Tigara electronica nu te va ingrasa!

Multi fumatori marturisesc ca nu vor sa renunte la fumat pentru ca se vor ingrasa. Personal, marturisesc ca si eu am avut aceleasi temeri. Stiam, cum probabil multi dintre noi stim, ca nicotina este cea care ne mentine „in forma”. Acesta a fost si unul din motivele care m-a determinat sa folosesc tigara electronica. Stiam ca lichidul contine nicotina si ca nu voi avea probleme cu greutatea daca voi renunta la fumat.

Faptul ca nicotina ne controleaza pofta de mancare a fost dovedit de cercetatorii din America. Un studiu facut de Yale University, prezent in publicatia Science, arata cum actioneaza nicotina ca un inhibitor al apetitului in creier.

De aceea atat fumatori, cat si aburitori de tigara electronica, au tendinta sa fie mai slabi decat cei care nu fumeaza deloc. Depinde cum priviti situatia…pe mine unul ma bucura. In afara faptului ca nu trebuie sa fac efort sa ma mentin in forma imi satisfac placerea de a aburi o tigara electronica.

Interesant la acest studiu, este ca arata cum nicotina actioneaza o serie de neuroni prezenti in hipotalamus. Acesti neuroni sunt cei care spun organismului cand a mancat suficient, marturiseste Marina Picciotto profesoara de neurobiologie si farmacie la Yale. Cercetatorii doresc sa afle exact cum functioneaza procesul de dependenta, greutate si fumat prin descoperirea receptorului din creier.

Nu stiu ce parere aveti voi, dar mie unul mi se pare ca nicotina a fost pusa prea multa vreme intr-o lumina proasta. De fiecare data cand ne uitam la un pachet de tigari sau la un lichid de tigara electronica suntem stresati de cat de multa nicotina contine. La tigari electronice e de inteles, pentru ca nicotina e singura substanta care ar putea fi privita ca daunatoare. La tigari clasice, e un mod gresit de a privi lucrurile pentru ca, dupa parerea mea, nicotina cred ca e cel mai putin daunatoare. Am fost indusi in eroare. Promovam produse de renuntat la fumat, care contin nicotina, dar privim nicotina ca fiind ceva daunator. In fond, nicotina ne poate face chiar mai destepti si ne mentine si in forma. Singurul lucru rau pe care il face este crearea dependentei. Ca si cafeaua pe care o bem in fiecare dimineata. Ca si cola de la bar si ca si alte zeci de produse.

Cred ca ar trebui sa numai privim nicotina ca fiind ceva atat de rau. Este chiar o substanta care ar putea ajuta la reducerea obezitatii. Suntem destul de intoxicati de tot felul de substante si cu toate astea nicotina este singura ca ne preocupa.

Aburiti linistiti tigari electronice cu e-lichid care contine nicotina… normal daca nu sunteti hipertensivi sau aveti interdictii de la doctor!

7 comentarii

  1. Asta este cea mai proasta motivatie la fumatori, nu te lasi de tigari pentru ca te ingrasi, dar ai o graza de afectiuni cand fumezi tigarile traditionale… Eu una stiu persoane care fumeaza de sting si sunt supraponderale… Cred ca este o mare prostie, fumeaza si mananca mancare gen fast-food sau cu multe calorii, pentru ca nu stii sa le combini si sa vezi ce „tras prin inel esti”… Oare???
    Daca se mananca putin controlat, zic ca nu se ajunge la greutate de speriat!!! Daca se mai face si putina miscare sigur nu se ajunge la asa ceva, sa te ingrasi peste masura. Imi pare rau ca o spun, dar greutatea mie mi se pare putina „nesimtire”, sa nu stii cand sa te opresti din mancat . Foarte multi aburi tuturor!

    • Sa nu fim rai… unii sunt cum zici tu, altii au probleme cu metabolismul. Oricum cand nu fumezi deloc, e clar pt toti ca ai mai multa pofta de mancare.

  2. nu-s deacord. ca sa slabesti poti practica sport. decit sa fumezi shi sa mori tinar, mai bine te ingrasi oleak!

  3. Eu m-am ingrasat peste NOrmal decat folosesc tigarea electronica, anul trecut dupa vreo 6 luni de ET, am trecut inapoi la tigariile normale, si fumam mai mult ca oricand, acut toate tigariile oricat de tari ar fii, mi-se par ffff slabe, si ma ingrasasem enorm, m-am apucat inapoi de tigari, si am slabit. Acum dupa un an jumate, am decis sa incerc iar tigarea electronica si iar m-am ingrasat de la 60 kg am 81 kg, cam mult, e posibil ca mie sa nu imi faca bine, e adevarat ca respir foarte bine fata de inainte, dar ….. la ce imi foloseste ca abea merg de la greutatea in plus ?

    • Bag seama ca iti cam place sa mananci bine. Sigur ca nicotina poate fi un inhibator pentru pofta de mancare. Inseamna ca vapezi mai putin decat fumai inainte. Adica ii dai organismului mai putina nicotina. In alta ordine de idei, cand micsorezi cantitatea de nicotina, trebuie sa-ti mai infranezi si tu poftele de papa… ca de…

  4. Oricum cred ca in curand de la Ego T 1000mah si Vision Spinner 1300 V V o sa trec la moduri, ma gandesc la un Nemesis


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

