Povestiri: Dorel despre tigara electronica

Nu stiu daca merita sa scriu ceea ce am dorit de aceea e foarte bine ca ai avut ideea cu trimiterea de mail tie ca sa vezi daca e bine de postat sau nu. Eu am vrut sa scriu cum am reusit sa reduc fumatul adevarat ca acum sa pot folosii doar tigara electronica si ca fiecare persoana este diferita si reactioneaza , corpul fiecaruia, in mod diferit in astfel de situatii.

Eu cu multi ani in urma, inainte sa implinesc 40 de ani am cautat sa nu mai fumez asa ca de maine nu mai fumez dar nici nu a trecut o saptamana si am facut sevraj, norocul cu mama care si-a dat seama ca urma sa chemam salvarea, a spus ca sa-mi aprind o tigara iar cum in acele vremuri se mergea la medic sau undeva ca sa ti se deschida o usa dadeai cateva pachete de BT.
Avand aceste tigari mi-am aprins una si asa cum fumam imi reveneam fara a ametii si de la prima tigara mi-am aprins a doua astfel iesind din sevraj.
Am scris acest lucru deoarece sunt persoane care cu vointa pot sa se lase de fumat instantaneu, cunosc mai multe cazuri printre care si cumnatul meu care nu a facut sevraj, el consumand seminte de dovleac, asa ca fiecare corp reactioneaza in alt mod iar fiecare persoana trebuie sa-si cunoasca cum reactioneaza corpul la astfel de solicitari. Eu vazand ca nu pot sa las fumatul dintr-o data mi-am propus ca sa reduc tigarile. Sa nu mai fumez in camere decat la bucatarie sau in balcon, nici la calculator astfel reducand mult numarul de tigari fumate intr-o zi.

Vreau sa mentionez ca am avut retinere sa-mi cumpar tigari electronice nestiind daca o sa reusesc cu ele sau nu, auzind de la diferite persoane cum ca pe langa tigara electronica fumeaza si tigara obisnuita, iar frica de a cheltuii bani pe tigara electronica si sa nu o pot folosii m-a inpiedecat ca sa-mi cumpar.
Ca sa nu mai fumez atat de mult am trecut peste aceasta retinere si mi-am cumparat tiaga electronica DSE 901 cu care acum m-am obisnuit si din 17 februarie nu am mai fumat tigara normala.

Legat de tigara electronica vreau sa spun ca totul depinde de cum o folosesti si cum ai grija de ea si accesoriile ei.
Sa spun ca nu am fost un fumator inrait nemaifumand in camere decat la bucatarie mi-a fost mai usor ca sa ma si controlez in momentul cand am inceput sa fumez tigara electronica si anume, sa nu trag foarte des din tigara pana se infierbanta atomizorul ca si el are o rezistenta care prin incalzire transforma lichidul in vapori, deci supraincalzind-o sigur ca-i scurtezi viata atomizorului, asa ca eu cautand sa dau ragaz acestui component sa se mai raceasca dupa care sa inhalez iarasi am reusit ca sa fac sa ma tina un atomizor aproape 3 luni.
Mai trebuie si intretinut iar dupa mine intretinerea cea mai eficienta este prin a sufla cu putere prin partea care se insurubeaza la baterie apoi sa se scuture cum se scutura un termometru cu mercur. Eu scuturam in palma, deci cu o mana scuturam atomizorul iar palma de la mana cealalta o tineam ca paravan ca sa vad si sa simt pana cand mai arunca rezidu de lichid si murdaria care se aduna iar acest lucru il fad de cate ori imi vine in minte iar cu scuturarea in palma se simte pana cand nu mai arunca nimic dupa care sigur ca ma spal pe maini iar atomizorul pus in functiune din nou e ca si nou, scoate fum (aburi ) ca unul nou.

Am mai observat un aspect ca acele cartuse rotunde ar consuma mai mult lichid iar dupa cateva inhalari deja nu mai scot atata fum cat la inceput pe cand cele in forma de sipca (dupa parerea mea) ar fi mai bune si mai de durata.

