E interzisa tigara electronica in Postul Pastelui?

E interzisa tigara electronica in Postul Pastelui?

Asa cum bine stiti se apropie Pastele si nasterea Domnului. Eu sunt credincios, insa nu am exagerat niciodata cu mersul pe la biserica, cu spovedaniile sau cu Postul. Cu toate acestea in ultima saptamana inainte de Paste obisnuiesc sa tin Post… nu chiar un Post ca la carte, ci un post de mancare de „dulce”, cum se spune. 🙂

 Vorbeam cu niste prieteni ieri despre aceasta faza cu Postul si concluzionam ca este cam greu sa ne abtinem de la toate „placerile”. Asta cu mancarea e o chestiune mai simpla pentru mine… si de regula imi iese. Ca sa nu mai lungesc prea mult introducerea, mi-am amintit cand eram mai mic, mi se spunea ca daca tin post sa nu mai fumez in aceasta perioada. Mi se spunea ca tigara este „tamaia dracului”. Cum mie mi-a placut dintotdeauna sa fumez, am venit mereu cu argumente, atat pentru mintea mea cat si pentru ceilalti. Unde scrie fratilor in Biblie despre tigara…? De ce spuneti ca este „tamaia dracului”? Pesemne pentru ca aduce atatia morti (de acord cu asta)… pentru ca eu nu-mi amintesc ca cei de pe vremea lui Isus sa fumeze, tigara normala sau tigara electronica. :))

Si acum ca ati inteles unde bat, sa facem putin „filozofia chibritului”. Daca tigara normala este interzisa in Post, oare si tigara electronica sa fie interzisa?

Eu cred ca nu, doar avem voie sa fumam tigara electronica peste tot. 🙂 De asemenea tamaia trebuie aprinsa ca sa tamaiezi ceva… la fel si tigara clasica, pentru a fuma. Tigara electronica nu trebuie aprinsa… deci nu poate fi comparata cu „tamaia”. Ce ziceti? E o deductie logica. Noi barbatii gandim in scheme logice… daca ma intelegeti.

Pe de alta parte Biserica, spune ca in Post trebuie sa renuntam la placeri. Tigara electronica este si ea o placere pentru ca ne ajuta sa fumam ca si inainte. Prin deductie logica, ar trebui sa renuntam si la tigara electronica in Post. Dar, de asemenea si condusul unei masini si cantatul la un instrument, sunt placeri. Ar trebui sa renuntam si la acestea in Post? Oare pe parcursul postului ar trebui sa mergem cu bicicleta la servici, ca sa nu pacatuim? Get my point??? 🙂

Ar mai fi o idee… in Post, fratilor, trebuie sa aburim tigari electronice de proasta calitate… asa cum sunt E-health… sau cum se numesc… De ce? Simplu, nu ne provoaca placere… ci mai mult un chin. Si din cate stiu eu, Biserica vrea sa intelegem chinul lui Isus prin sacrificiu. Deci poate ca ar fi bine, sa avem niste tigari electronice proaste, pe care sa le folosim in Post. :))

Fericiti voi cei care n-ati stiut ce tigara electronica sa cumparati la inceput si ati ales dupa pret. Acum puteti aburi (chinui) linistiti in Post, pentru ca sigur nu pacatuiti. Placerea e departe de voi. 🙂 Cu acest gand voi incheia postul meu, la articol ma refer, nu la Postul Pastelui.

Va astept cu comentarii despre ce credeti si voi. Este tigara electronica o placere ce ar trebui reprimata in perioada Postului? Eu n-am de gand s-o fac, mergand pe principul de mai sus. Dar voi?

4 comentarii

  1. La inceput am fost derutat. Am crezut ca ..ainnebunit lumea de tot..ca pana si de tigarile electronice au inceput sa se lege biserica noastra respectabila…..apoi cand am citit mai departe, m-am amuzat copios.Oricum, este prima data cand aud ca se tinea post incluzand si tigarile…mai era putin si se tinea post si de la respirat…M-am distrat. (am deja 30 zile de cand nu am mai pus tigara de mahorca in gura si sunt mandru de asta- nici macar nu mai simt nevoia) Toate cele bune.

  2. Am inteles ca cei de la google numai accepta sa se faca reclama la tigari electronice pe google si ca au suspendat deja cateva siteuri, ati auzit asa despre asa ceva?

    • Asta se intampla de f mult timp… insa tolereaza sponsorizarea pe tigari electronice… inca. Din cand in cand inchide conturile pentru ca in politica lor este interzisa reclama pe aceste expresii. Pesemne ca la un momentdat o sa taie de tot sposorizarea acestei expresii, la fel ca la tigara electronica.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

