Povestiri: Cristina, 36 ani, despre tigara electronica

Buna ziua,

Numele meu este Cristina, am 36 ani si vreau sa va povestesc si eu cum a fost la mine cu tigara electronica.

In luna feruarie a acestui an, disperata, ca se cheltuiesc foarte multi bani pe tigari, am aflat intamplator de aceast instrument. Pe data de 18.02.2011 am achizitionat un mega kit de DES 901 de 2 tigari, mentionez ca fumam si eu si sotul meu. Eu, fumam de
16 ani, apucandu-ma de fumat in primul an de facultate, din cauza anturajului, sau nu stiu “sa nu raman mai prejos” si de la o tigara am ajuns la doua, la noua… pana am ajuns la un pachet.

La varsta de 34 ani am ramas insarcinata, iar doctorul ginecolog mi-a spus, ca nu-i fac bine copilului, eu intelegeam acest aspect, numai ca nu puteam nici macar sa reduc, parca viciul era mai puternic, eu avand o sarcina mai usoara, care nu
mi-a provocat rau de nimic… si nici de tigara. Bineinteles ca am fumat, desi stiam la ce riscuri ma supun, iar cand eram intrebata de cate tigari fumez, eram atat de “mincinoasa”, ca nu aveam curaj sa spun ca ajung la aproape 1 pachet pe zi. Dupa ce am nascut, iar am fost sfatuita sa renunt la fumat, macar de dragul copilului, dar tot asa, eram la fel de “mincionoasa” la nr tigarilor.
Timp de 1 an si 4 luni, fumam peste 1 pachet si jumatate pe zi, desi eu aveam copil, caruia ii dadeam tutun prin laptele matern. In momentul in care am intarcat, eu nu numai ca nu am redus numarul tigarilor, ba chiar, l-am marit…

Atat eu cat si sotul meu fumam si eu aveam zilnic 2 pachete pe zi iar el 1, deci zilnic trebuia sa avem 3 pachete de tigari si la un calcul ajungeam sa dam pe tigari peste 900 ron / luna, asta daca “nu saream calul”. Ajunsesem sa ne imprumutam de bani, doar pt ne asigura tigarile zilnice, pana intr-o zi, cand am ramas fara bani si fara tigari, iar sotul meu venea de la o tura de 24 ore.
Dimineata, inainte de a ajunge acasa sotul l-am sunat si i-am spus, sa nu vina fara tigari acasa si chiar l-am intrebat, daca a fumat ceva… El mi-a raspuns ca a tras dintr-o tigara electronica. A fost pentru prima oara, cand am auzit ca exista asa ceva, eu nestiind de TIGARILE ELECTRONICE si de existenta lor.

L-am asteptat acasa, sa-mi povesteasca, ce-i cu tigarile alea, cum arata si de unde se achizitioneaza, sa-l intrebe pe acel coleg de munca, sa-i dea mai multe detalii. Cand a ajuns, acasa, au inceput discutiile, el stand cam sceptic, pt ca eu eram o inraita a tigarilor. Chiar m-a sfatuit, pt inceput sa luam o singura tigara electronica si daca ne impacam cu ea, sa mai luam inca una… Eu sunt un om dintr-o bucata si am crezut foarte mult “povestea” spusa de sotul meu, deci, nu prea am stat prea mult pe ganduri si am achizitionat primele 2 tigari, pe data de 18.02.2011. Cand am primit pachetul prin curier, mai era o singura tigara in pachetul de tigari, tigara pe care i-am cedat-o sotului meu, dar am spus cu voce tare, sa cred si eu dar si el: de acum inainte, alte tigari nu mai exista, decat TIGARILE ELECTRONICE. I-am mai spus sotului, ca eu daca apuc pe drumul tigarilor electronice, cale de intoarcere catre cele traditionale nu vor mai exista. La 27 de ore de cand abuream, am fost intr-o vizita, unde se fumase, dar eu simteam O GREATA SI O REPULSIE, fata de traditionale. Nu am inteles atunci, ce se intampla cu mine. Timp de 10 zile am fumat aroma de pall mall – tare, dupa 10 zile am luat aroma de tabac – mediu, urmatoarele 10 zile kent – slab, iar acum aburesc mentoll si cherry fara nicotina. Pe data de 18.05.2011, am facut 90 zile de tigara electronica si nutresc o scarba si repulsie de fum si tot ce este legat de tigarile traditionale. Pe data de 28.05.2011, implinim 100 zile de electronica.