O sa ma refer acum la cei tineri care mergand la discoteci, baruri, consumand alcool si fiind cu prietenii sigur ca le vine cu mult mai greu sa fumeze tigara electronica decat unuia ca mine, pensionat, nu mai fregventez localurile mai sus mentionate sigur ca mi-a fost mai usor sa ma obisnuiesc cu noua tigara iar acest aspect vi-l scriu pentru ca am un baiat care are 34 ani si face in felul urmator, cand merge cu prietenii la localuri, la chefuri fumeaza tigara normala dar si-a inpus ca in apartament sa fumeze tigara electronica. Ei si acest lucru e un avantaj, e un pas mare deoarece o data ca nu mai doarme in incapere cu mirosul de fum, a redus simtitor numarul de tigari normale ca nu merge in fiecare zi la baute, deci e un pas spre a urma sa foloseasca doar tigara electronica in toate ocaziile.

Sigur ca sunt diferite tipuri de tigari electronice care te fac sa simti ca ai fuma tigara normala dar oricat de performanta ar fi tot nu e ca tigara normala care pe langa nicotina care-o are tigara electronica mai are inca in jurul a 4000 elemente care te fac sa o simti si sa o savurezi cu mai mare placere decat tigara electronica.
Pentru a ajunge sa fumezi doar tigara electronica e nevoie de vointa, sa nu te rusinezi daca un prieten iti spune ca e „naspa” tigara electronica si alte obiectii, principalul e ca tu sa iti urmezi dorinta de a scapa de acest viciu si o cheltuiala atat de mare de bani care la marea majoritate conteaza.

Desigur ca sunt multe persoane care nu duc lipsa de bani si-si permit dar nu e vorba numai de bani ci in primul rand e vorba de sanatatea fiecaruia care o data pierduta nu se mai poate recupera sau daca da doar intr-o oarecare masura si cu mari sacrificii si mari cheltuieli si tot nu mai esti cum ai fost.

Pentru cei care nu pot sau nu reusesc sa se lase de fumat sau sa foloseasca doar tigara electronica prin voi care folositi aceeasta tigara electronica sa le transmiteti ( ca ei nu intra pe aceste forumuri ) ca sa nu fumeze pe stomacul gol.
Eu eram copil si auzind discutia unui om in varsta care le spunea celorlalti sa nu fumeze niciodata pe stomacul gol, sa manance o eugenia (era la moda in aceea vreme) dupa care sa-si aprinda tigara, eu copil fiind am retinut acest lucru dar l-am si aplicat.

Voi care cititi aceste randuri, sfaturi puteti sa spuneti prietenilor acest aspect ca ajuta, face mult la cei care nu vor sau nu pot sa se lase de fumat.
Eu am ajuns sa trec de 3 luni de cand folosesc doar tigara electronica, nu ma gandesc sa nu o mai folosesc nici pe aceeasta tigara dar am satisfactia ca am reusit pana acum sa nu mai „put” a fum de tigara, sa merg oriunde fara a spune persoanele nefumatoare ca mirosi a fum de tigara si alte multe avantaje.
Poate ca ar mai fi mai multe de spus dar de moment nu mai am inspiratie, cand m-am trezit si mi-am propus ca sa scriu acestea aveam in minte o multime de lucruri dar acum ca m-am apucat sa scriu nu mai stiu ce sa scriu insa daca voi mai avea ceva de spus si voi considera ca e benefic pentru voi o voi face tot asa cum am procedat acum, trimitand mail prietenului care a scris pe forum lucruri foarte bune, bine informat si benefic pentru toti care citim cele scrise.

Va doresc la toti bafta in tot ce doriti sa faceti, sanatate si sa auzim de bine !

8 comentarii

  1. Dorel, iti multumim pentru povestea ta si asteptam si alti aburitori sa-si spuna povestile. Ne pot trimite pe mail la „nufumat@yahoo.com”

