Povestiri: Avantaje si dezavantaje la tigara electronica

AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE TIGARII ELECTRONICE

Articol trimis de Cristina M

M-am tot gandit zilele acestea la un subiect pe care sa vi-l scriu, despre tigara electronica si la faptul ca, unii poate gandesc ca numai comerciantii de tigari electronice fac publicitate, ca sa-si vanda tigarile si de aceea am scris, ca sa vada si altii ca si cumparatorii de tigari electronice, pot face publicitate, pe motivul, sanatatii in primul rand, iar apoi al finatelor, etc…

Ca multi altii am ajuns la o concluzie: multe persone nu prea stiu despre ce este vorba, nu sunt informate, nu au la dispozitie internetul, sau chiar nu stiu de existenta instrumentului, poate unii dintre acestia ar incerca tigara electronica altii nu. Cei care ar incerca tigara electronica ar face-o de curiozitate, cei care nu ar incerca tigara electronica si sunt putini sceptici cu privire la faptul ca nu si-ar imagina ca un instrument atat de mic, sa produca “miracole” chiar printre randurile celor mai impatimiti fumatori.

Eu ma numar printre cei care nu am stiut de existenta acestui instrument miraculos, desi poate pe piata romaneasca era aparut mai de demult. Las la o parte vorbaria si sa incerc sa subliniez cateva dintre avantajele si dezavantajele observate de mine. Mentionez ca sunt posesoarea a 3 tigari electronice DSE 901, alte modele inca nu am incercat, dar va spun ca sunt multumita de modelul acesta, deocamdata.
Avantaje:
• Nu mai miros toate in jurul nostru a tutun, incepand de la mana cu care o tinem, la gura urat mirositoare, la haine imbaxite de tutun si fum, la parul mirosind a tutun;
• Nu mai trebuie sa stam cu grija, ca am aprins tigara si daca nu o fumam se va arde singura, sau va cadea din scrumiera (pe masa, pe covor, pe mocheta, pe mobile – asa cum mi s-a intamplat mie);
• Nu mai stam cu grija ca vom arde copii daca sunt in preajma noastra, sau ne vom arde singuri, daca conducem si avem geamul deschis la masina, iar scrumul sa sara prin masina, pe bancheta, pe mocheta, …
• Nu mai stau inghesuite toate intr-o gentuta mica (ca atunci cand fumam si aveam un pachet de tigari, laolalta cu altele), iar daca purtam genti mari, sa intoarcem geanta cu “fundu-n sus” sa ne gasim tigarile si bricheta sa aprindem, aceste tigari electronice pot sta foarte frumos intr-o tabachera;
• Nu mai trebuie sa cautam afise pe care scrie “interzis fumatul”;
• Nu mai trebuie sa asteptam sa se faca pauza de masa, ca sa aprindem o tigara, poti munci bine-merci si cu o electronica in mana;
• Nu mai deranjezi persoanele nefumatoare cu tutunul pe care organismul nu-l suporta;
• Poti “aburii”, ori de cate ori ti se face pofta si oriunde, fara sa cauti un loc unde sa mergi sa-ti linistesti “placerea”
• Costurile se diminueaza spectaculos, chiar de la achizitia tigarii electronice;
• Sanatatea este importanta pentru fiecare si pentru cei care-l inconjoara;
• Tigara electronica, te face putin mai “ordonat si atent”
• Poate mai sunt si alte avantaje, dar ii las si pe altii sa-si spuna parerea.

Dezavantaje:
• Nu am observat nici un dezavantaj, dar poate altii pot spune despre ele… Dupa parerea mea “tigara electronica” nu are nici un dezavantaj, ci numai avantaje, ea oferind aceeasi “placere” ca si tigara traditionala.