Sotul meu lucreaza in aramata si este nedespartit de electronicele lui, cu aromele lui, chiar a ajuns sa fie invidiat de colegii, atunci cand acestia raman fara tigari, ca sa nu spun ca au ajuns sa se milogeasca de el, sa le dea si lor tigara sa traga macar un fum din electronica. Pleaca in aplicatii sau la trageri de noapte, unde nu gasesc magazine sa cumpere tigari colegii lui, si uite asa, tigara electronica este ceva nemaipomenit. Dar am avut si un  esec, cu sora mea, careia i-am spus de electronica, si-a achizitionat si ea una, numai ca nu s-a impacat deloc cu ea si le-a combinat tigarile, asa ajungand sa spuna, ca nu este ceea ce-si dorea ea, nu o multumeste…

Problema ei, acum depinde foarte mult si de vointa de a schimba ceva, poate ca i-a fost rusine si de ce vor spune cunoscutii…

La mine cunoscutii, au spus, multe si de toate, chiar au facut pariuri pe tema asta, pariuri castigate toate de mine, noi castigand pe toate planurile, dar mai ales financiar, reducand de la 900 ron/luna la max 100 ron/luna, impreuna.

O sa va mai scriu si altadata, ca eu am destule povesti in astea 90 zile de electronica, acum scriind in mare despre toate povestile.

Aburi de calitate celor care aburesc si multa bafta celor care vor sa se apuce sa abureasca!

2 comentarii

  1. Multumim Cristina, frumoasa povestioara. Acum ca s-a spart „gheata”, nu uitati ca asteptam povestile voastre despre tigara electronica pe mail, la „nufumat@yahoo.com”

  2. Interesanta poveste Cristina mai ales ca ai inceput sa fumezt(abureala) ca un fumator inrait care fuma fff mult. Sincerele mele felicitari, nu da inapoi ca ar fi mare pacat, tine-o tot asa. Eu mi-am facut pe calculator in excel un mic tabel in care scriu cat cheltui cu tigara electronica si cat as cheltuii cu tigarile adevarate + o rubrica cu ECONOMII.
    Eu doar complectez ce cheltuieli am iar la tigara normala trec 300 ron iar in 3 patrate imi apar valorile cat am cheltuit cu electronica, cat cu tigara veche si economia pana la data ultimei achizitii. Astea le-am facut ca sa pot arata daca e cazul si sotiei care nu fumeaza cat economisesc dar si ca amuzament sau cum vrei tu sa o iei.
    Eu am stiut mai de mult de aceste tigari dar de frica galagiei in cazul unui esec, din partea sotiei tot am amanat achizitionarea acestor tigari pana am ajuns ca si tine sa constiintizez cat cheltui (ca pensionar) pe luna si am cumparat chitul DSE901 la care ca sa scot mai multi aburi dar mai mult ca sa ma tina bateria mai mult o sa cumpar (cand o sa se termine cu bateria) o megabaterie care sper ca va tine si va fi mai eficienta. Ca si tine, am avut destule din 17 februarie de cand aburesc de povestit dar am si convins cateva persoane sa inceapa si ele sa abureasca iar acuma imi multumesc.
    O seara placuta si un weekend minunat sa aveti ( desigur, includ si pe sotul tau ).
    Cu simpatie si respect, Dorel !


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