  2. Domnul Dorel, eu am 36 ani si am fumat si eu foarte mult, impreuna cu sotul meu. Am incercat sa renunt la fumat pe timpul sarcinii, am incercat sa renunt la fumat cat timp am alaptat, nu am reusit, desi am avut multe tentative care au esuat. D-voastra v-ati achizitionat un DSE 901 pe 17.02.2011 si eu pe 18.02.2011, deci pe data de 27.05.2011, impliniti 100 zile de cand nu mai fumati traditionale.
    Trebuie sa ai ambitie si vointa, ca sa fumezi tigara electronica, spun asta pt ca sora mea si-a luat si ea o tigara electronica, dar nu a agreeat-o atat de mult, desi fuma mai putin ca mine. Eu eram o inraita a tigarilor, ajungeam „sa-ti dau in cap” pt o tigara, acum, ma uit la aia care fumeaza si chiar rad de ei… Recunosc, ca s-au facut multe pariuri, ca „REZISTENTA MEA VA INCETA si eu am ajuns sa castig de doua ori, o data pe partea financiara si alta data am castigat toate pariurile. Ii vad pe unii din prieteni, ca li se termina tigarile si parca intra „in panica”, ca li se termina tigarile. Eu stau PASNICA si rad cu gura pana la urechii, ca ei fumeaza intr-o saptamana cat fumez eu in 2 luni, ca si bani vorbind… Am incercat tot felul de arome, numai ca eu am trecut treptat din 10 in 10 zile de la cantitate de nicotina tare la fara nicotina, acum, am arome de mentoll si cherry, care sunt nemaipomenite. Eu chiar daca aburesc, face placere oricui sa stea langa mine. Eu sunt aceea care nu mai suport sa stau in preajma fumatorilor si chiar „fug cat mai departe de ei”, deci, am SCAPAT DE ACEST URAT VICIU, care pusese dependenta pe mine… Sotul meu, lucreaza in armata si mai pleca prin aplicatii prin creierii muntilor, unde poate nu se gasesc magazine sa cumpere tigari, dar nu aveti ideea ce „bine este vazuta tigara electronica”, au incercat si fumatori, care si-au cam propus sa achizitioneze acest INGENIOS INSTRUMENT DE FUMAT. Eu impreuna cu sotul ne-am achizitionat cate 2 tigari electronice de fiecare si suntem tare multumimi de ele.
    Doresc, celor care fumeaza sa incerce, poate le place, sa abureasca o tigara electronica.
    Multa bafta, tuturor si sa auzim de bine.

  3. Imi spui te rog parerea ta despre tigara RU 85? Am luat-o foarte ieftina, undeva la oferta la 49 de lei, si cu cateva picaturi de lichid vegetal merge foarte bine. Are rost sa caut altceva mai bun sau e ok si asta?

    • E o prostie de tigara electronica. Daca aceea ti se pare ca merge bine… sa vezi cum merg modelele de care vorbim aici. 🙂

  4. Acum am vazut comentariul Cristinei careia-i multumesc pentru comentariu si inca o data o felicit pentru ce a reusit sa faca. Ce coincidenta, doar o zi ne desparte cu inceperea aburelii. Intre mine si Cristina e o mica diferenta, nu ma deranjeaza atat de tare fumul de tigara. Adevarul e ca nici nu prea sunt intre fumatori si poate ca de aceea nu simt atat de tare insa cand vine la mine careva care fumeaza i simt mirosul de fumator.
    Amuzant sa vezi cum la altii li se termina tigarile si vin sa ceara abureala ca sa-si potoleasca pofta de tigara dar eu am ajuns sa ma intalnesc cu aburitori si sa-mi spuna ca li s-a terminat lichidul, ca daca eu nu am lichid la mine. Nu port lichidul cu mine in schimb am un cartus rezerva incarcat asa ca eu am ajuns sa dau cartuse gata incarcate aburitorilor, pana acum am dat 2 bucat, e amuzant ptr mine dar ma si bucur vazand ca sunt tot mai multi aburitori.
    Sa creasca contrabanda cu tigari normale si sa se inmulteasca cat mai mult aburitorii ca monopolul cu tigarile sa intre in faliment 🙂
    O seara placuta si numai de bine sa auzim !
    Cu aleasa stima si respect acelasi Dorel zis BABACU pe Tagged si alte siteuri.