Inchei, prin a va scrie niste versuri:
“Frumusete-i trecatoare,
Banul e amagitor,
Mintea-i ca o piatra scumpa,
Ce nu-i data tuturor.”
Cu respect, Cristina M

50 comentarii

  1. Cristina, multumim din nou pentru articol si cine mai doreste ne poate trimite ideile lui pe „nufumat@yahoo.com”. As vrea sa spun eu cateva „dezavantaje”, daca le pot numi asa: 1. Trebuie sa ai grija sa-ti incarci bateriile, 2. Trebuie sa nu uiti sa-ti cumperi consumabile pentru ca nu le gasesti la toate chioscurile, 3. Trebuie sa incarci des cu lichid. Eu unul m-am obisnuit demult cu aceste aspecte, ba chiar au intrat in reflex. Cred ca oricine se poate obisnui cu ele. 🙂 Aburi de calitate dragilor!

    • Va salut,sint de accord cu tot ce ai spus.Azi am incercat(dupa 10 zile de tigara electronica )una din marcile mele preferetate de tutun (fumez cam de 20 de ani) si dupa 2 fumuri am calcat-o in picioare.Un gust de c…,deci am gasit ca am facut o alegere inteleapta.pe linga economiile de bani si multe alte avantaje(am fumat in spital,autobuz,etc).Si dintre toate persoanele bucuroase pt aceasta alegere,sotia mea e cea mai fericita(nu este fumatoare),ma lasasa fumez oriunde,chiar si in prezenta fetitei de 3 ani….deci frati fumatori,hai sa falimentam oleaca aceasta indusrie prospera.Nu sint perfect convins ca nu ar putea exista un efect,poate si ai nociv decaqt tigara reala,dar pt moment ma declar mai mult decat multumit de tigara electronica.

  2. Nu aveti pentru ce, placerea de a scrie a fost de partea mea!
    Chiar si cei mai putin atenti/ordonati dintre noi cei care aburim, daca ne intra in reflex, toate acestea denumite de d-voastra „dezavantaje”, eu le-am catalogat la avantaje. Tigara electronica ne face:mai ordonati, mai atenti. Multi aburi tuturor!

  3. Pt.Cristina M. Sal.Interesant articolul tau ! Sunt perfect de acord cu tine,numai ca ”economia” nu se face cu vorbe.Sa fiu mai pe scurt si inteles : am incercat tigarile e-healt cu care nu m-am impacat deloc,am vazut la tine in articol ca ai 3 tigari DSE 901, RUGAMINTE: imprumuta-mi 1 (o tigara) eventual pt. o luna (lichidul il voi cumpara eu) in eventualitate ca voi fi fascinat de aceasta tigara. Vorbesc serios , o perioada de proba cred ca este foarte indicata. In speranta ca nu am deranjat si sunt inteles(situatie financiara dificila)astept un semn din partea dvs.!

    • Pentru Valentin, raspuns:
      Ieri am fost la plimbare, si am intrat intr-un magazin unde adusese marfa. La un moment dat mi-au picat ochii pe niste tigari electronice, intamplator am intrebat cat costa, mi s-a raspuns 35 lei/tigara. O porcarie banuiesc la pretul asta. Acum m-am uitat pe neamul de tigari electronice specificat de tine si am vazut pretul de 49 lei. Tigarile mele costa mai mult si sunt originale, nu contrafacute, au stanta SLB atat pe atomizor cat si pe baterii. Ti-as imprumuta, numai ca noi suntem 2 care „aburim electronice”, atat eu cat si sotul meu. Uita-te si tu ce preturi au cei de la http://www.tigarielectronice-nr1.ro, iar la banii astia iti dai seama, ca sunt de calitate.
      Eu tocmai mi-am mai luat o baterie, le iau si eu pe bucatele acum, dar reduceri am facut, crede-ma de la peste 900 ron cat dadeam noi pe tigari la 200 ron cat am dat pe tigari electronice. Te cred, ca situatia financiara este dificila, dar toti sunt in aceasta situatie in Romania. Fii sigur, ca daca situatia financiara nu ar fii fost dificila si la mine, poate nici in ziua de azi nu as fii renuntat la traditionale. Incearca si suna la 0722.508.666 si ei sigur te consiliaza, ce este bun pentru tine. Cu respect Cristina M.

