Tigara electronica departe de a mai fi SF!

Mi-am adus aminte, de curand, de cartile vestitului Jules Verne si de aventurile Capitanului Nemo cu Nautilus si ma gandeam la acest geniu care a scris despre multe tehnologii inainte ca ele sa apara in lumea reala. Pesemne nu era un fumator inrait. 🙂

Desi am publicat cu ceva timp in urma un articol despre cine a inventat tigara electronica, mi-am pus intrebarea daca ea a mai fost folosita intr-un film SF, sau intr-o carte inainte ca noi sa aflam despre existenta ei?

Am cautat pe internet si am gasit cateva raspunsuri la intrebarea mea. Cineva marturiseste ca tigara electronica apare in filmul Watchmen din anii ’86-’87. Intr-o carte intitulata ” Voice of the Whirlwind”, publicata in 1987 apare o persoana care foloseste un ”inhalator cu nicotina lichida”. DeForest Kelly (fumator inrait), actorul care a interpretat rolul lui „Bones” in versiunea originala Star Trek a venit cu ideea ca in viitor, oamenii vor fuma „tigari sanatoase” care vor fi bune pentru ei.

Printre multitudinea de informatii care exista pe internet, legate de tigara electronica am gasit un articol din 1998, in celebrul ziar „The New York Times”, care este foarte interesant, m-a distrat copios: http://www.nytimes.com/1988/10/22/us/koop-urging-regulation-of-smokeless-cigarette.html
Se pare ca se discuta demult despre tigara electronica si despre cum ar trebui ea „regularizata” de FDA (Food and Drugs Administration – USA). Cei care au citit posturile mele stiu cat de mult s-a chinuit FDA sa interzica tigara electronica, sub puternicile influente financiare ale producatorilor de tigari clasice. Pentru cei care nu au citit, ii asigur ca FDA nu a reusit sa interzica tigara electronica. :))
Ce m-a distrat este ca se face asimilarea tigarii electronice cu un dispozitiv care poate fi folosit pentru inhalarea cocainei… :)) Este prima data cand aud asa ceva…

Ulterior FDA-ul a incercat si alte tactici in aceste tentative de combatere… normal este vorba de miliarde de dolari… in SUA, nu va speriati. La noi cifrele sunt semnificativ mai mici.

De-a lungul timpului, de cand pufai tigara electronica, m-au mai intrebat prieteni daca se poate fuma si „iarba” cu ea. :)) Mi-au zis ca ar fi super tare daca s-ar face lichid cu marijuana in el. Ei bine deocamdata nu se poate, ii linistesc pe doritori. Se pare ca substanta halucinogena se degaja doar prin ardere, nu si prin vaporizare… chestiune chimica… dar cine stie, in viitorul apropiat… 🙂

Aveti mai jos articolul pe care l-am postat cu cel care se proclama inventatorul tigarii electronice:

https://forumtigaraelectronica.wordpress.com/2011/02/22/cine-a-inventat-tigara-electronica/ ).

Daca mai aveti astfel de informatii le astept cu placere.

Un lucru este cert: NU CONTEAZA CINE A INVENTAT TIGARA ELECTRONICA, IMPORTANT ESTE CA EA EXISTA SI CA NE PUTEM FOLOSI DE EA.

Aburi de calitate!

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