    • Daca va spun, ca, eu intr-una din seri, dupa ce am achizitionat prima tigara electronica, adica pe data de 28.02.2011, la 10 zile de cand abuream, am facut calculul mediu de cati bani am cheltuit in 16 ani, m-am SPERIAT, cred ca as fii cumparat, 2 apartamente in provincie, sau 1 apartament in Bucuresti.
      Eu am fost plecata intr-un concediu de vreo 6 luni in afara, unde bineinteles ca mi-am cumparat tigari, tigarile cam in 2007 in afara tarii erau 2,5 euro/pachetul, cand in tara era in jurul a cca 1 euro/pachetul.
      Asta era viciul care ma stressa la maximum, dar nu stiam cum sa scap de el, oricata buna-vointa aveam…

      Va spun, cu mana pe suflet, celor care aburiti si ati fost viciosi, ce inseamna sa nu ai tigara, cand „te arde buza”, EU M-AS PUPA DE DIMINEATA PANA SEARA, CA AM STAT „stramb” si am gandit „drept”, ajutandu-ma foarte mult persoanele nefumatoare, sau cele care fumasera ocazional, sa gasesc solutia. Adica, le-am cerut parea de tigara electronica.
      Nici nu „m-am uitat in GURA FUMATORILOR”, care la inceput, radeau de mine si-mi tot aruncau „sageti”, doar-doar, schimb ceva din compotament… si las ideea de tigara electronica.

      Aburitori, postati si voi povestile voastre despre tigara electronica, am senzatia ca sunt destul de multi, care au de povestit, sa ne „amuzam” si sa ne „bucuram”alaturi” de voi!
      Cu respect Cristina

  5. Buna dimineata, ca de dimineata scriu aici cateva randuri.
    La povesti despre si cu tigara electronica vad ca se scrie de mine si de Cristina povest.
    Ei ce sa spun, e un inceput dar care trebuie sustinut iar daca incepi sa scrii un anume lucru cum s-a scris de recuperarea unui atomizor si sa nu spui cum l-ai recuperat inseamna ca sau nu este adevarat e intradevar o poveste cu tigara, mai bine spus cu atomizorul sau e scris asa de a scrie ceva.
    Dragilor, acest lucru sincer va spun ca nu-mi place.
    Se vede clar ca sunt exagerari fff mari cu acel atomizor, vezi doamne ca nu mai vedea sa conduca sau cu TVul ca nu mai vedea la TV, dupa aceste aspecte si dupa faptul ca nu a scris cum a reusit sa repare atomizorul am tras eu aceeasta concluzie ca e intradevar o poveste de adormit copii.
    Sa ma scuze cine a scris-o ca nu-mi apare decat ca altcineva scrie ca ar cere si el lamuriri de la Cristina care a mai scris dar parca nu-mi vine sa cred ca ea sa fi scris asa ceva fara a spune ce si cum a procedat mai ales ca a fost rugata sa scrie, sa ne spuna. As mai avea o propunere de facut si anume sa se poata scrie si in particular,
    un fel de chat daca cineva vrea sa comunice ceva doar unei persoane.
    Acum sigur ca sunt atatea modalitati de a comunica dar aici am comunica doar despre fumat si tigarile folosite, metode de curatare, de intretinere nu doar povesti care nu sunt finalizate, daca a scris Cristina, imi cer scuze dar nu se cuvine ca pe un forum unde cauti sa scrii si sa spui ca ai facut ceva bun si folositor si sa nu spui cum asta eu o cataloghez EGOISM, inseamna ca nu mai are rost sa mai scriem daca numai sa ne dam rotunzi ce am reusit sa fac si sa nu spun cum !
    Eu respect persoanele sincere, daca am stiut ceva si poate ca in manualul de utilizare a tigarilor electronice e scris dar poate ca nu asa de amanuntit, am scris si am spus cum am procedat la intretinerea componentelot acestor tigari electronice si voi mai scrie daca o sa mai reusesc sa mai fac sau sa descopar cate ceva care consider ca va ajuta pe cei care folosesc astfel de tigari.
    Cu respect pentru toti aburitorii ( dar sa nu ne aburim cu vorbe goale ) acelasi
    Dorel zis BABACU si va doreste o zi si o dumineca minunata !

    • Babacule, nu insinua te rog ca am scris eu materialul, pentru ca eu am scris multe altele despre cum si in ce fel trebuie sa curatim un atomizor… am scris ca eu nu stau niciodata sa curat un atomizor pentru ca nu cred ca va mai fi vreodata ca nou. Am scris ca eu le schimb la 7-10 zile pentru ca vreau sa am maximul… deci nu fa insinuari aiurea. Cristina, nu ne-a spus inca metoda pentru ca nu e sigura ca da rezultate la toata lumea, din ce am inteles eu. A scris ca-mi va trimite pe mail si daca voi considera ca da rezultate reale o s-o public. Asa ca toate cele bune si aburi de calitate. 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

