Tigara electronica, dispozitiv pentru a renunta la fumat!

Scriu acest post si pentru cei vechi in ale aburilor si pentru cei care vor sa se apuce. Mi-au scris cativa aburitori despre problemele avute cu tigara electronica, mai precis cu componentele acesteia si vreau sa lamurim aici cateva aspecte.
Initial cand a aparut tigara electronica, un kit depasea pretul de 200 de euro. Acum a ajuns undeva in jurul a 40 de euro, deci de 5 ori mai putin.

Tigara electronica a fost conceputa ca un dispozitiv care sa te ajute sa renunti la fumat, nu ca un dispozitiv care sa te ajute sa fumezi mai mult, lucru care se intampla multora dintre noi.

Datorita acestor aspecte, al banilor cat si al scopului utilizarii tigara electronica nu este un produs extrem de fiabil, ca durabilitate, pentru fumatorii inraiti. In momentul in care treci pe tigari electronice trebuie sa te astepti ca vei avea costuri cu consumabilele, cu atomizoare, cu acumulatori. Nu este un dispozitiv care va functiona un an de zile perfect. Trebuie sa schimbi atomizoare, cam la 2 saptamani, chiar si acumulatori la cateva luni. Nu mai zic de lichid si cartuse, pentru ca astea sunt clare pentru toata lumea.
Cu toate acestea, costurile cu tigari electronice, cu consumabilele pentru acestea sunt de 2-3 ori mai mici decat cu tigarile clasice.Tigara electronica a fost conceputa sa renunti definitiv la fumat, adica s-o folosesti numai atunci cand te „arde” buza, sa tragi cateva fumuri… si gata. (vezi si filmul The Tourist, am scris despre el) Iar in cateva luni, dupa ce ai tot scazut doza de nicotina din lichid, sa renunti definitiv.
Acest lucru nu-l inteleg multi dintre noi. Sunt oameni care se plang ca s-a ars atomizorul in 2 saptamani, sunt oameni care se plang ca nu mai tine bateria dupa 3-4 luni… normal!!!
Nici nu au cum sa tina la infinit pentru ca nu au fost concepute ca tu sa fumezi exact la fel ca inainte sau chiar mai mult.

Acum, nu spun ca eu fumez mai putin ca inainte, insa imi asum aceste costuri! Pe mine nu ma interesa nici daca m-ar fi costat mai scump decat tigarile clasice… ma interesa in primul rand sanatatea! As fi platit chiar mai mult ca sa fumez ceva sanatos. IMI PLACE SA FUMEZ… si nu mi-am propus sa renunt, asa ca de un an si jumatate aburesc tigari electronice. Stiu ca sunt multi care au trecut la fumatul electronic dupa ce au citit posturile mele si ma bucur pentru sanatatea lor.

Asa ca „frati de aburi”, hai sa nu ne mai plangem ca ni s-a stricat atomizorul sau acumulatorul, pentru ca nu e un produs perfect si inca o data, nu e creat ca noi sa fumam la fel de mult sau mai mult! Hai sa ne gandim ca oricum ne costa mult mai putin decat plateam inainte si pe de alta parte nici nu o sa mai avem bolile clasice cauzate de tutun. Mie mi se par foarte importante aceste aspecte… desi mai sunt si altele… fum, miros, dantura… etc.

In plus nici o tigara electronica, indiferent ce spun cei care le vand nu o sa ne tina luni de zile, in conditiile in care bagam abur la greu! Nu are cum! Credeti-ma ca am incercat aproape toate modelele de tigari electronice existente…

Concluziile, ca v-am plictisit probabil si pesemne sunt unii care ma injura:
1. Daca vrei sa fumezi pentru ca-ti place si treci pe tigara electronica, pentru a-ti satisface acest viciu intr-un mod mai sanatos, asuma-ti costurile cu consumabilele. (Aici ma incadrez eu)
2. Daca vrei sa te lasi de tot de fumat cu ajutorul tigarii electronice, abureste doar cand „te arde buza” si vei vedea ca tigara electronica rezista mult mai mult. Redu lunar doza de nicotina pana la zero si in cateva luni, ai scapat. (am prieteni care au reusit si aceasta performanta)

Aburi de calitate dragilor!

8 comentarii

  1. salut , eu fumez de doua luni Ego si nu am avut probleme cu atomizoarele si chiar fumez la greu din ea, asa k cine invoca motive din astea cred k nu pot renunta la tigara clasica sau nu au o e-tzigareta de calitate. va urez aburi de calitate!!!

  2. Detin un EGO de vreo 3 saptamani, cumparat de pe situl recomandat de voi. merge ok. am inteles ca atomizoarele se uzeaza in timp, trebuie curatate, dar pana la urma tot „mor”. care este motivul? se infunda, nu? intrebarea mea e: nu pot fi curatate cu apa sau cu alti solventi? eventual tinute mai mult timp in solvent, ca sa patrunda bine. am acces la acetona, etanol, metanol, cloroform, acetat de etil etc, care probabil ar putea dizolva impuritatile ramase in atomizor. atomizorul meu inca rezista, asa ca nu am incercat inca astfel de curatare.

