un fumataor de mahorca.Urmareste doar cu atentie:Desfaci Vivi in parti componente ,o sa ai baza,tubul ,partea de sus,cu mustiucul,da?ok,acum desfaci capsula cu rezistenta de pe tija centrala-prin desurubare-O sa ai pastiluta aia mica ,cu mustati,!Inlaturi capacul acela de silicon dinspre mustiuc,astfel incat sa vezi rezistenta.Acum,te uiti atent,la partea care opusa,acolo unde se insurubeaza pastiluta .O sa vezi un pin cu gaura,ce vine pe filet,iar deasupra lui o garnitura de silicon ,dupa care e corpul pastilutei unde vine rezistenta.Cu unghia vei trage de acel pin spre inafara ,chiar sub “garnitura”…poti sa insisti destul de energic,nu ai ce strica,sau rupe,insa iese usor,fiind presat de garnitura de silicon….acum ca a iesit ,o sa-l vezi,ca din profil arara ca un T,cu partea mai lunga in interiorul pastilei,fireste prin garnitura de silicon.Acum daca l-ai inlaturat,poti sa apuci mustatile,rezistentei si sa tragi in sus,va iesi foarte usor..Acum Alex,daca nici rezistenta nu mai e ,nici acel “T”cu gaura,ce mai avem?Garnitura de silicon!Cu o surubelnita f subtire ,poti sa o scoti f usor,garnitura nefiind rigida….ori prin rotirea surubelnitei,ori prin apasare din partea de sus a capsulei,ideea e sa o scoti.Acum,ce piese componente avem?pai e corpul cu cele doua fante,garnitura,care surpiza e un guleras,si ce am scos prima data acel T,sau stut.ca nu stiu pe latineste cum ii zice:))Acum urmeaza sa faci rezistntenta cum ti-am indicat mai sus,cu ajutorul unui ac de seringa,silica,kantal de 6 ori,infasurat cu tot cu ac,nu infasori numai snurul!Atentie!Lasi piciorusele rezistente foarte lungi,le ajustezi la final,insa ele sunt lungi pentru ca trebuie sa intre si sa iasa din corp pe partea cealalta.Acum ca rezistenta e facuta,cu tot cu ac o asezi la locul ei ,intre cele doua fante,piciorusle trecand prin corp….tragi de ele ,ca sa asezi rezistenta ….acum poti sa scoti acul,iese f,usor,si ramane rezistenta.Ai cele doua picioruse lungi,in afara corpului….pe un piciorus,o sa pui gulerasul de silicon ,pe care il impingi cat poti,in gaura corpului .In el,impingi si T-ul.La final,vei avea o capsula cu doua picioruse ,unul in interiosur gulerasului celalalt in exterior.Acel guleras Alex,are rolul de a fi separator intre picioruse,care ede fapt reprezinta + si – rezistente,sau anodul si catodul…Dupe ce ai introdus si T-ul,cu o unghiera,inlaturi surplusul de kantal,-piciorusele ,la nivelul filetului capsulei ,ca sa o poti insuruba.Acum o insurubezi la loc pe tija si o pui pe baterie.Daca se aprinde cand ii dai “IGNITION”,inseamna ca esti fericitul posesor,al unei rezistente care te va tine mai mult decat snurul :))….daca NU se aprinde,inseamna ca nu ai citit cu sfintenie ce am scris eu aici.Insa stai linistit ,nu e mare filosofie,nici macar nu trebuie sa fii indemanatic (cumnu sunt nici eu,am doua maini stangi),ca sa faci o rezistenta!acum dupa ce ai umplut cu lichid ,si la cateva vapari consecutive ,iti va da gust “ascutit:” de metal,atunci sa stii ca spirele se ating,sau nu sunt egal distantate,si va trebuii sa refaci,insa nu iti ia doua minute,acum ca deja stii..Stai sa vezi,bataie de cap,o sa evoluezi ,la atomizoare genesis,cu una sau chiar doua rezistentae externe ,iar silica e inlocuita de mesha din aluminiu ce trebuie roluita si oxidata ,cu camere de ardere ,de unde aburi ies reci,plus si mustiuc cu camera de racire…..ai impresia ca mananci inghetata cand vapezi:)).Sper ca ti-am fost de folos ,si sa vii sa ne spui rezultatul.Aburi densi sa ai !URA !

        • inca o data multumesc frumos pentru tot ajutorul si sprijinul oferit ,mesajul l-am vazut de ceva vreme, din pacate ,cu scuze de rigoare rapund tarziu,am sa incerc sa folosesc metoda frumos detaliata si cu multa ,foarte multa rabdare .sunt incantat ca am devenit “vaper“ :D si ma simt mult mai bine dpdv fizic.totul e schimbat.inca o data multumesc ,iar atunci cand imi voi lua inima in dinti sa trec la ”preparare” am sa postez aici.
          PS:1 Azi a venit cineva la mine si a fumat 3 tigari ,am realizat cat a persistat mirosul de tigari chiar si aerisita camera…
          PS :2 Pana data viitoare aburi cat mai densi :D

          • Alex,ce pot sa spun?Asa se caleste otelul?:))Cu placere,si ma bucur daca am putut sa te ajut!De cate ori ai nevoie,te rog nu ezita sa apelezi!Ma bucura sa vad ca randurile noastre s-au marit fie si macar cu unul,care sper ca incantat de difeernte,va mai aduce si al;ti vaperi De modare ce pot sa-ti mai spun este ca daca ai vedea cat de usor e,o sa iti para rau ca nu ai facut-o mai din timp…!Sa ai o zi frumoasa, si ABURI DENSI,VAPER-E!

  15. legat de clearomizor ,da e servisabil,tocmai ce am vazut o prezentare video (gasita cu greu ) ,cu instruiri de infasurare de despre modelul meu,un tip din Uk avea model aproape ca al meu ,numai ca al lui avea axul central cu 2 orificite prevazute pe lungime ,si al meu e fix si vine un mustiuc in capul lui apoi rezistenta si ultima silica….modelul este ego 7sau ego cc

  16. intradevar tigarile electronice sunt cu foarte mult mai periculoase decat cele clasice.Sunt cu mult mai periculoase pentru producatorii de tigari clasice pentru-ca le scad vinzarile.dramatic.de asta sunt foarte periculoase.nu prin efectul lor.ci prin popularitatea in rindul oamenilor.iar ei se tem extraordinar de mult.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 159 other followers