Tigara electronica nu dauneaza animalelor

De curand am citit o poveste interesanta pe net si desi nu ma gandeam niciodata ca exista o legatura intre fumatul pasiv si animale, am ramas surprins sa aflu ca exista. M-am gandit sa v-o impartasesc si voua, sunt sigur ca iubitorii de animale o sa ramana surprinsi… Poate o sa fie mai multi ce vor trece pe tigara electronica.

„Acum cativa ani avem un catel Golden Retriever. Era un catel foarte bun insa suferea constant de alergii. Acum ma gandesc ca era din cauza fumatului pasiv. La vremea aceea nu am acordat asa multa atentie, dar acum daca ma gandesc mai bine, cred ca fumul de la tigara pe care o fumam ii facea rau. Recent am citit intr-un articol ca fumatul pasiv nu provoaca rau doar oamenilor dar si animalelor. Fumatul pasiv poate provoca animalelor atat alergii dar si cancer.

Particule din fumul de tigara intra in blana animalelor, iar cand acestea au contact cu blana lor, aceste particule sunt inghitite si ajung in stomac. Tutunul ajunge in organele interne ale animalelor si poate dauna foarte mult acestor organe. Toate acestea sunt consecintele fumatului pasiv. Nu este o coincidenta faptul ca Fred, catelul meu, tusea si avea o respiratie suieratoare de fiecare data cand fumam.

O sa fiu sincer, ma simt vinovat ca prietenul meu cel mai loial a trebuit sa indure toate acestea din cauza fumatului pasiv, catelul meu a murit din cauza unei boli de inima.

Acum aburesc tigara electronica. Daca as fi stiut atunci de tigarile electronice si daca as fi stiu ce stiu acum despre fumat, lucrurile ar fi decurs altfel. Poate ca Fred ar fi avut o viata mai buna, fara alergii si poate ca el ar fi alergat si acum prin curtea casei mele.

Stiu ca este greu sa te lasi de fumat. Daca nu poti si daca iti este foarte greu, de ce sa nu dai o sansa si tigarii electronice. Acest produs nu provoaca rau nici tie si nici celor din jur.”

Impresionant nu? Cine s-ar fi gandit vreodata ca ne putem pierde pentru totdeauna cei mai buni prieteni din cauza fumatului? Dragi fumatori de tigara clasica v-ati pus vreodata intrebarea asta?

Tigara electronica nu este daunatoare nici animalelor.

5 comentarii

  1. „Tigara electronica nu este daunatoare nici animalelor.”
    Bine eu nu zic ca tigara electronica este daunatoare animalelor, dar conluzia trasa de tine asupra acestui fapt este una pripita, nefondata din punct de vedere argumentativ. Oricum, sunt de acord. Abur de calitate! 🙂

    • Cosmin… la ce fel de „animale” te referi tu? Eu stiu ca animalelor nu le este daunatoare… ma rog, nu ca ar fuma, ma refer la fumatul pasiv, desigur. Au fost facute studii de laborator si pe soareci… tinuti 2 ani in vapori de propylen glycol.. si nu au dat nici un semn anormal. Deci…?

  2. Nu sunt asa de convinsa ca tigara electronica este inofensiva, pentru ca de cate ori sotul meu fumeaza in casa din aceasta electronica, ma ustura gatul si imi vine sa tusesc.

    • Interesant, esti prima persoana care spune acest lucru. Ar fi doua posibilitati, ori esti o persoana cu sensibilitate crescuta si cu diverse alergii, ori e ciudat lichidul folosit de sotul tau. Nu este normal, crede-ma.

  3. S-ar putea sa ai dreptate cu tigarile la animale. Eu imi amintesc, ca de cate ori imi aprindeam o tigara, pisicile mele (o siameza si o birmaneza) fugeau ca arse, pentru ca eu nu eram controlata si cand suflam fumul il suflam uneori in directia lor si ele nu suportau. Nu stiu daca au suferit de vreo boala ca nu le mai am de vreo 4 ani. Referitor la usturimea si tusea la aburul pasiv, nu cred ca asta ar fii cauza, mai pot fii si alte cauze, sa ne spuna ce senzatie avea la fumatul traditionalelor… Cu simpatie, Cristina M!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

