Povestiri: Incercare esuata de reparare a bateriei de dse901

Articol trimis de Cristina M.

Zilele trecute, stateam si ma gandeam cum sa-mi repar bateria stricata de DSE 901 (prima mea dragoste de tigara electronica), bateria de care va spun nu se mai incarca, cand o puneam la incarcator, crezand ca mi-a cazut putin lichid in ea, nu mai scotea aburi, sau ca s-a desprins vreun fir, era de-a dreptul stricata…
Eu avand, mai multe baterii functionale pentru tigara electronica dse901, normal ca mi-am permis sa desfac o baterie in speranta ca o voi repara. Nici pe departe nu s-a intamplat asa, initial am desfacut capacul unde este ledul acela care se aprinde si am gasit ca un fel de placuta ca la calculatoare (CIP), probabil ca da comanda tigarii, am ridicat usor acea placuta si am constatat ca are de ea prins 3 firisoare de sarma. Am tras sa ma uit mai departe, apoi un tub infasurat intr-un fel de celofan, toate acestea bagate in carcasa bateriei.
La prima vedere ai senzatia ca nu este mare inginerie, trei fire de sarma legate si un fel de placuta ca centrul de comanda, bagate intr-o teava colorata alb, negru, argintiu.

Gresit, este mare ingineria si nu degeaba chinezii sunt asa evoluati, din cateva “legaturi ingineresti” fac adevarate instrumente care sunt utile omului (vezi tigari electronice, de exemplu). Pana nu demult, stateam si ma gandeam cand spuneau unii “produse facute pe genunchi, pe vapor”. Poate unele, dar nu toate, banuiesc eu, pentru ca am stat si eu in genunchi si nu am reusit sa repar, sau sa-i dau de cap macar, sa se aprinda de vreo culoare, verde sau rosu.
Specific, bateria de care vorbesc, isi facuse treaba 3 luni si eu vroiam s-o readuc la viata. Asa ca m-am consolat, am bagat inapoi tot in carcasa bateriei si am pus-o inapoi in cutia unde o “depozitasem”, la loc de cinste cu bijuteriile mele din argint, pentru ca am considerat-o din prima clipa “bijuteria” sau accesoriul de 3 luni.

Sfat, pentru cei care sunt tentati ca si mine sa desfaca sa repare, daca nu “te duce capul”, nu desfa bateria, ca altfel pareti si voi, cum am parut eu, un copil care strica si vrea sa repare si strica mai tare, sau se enerveaza asa cum m-am enervate ca nu-i dau de cap… sau este curios, oare ce o avea??? In momentele acelea m-am gandit la copilul meu, care face prostioare de acest gen, doar sa-si repare jucaria favorita.

Cu simpatie Cristina M.

2 comentarii

  1. Cristina, pentru tine si pentru altii: Bateria pentru tigara electronica este mai greu de reparat, chiar imposibil atunci cand ai folosit-o 3-4 luni. Cam asta e durata medie de viata a acumulatorului. Sunt multi care le strica mai devreme din cauza ca nu respecta instructiunile si ajunge lichid in ea. Atunci mai poate fi revitalizata uneori. Eu am reusit prin suflare si uscare sa fac unele baterii functionale.

  2. Curiozitatea, cred ca si-a spus cuvantul! Am invatat in ultima vreme de la baietelul meu, cum sa „mesteresc”, sau sa ma fac ca „mesteresc”. Oricum, bateria si-a facut treaba…
    Foarte multi aburi tuturor! Cristina M.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