    • Adrian… in principiu, in atomizor exista o nichelina care se incinge pentru vaporizare. Acea nichelina… se uzeaza destul de repede, initial se incarca cu impuritati. Eu nu cred ca merita deranjul sa incerci s-o cureti. Probabil ca ii mai prelungesti viata… insa nu mai cred ca va fi ca noua. Pt mine nu merita deranjul. 😉

  3. Sal……….eu de o lune de zile nu mai fumez(tigari normale).Am 2kituri eGO [ S versus J ],am facut un studiu foarte riguros cu GOOGLE si am decis la 2 pachete de tigari pe zi mi se potriveste manusa eGO . Am avut mare noroc cu un coleg de serviciu si am incercat , am fumat la birou circa 3 zile si am decis cumpar eGO 2 kituri . Daca ma veti intreba de ce 2 kituri va voi raspunde sincer datorita celor scrise pe forumuri ca sunt difernte si una e mai buna decat cealalta si diverse baliverne……………….ambele firme faceGO si sunt la mare concuraenta eu nu pot face mare diferenta intre ele. Dca va spun ca am fost asa de exigenta pana si la ambalaj nu mi-a placut unul si i-am dat papuci .
    Aburesc cu mare placere,a fost greu pana sa ma reglez cu trasul din ea si complectatul,se incingea atomizorul,au cate am compatimit 3 zile si acum sunt maestra.
    Folosesc un cartus timp de 4 – 5 zile si il azvarl nu mai discut cu el , curat atimizorul la 2 zile cu un servetel sufland in el invers de cum aburesc,la 15 – 20 zile am inteles ca nu mai este asa eficient …………aici ma abtin .
    Si am stabilit ca DEGANG – VG High e ok , am incercat si PG nu imi place……….
    Aburesc de o luna fi am folosit 4 sticlute de e-likid VG 10ml , 6 cartuse si un atomizor .
    E destul de scump pe foamea asta sa iti ei direct 1 kit complect si cele necesare pentru o luna dar mi se pare mai buna sanatatea decat ( TIGARILE NORMALE ) .
    Nu fac parte din cei care fac reclama celor din dreapta sus , am incercat si am invins TIGAREA NORMALA DUPA 30 ANI , pana la urma toti datoram o moarte.
    SUNT O NOUA ABURITOARE CARE VA POT DA SFATURI SA NU MAI FUMATI TIGARI NORMALE , EU FOLOSESC CU MULT SUCCESS TIGAREA ELECTRONICA eGO .

  4. eu aburesc de aproape 2 luni eGo XXL , imi curat atomizorul pe care il folosesc peste zi in fiecare seara (am 3 atomizoare pe care le folosesc prin rotatie si inca nu am ars nici unul) , iar ca si recomandari de eLichide merg pe YNDK Tobacco High , Ruyan4 High si Energy Cow High(RedBull pentru novici). As vrea sa mai incerc si alte arome si astept niste sugestii din partea voastra…Si ma gandesc destul de mult si la un eTrabuc…voi l-ati incercat? Se pot reincarca cartusele la el? (PS: sunt tentat pentru ca da bine la costum…! si arata al naibii de bine ! 😛 ) Aburi muuulti si densi va doresc !

    • Bogdan… intr-adevar si cum tu remarci, trabucul electronic mi se pare de fitza. Nu scoate prea mult abur… incomparabil cu Ego. Este bun, asa cum zici, sa arati bine la o petrecere. 🙂 Ca lichide si eu folosesc tot Dekang… si ce zici tu si Mint (mie imi place mult, desi nu fumasem inainte tigari mentolate) si USA Mix (Adk Marlboro)

  5. Buna. Eu mi-am cumparat azi un kit de tigara electronica DSE 901 de la e*****. Dupa ce vad scris pe forum …sper sa nu-mi fi luat tzeapa ca am dat pe el 270 ron
    In alta ordine de idei, eu fumez Kent 1 la care ii pun filtru Targuard si fumez asa de vre-o 5 ani maxim un pachet pe zi. Acum trebuie sa stopez caci ma pregatesc de facut un bebe si m-am gandit ca, dat fiind ca imi place gestul si pentru mine e o chestiune de socializare, caci nu imi place fumul de tzigara, ar fi o decizie buna. Intrebarea e, daca vreau sa raman insarcinata, e ok tzigara electronica? nu face nici un rau? mentionez ca mi-am comandat lichid flavour Virginia fara nicotina. Ma puteti sfatui in vre-un fel?

    • Buna Ioana… daca e fara nicotina, nu are ce sa-ti dauneze. Numai sa poti tu sa suporti fara nicotina… ca eu nu simt nimic. 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