  4. ..Iar versuri?? nu ne-ai spus nimic nou, ma asteptam la ceva deosebit..Toate bune.

    • Nu fiti rai. Dupa ce ca e singura femeie care ne scrie, mai sariti si voi cu critici. Scrie tu Alex ceva nou… eu cred ca s-au spus cam toate pe aici. E greu sa mai inventezi ceva. Propun sa fim mai uniti, ca nu se stie cand va trebui sa strigam cu o „singura voce”.

    • Daca taceai, filosof ramaneai! Numai bine, prefer sa am o atitudine fair-play si sa nu comentez mai mult… Cristina M.

  5. Prefer sa am o atitudine fair-play, nu comentez mai mult… Toate cele bune! Cristina M.

    • Buna Cristina. Nu baga in seama rautatile. Eu te inteleg foarte bine chiar daca inca combin tigara electronica cu analoagele. Sa fiu al naibi daca se impaca electronica cu cafeaua:))). Asta este. Oricum se cunoaste avantajul tigarii electronice atat financiar dar si din punct de vedere al faptului ca pot fuma oriunde. Saptamana aceasta am ajuns la o firma unde sunt patroni niste oameni religiosi(pocaiti) si nu permit fumatul in incinta firmei, cu toate ca este o stupizenie deoarece firma respectiva este un service si dealer in acelasi timp al unei renumite marci auto. In fine, am intrat , m-am pus pe aburit pe unul din scaunele de asteptare si cand ma simteam mai bine hop patronul cu doi gardieni langa mine. A inceput cu gura mare si cu tipete ca ce sunt chior ,tembel si multe altele, cred ca vroia sa ma intimideze dar din pacate ptr ei nu prea aveau pe cine. Nici macar nu am catadicsit sa imi ridic cele 100 kg de pe scaun si i-Am rugat sa ma scuteasca de prezenta lor. Si dai pufaiala inainte tragand vartos din ego-ul meu. Astia se uitau la mine si ramasesera muti, nestiind ce sa creada. Le-am explicat pe scurt ca tigara mea electronica nu produce fum ci aburi si nu este interzisa in locurile unde este interzis fumatul. Au stat putin in suspans si Sau retras. Peste 5 min am primit o cafea din partea firmei si scuzele de rigoare. Alta problema…:)) nu mere cafeaua la mine fara analoage, asa ca am luat-o frumusel si m-am dus la poarta unde am servit linistit fara sa fiu deranjat.
      In concluzie lumea nu stie inca despre tigari electronice, ce si cum.
      bafta si la cat mai multi aburi!

      • Foarte misto istorioara. Sorin, cand mai ai astfel de intamplari poti sa ni le trimiti pe nufumat@yahoo.com si ti le publicam in sectiunea „Povestiri”. Intr-adevar sunt multi cei „saraci cu duhul”, aici referindu-ma la cei ce n-au auzit de tigara electronica. :))

      • Multumesc Sorin, pentru intelegere!
        Nu stiu foarte multi, de aceste tigari electronice… Adineauri vorbeam cu cumnatul meu (fratele sotului) care-mi povestea ca si-a luat o tigara electronica eGo, dupa ce a vazut la noi electonicele. Tocmai ii spuneam ca am redus foarte mult cheltuielile. In aproape 4 luni de aburi am cheltuit cam 700 ron -amandoi, daca fumam analoage trebuia sa dam cca 3.600 ron. Acelasi lucru imi spunea si cumnatul meu, dar spera sa renunte la analoage ca s-a saturat de cati bani a cheltuit si ar vrea sa-si mai ia si altceva de banii arsi… Foarte multi aburi Sorinin continuare si foarte multi aburi celorlalti…

      • salutare, incearca sa combini tigara electronica cu un ceai negru dimineara ( in loc de cafea ) , la mine chiar a tinut. Cafeaua mi se parea foarte amara ( desi am fost bautor de 6-7 cafele pe zii destul de amare ), dar cu electronica nu se lega deloc. Abureli sanatoase

        • Eu unul, beau cafea in fiecare dimineaza si nu am nici o problema in a pufai tigara electronica.

