Restrictii majore in industria de tigari clasice

Dupa cum bine stiti, sau daca nu ati aflat deja, auziti acum, Uniunea Europeana a propus ca producatorii de tutun sa fie obligati sa produca tigari care sa se stinga singure.
Motivul care a determinat adoptarea unei astfel de masuri este urmatorul: conform statisticilor in fiecare an pe teritoriul UE aproximativ 2.000 de persoane isi pierd viata in incendii declansate in locuinte din cauza tigarilor, iar alte 7.500 de persoane sunt ranite. Majoritatea accidentelor sunt provocate de cei care fumeaza in timp ce stau intinsi pe pat si apoi adorm.
Sa nu mai pomenim aici de cati oameni mor din cauza fumatului… :))

Legea a intrat in vigoare la inceputul lunii mai, cu mentiunea ca de la 1 noiembrie vor putea fi puse la vanzare numai tigari care au o tendinta redusa de aprindere, care se vor putea stinge singure daca nu sunt fumate activ.
Din cate imi amintesc, tigarile romanesti aveau aceste proprietati, de proaste ce erau… nu ca asa fusesera gandite. :))

Masurile luate de UE in ceea ce priveste producatorii de tutun sunt destul de transante insa nu se propune macar interzicerea tigarilor clasice asa cum se discuta pentru tigari electronice. Cred ca le-ar fi mult mai usor daca ar promova tigara electronica, care oricum nu arde deci…din start aceasta problema a incendiilor nu va mai exista. Desigur ca atat Romania, dar si UE la nivel de organizatie, castiga anual miliarde de euro din accizele la tutun si normal ca nu le-ar convenii sa interzica de tot comercializarea, importul sau producerea de tigari asa cum s-au intamplat in cateva state de pe continentul american, cu tigara electronica.

Este adevarat ca exista multi fumatori in lume insa si aburitorii de tigari electronice sunt in crestere. In plus, cei care deja aburesc si-au dat seama de beneficiile tigarilor electronice si majoritatea sunt dispusi sa lupte pentru ele. Au luptat pentru libertatea tigarii electronice si in Anglia si in SUA. Gasiti in posturi mai vechi, daca sunteti interesati.

Argentina, Uruguai, Columbia, Panama si Canada (din cate am auzit) au interzis tigara electronica si cel mai grav este ca au dat aceste interdictii pe baza unor dovezi nefondate sau chiar mai rau, pe baza unor afirmatii neadevarate. Este clar ca producatorii de tutun baga bani la greu in treaba asta.

Aburi de calitate va urez! Nu de alta, dar cu lumea in care traim s-ar putea sa nu ne mai putem bucura de ei cat de curand.

3 comentarii

  1. Nu vreau sa par „prea rea”, dar bine le face…
    Acum, dupa aproape 3 luni de cand am iesit din „hora asta – in care ma invarteam pe propriile degete” si inca ceva, care pot spune cu mana pe suflet NU MAI INHALEZ FUM, CA SI CUM AS FII AVUT O TEAVA DE ESAPAMENT DE MASINA, este una din cele mai importante realizari ale vietii mele – tigara electronica.
    Multumesc ca exista si imi multumesc mie ca m-am „imprietenit cu tigara electronica”!
    Nu este mandrie mai mare a unui dependent sa spuna ca a devenit INDEPENDENT, eu una asa ma denumesc, chiar si cu „prietena mea – tigara electronica”.
    Chiar daca sunt inconjurata de foarte multi fumatori, am ajuns sa le dau sfaturi si sa-i indrum, desi cu ceva timp in urma nici nu credeam ca am „in dictionar aceste cuvinte”…
    Sunt un fan inrait, al tigarii electronice!

  2. Sa zic si io’ una BUNA referitor la MANDRIE ! Stau de 11 ani aici si gagicile de la ABC-ul din colt ma stiu PE DE ROST. Am fost, cumparat paine, o bere la 1 litru la plastic (pt seara 😉 ), o punga de seminte etc si fetele BY DEFAULT mi-au pus pe tejghea un pachet de viceroy lung (ca aia fumam).Am latit restul i tigarile le-am dat la o parte. Ele: ” pai? ai tigari ?” ” Eu : DA ! si am dohanit de 3 ori din e-tigare”
    ATATA DE MANDRU m-am simtit de tulai doamne … Le-am lasat ACOLO ! .. si asta in ideea ca am luat pe caiet de N+1000 ori tigari ! ! !


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