        • Depinde de fiecare organism acum, unii chiar nu pot la inceput, dar obisnuindu-se si „imprietenindu-se” cu electronica, vor reusi, cu siguranta. De aceea imi place mie acest forum , ca intalnesti tot felul de oameni care sa te sfatuiasca. Cei care aburesc, eu ii denumesc „terapeutii celor care incep sa abureasca”. Multi aburi tuturor!

        • Amu la tigari renunt dar la coffee in nici un caz. Glumesc bineinteles ….o sa incerc si cu ceiutz poate se leaga. Ms de sfat dan si abureala placuta all !!!

          • :)) Eu zic ca nu trebuie sa renunti la cafea, eu n-am facut-o si totusi n-am nici o problema in a folosi tigara electronica in locul celei clasice.

          • nu e obligatoriu sa lasi cafeaua, dar la mine nu a mers, vorbesc la prima ora cand cafeaua si 3-4 tigari erau lege, nu ma puteam trezi. E acum nu m-ai intra, si am incercat dupa cum ti-am spus cu ceai negru, dar in cursul zilei beau cafea fara probleme, ce sa zic fiecare cu obiceiurile si dependentele lui. Abureli sanatoase si placute.

      • Chiar draguta istorioara. Si mie mi s-a intamplat dupa ce mi-am luat tigara electronica. SUnt in Birou cu doi colegi nefumatori. Fiind mai matinala ajung la birou inaintea lor si unul din colegi cand a venit si m-a vazut pufaind de zor la calculator a sarit in sus initial. l-am lasat sa isi verse oful si l-am intrebat candid daca ii miroase a fum. Abia atunci a realizat ca nu e o tigara normala si nu e fum in birou ba chiar ii place mirosul (aveam un lichid de vanilie). Dupa cateva zile m-a rugat sa pufai vanilie ca ii place mirosul desi nu se simte foarte tare.

        • Bun venit printre noi, Imari! Vedeti ca sunt multi aburitori? Eu spun sa asteptam cu rabdare, ca apar destul de multi oameni care aburesc, sa ne povesteasca! Clubul aburilor se mareste, pe zi ce trece, observ. Foarte multi aburi tuturor!
          Cristina M.

  6. Care e cea mai buna tigara electronica? va intreb asta pe voi ca pe niste consumatori , nu ca pe niste comercianti care abia asteapta sa isi vanda produsele. Ma intereseaza cel mai mult raportul calitate/fiabilitate/pret. si daca se iese mai ieftin decat un marlboro pe zi. Nu mai vvreau sa platesc 300 si ceva lunar pe tigari. Tare articolul si foarte informativ.

    • Cea mai buna tigara electronica este aceea care ti se potriveste. Spune-ne cat si ce fumezi in fiecare zi si iti vom spune ce tigara electronica e cea mai buna pentru TINE.

  7. Dragii mei „aburitori”…am reusit sa renunt la tigara normala in urma cu aproximativ 3 luni in urma unui sfat amical din partea unui coleg. Am fost sceptic dar am preseverat iar acum nu pot decat sa ma minunez de ignoranta in care am trait atatea „veacuri”! In afara faptuluica am eliminat mirosul oribil de tigara, precum si cheltuielile destul de mari, trebuie sa admit ca ma simt excelent. Viata fara fum de tigara are avantajele ei si se simte mai ales cand fac sport si „sport”.. Cat priveste accesul cu tigara electronica peste tot…eheiii! am multe povesti. ma distreaza cel mai mult momentele in care ma aflu la cumparaturi si personalul de securitate se indreapta spre mine cu o viteza ametitoare….de parca ar dori sa ma sfasie pentru imprudenta de a „fuma” in magazin. Surpriza mare se citeste pe fete lor atunci cand realizeaza ca NU FUMEZ ci doar scot aburi…nu miroase a fum….nu exista pericol de foc..etc. Urmeaza seria obisnuita de intrebari (unii dintre vajnicii aparatori sunt fumatori inraiti) referitoare la ..”chiar functioneaza?”, „este scumpa?”, „mai simti nevoia de tigara?”…si tot asa.
    Trebuie sa recunosc cu mana pe inima…MA SIMT TOTAL DIFERIT! Am acces peste tot..pot bea cafea oriunde (DA..merge e-tigara cu cafea..in cazul meu, evident!)..acces la nefumatoare!!!
    In consecinta..nu mai suport tigarile normale si nici fumul de tigara. II multumesc constant amicului meu care mi-a recomandat acest mod elegant de a renunta la fumat si nu pot decat sa sper ca imi voi lua ramas bun si de la „electronica” pana la sfarsitul acestui an.
    Va doresc toate cele bune si „SA ABURITI BINE!”
    Cu siguranta eu nu v-am „aburit” cu modestele mele cuvinte.

    • Salut Cata. Ne poti trimite oricand povesti, intamplari reale pe care le ai de cand fumezi tigara electronica. Avem o rubrica dedicata. Adresa de mail la care ne poti trimite este „nufumat@yahoo.com”. Eu n-am renuntat la tigara electronica… si voi face 2 ani. Nici nu-mi doresc sa renunt, pentru ca sunt ok si pentru ca-mi place sa fumez! 🙂

    • Bun venit, Cata printre povestitori! Este total diferit si eu am simtit acest aspect inca din primele zile, desi sunt fata, nu ma sfiesc sa imi savurez electronica oriunde. Eu am aproape 4 luni de electronica, nu as renunta, pentru ca a devenit ceva „obisnuit” pentru mine, desi eram o inraita a tigarilor traditionale, am trecut treptat de la un lichid la altul, diminuand treptata cantitatea de nicotina din 10 in 10 zile si incercand mai multe gusturi decat cele clasice! Decizia de a renunta pana la sfarsitul anului, iti apartine si eu iti urez bafta! Foarte multi aburi, Cata si celorlalti. Cristina M.

  8. Eu am fost un fumator inrait…cam 2 pachete de dunhill negru sau kent lung pe zi…am incercat de cateva ori sa ma las de fumat dar am renuntat la ideie definitv.”Eu nu am sa ma las niciodata de tigari, sunt prea bune” obisnuiam sa spun.
    Mi-am cumparat tigara electronica din motive economice…la inceput am marit considerabil cantitatea de nicotina din tigara electrica, in scurt timp am inlocuit tigara normala complet, cu timpul am micsorat cantitatea de nicotina din tigara electrica….pana am ajuns sa fumez de placere din nou foarte rar, la ocazi mai diferite.si atunci din tigara electrica.
    Pot spune ca m-am lasat de fumat fara macar sa incerc.

  9. Buna tuturor ,,aburitorilor, asa cum observ ca va intitulati:)
    Fumez tigara electronica de o saptamana.Timp de aproximativ 20 de ani nu a existat nicio zi fara tutun.Eram infranta de nenorocitul de viciu si ma detestam pentru neputinta mea.Din ziua in care am ,,aburit ,, prima data, am stiut ca nu voi mai fuma niciodata vreo tigara clasica.Ma simt victorioasa , biruitoare, nu pot descrie in cuvinte destule cat sunt de multumita de noul meu stil de viata.Fiindca, trebuie sa recunosc, parca totul s-a schimbat, in biner, in viata mea.Sitit si voi la fel de bine ca tigara clasica ne ucidea, ne imputea intrgul organism , hainele, locul unde traiam .Acum ,stau la birou si am la indemana minunea asta de tigare electronica.Sunt fericita si libera.Probabil ca sunt si unele dezavantaje.Insa, daca e sa alegi un rau, e bine sa alegi raul cel mai mic. Viata fericita tuturor ,,aburitorilor,, 🙂

  10. am citit parerile dv. si sunt incantata de acestea, va rog daca sunteti amabili sa-mi spune-ti ce fel de tigareta folositi si ce pret are o tigareta ca pe saituri gasesti tot felul de marci si tot felul de preturi, va multumesc.

    • Buna, ce folosesc eu este irelevant pentru tine. O tigara electronica trebuie aleasa in functie de stilul fiecarui fumator. Spune-mi te rog ce tigari fumezi si cat de mult pe zi si eu iti voi spune ce tigara electronica e potrivita pentru tine. 😉

  11. Buna,fumez Pall Mall Superslims Menthol,cam 15 tigari pe zi,multumesc mult pt. ajutor.:(

  12. buna, sunt un impatimit al tutunului, fumez 15-20 tigari Kent lung pe zi de foarte multi ani (sunt fumator de 35 de ani) a-si dori sa incerc si eu tigara electronica dar nu stiu ce tip. Daca ma poate ajuta cine cu indicatii va multumerc. Cristi Zamfir

  13. am 24 de ore de cand am zis adio..tigarilor…eram o fumatoare inraita de 20 de ani,dar in ultimul timp am realizat ca fumatorii sunt din ce in ce mai marginalizati si ca acest viciu costa din ce in ce mai mult!si punand totul in balanta ,am realizat ca a sosit clipa sa ma despart de ,,prietena mea fidela,,marlboro,inlocuind-o cu tigara electronica ego-t,cu aroma tot de…marlboro!chiar este usor,serios!credeam ca va fi mai greu!deja realizez ce frumoasa e viata de nefumator!!!!

    • Bravo Diana… intr-adevar nu este greu sa renunti la fumatul clasic, atunci cand ai o tigara electronica ok, pe stilul tau de fumat.

  14. buna.
    foarte interesante discutiile de mai sus.
    Eu fumez kent nanotek gri (nu mai stiu cum se numesc acum). Puteti sa mi spuneti ce fel de tigara electronica mi s ar potrivi?
    Multumesc.

    • Daca fumezi sub un pachet pe zi, tigara electronica dse901. Daca fumezi mai mult tigara electronica Ego W Vipercig iti recomand.

      • Eu fumez winston silver un pachet pe zi. imi spuneti va rog ce tigara mi s ar potrivi?

  15. Buna tuturor! Am si eu o intrebare, dse901 cam cat ajunge? si care ar fi „cea mai ieftina electronica de calitate” ca sa spun asa?:))

    • Alex… nu inteleg intrebarea… cat ajunge??? Ce vrei sa intrebi? Zi-mi ce si cat fumezi si o sa-ti spun.

  16. Buna tuturor! Am si eu vreo doua intrebari: cam cat ajunge dse901? si care ar fi „cea mai ieftina tigara electronica de calitate” daca se poate spune asa?

    • Ti-am mai raspuns o data. Nu exista tigara electronica de calitate ieftina. Poti incerca kitul de o tigara, la 120 de lei, cu clearomizor C4 vipercig.

  17. Un pachet Kent8, lung, pe zi fumez. Ce electronică mi se potriveşte? Am nevoie de răspuns rapid, vă rog! Vă mulţumesc mult de tot!

  18. Buna! Vreau sa incerc si eu tigara electronica. Eu fumez Virginia Slims Premium, cam 8-10 tigari pe zi. Ce-mi recomanzi sa incerc? Multumesc.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

