Aburitor de tigari electronice in dilema

Dragi cititori, de curand am purtat o discutie cu un ex-fumator care a reusit fara nici un ajutor sa renunte la fumat. Nu pot sa spun decat ca am numai cuvinte de lauda pentru el. Nu a apelat la tigara electronica deoarece nu fuma foarte mult si era dependent doar de nicotina. Gestul nu era un factor care sa il impiedice sa renunte la fumat si prin urmare a reusit fara ajutor.

Purtand aceasta discutie cu el am ajuns la o dilema mai veche de-a mea si anume, de ce ne este greata atunci cand fumam o tigara sau cand respiram fumul de tigara, dupa ce ne-am lasat de fumat. Eu sincer nu am nici o problema, poate si din cauza ca folosesc tigara electronica dar am auzit multe persoane deranjate de problema asta. In special la doamnele ex-fumatoare. Am auzit plangandu-se de problema asta si utilizatori de tigari electronice care imi scriu pe forum. Unii chiar mi-au zis ca nu mai suporta deloc fumul de tigara in jurul lor, cu atat mai putin sa fumeze o tigara.

Am incercat sa caut pe net sa ma documentez insa nu am gasit nici o explicatie.

Initial m-am gandit ca din cauza nicotinei insa, nu poate sa fie aceasta cauza, deoarece exista si aburitori de tigari electronice care au problema asta. Ei aburesc tigara electronica cu nicotina si cu toate acestea ii deranjeaza fumul de tigara care le provoaca greata.

De aceea va rog pe voi, poate gasiti ceva pe internet care sa ne raspunda la intrebare. Sau poate ca unii dintre voi, care cititi, sunteti medici si ne puteti ajuta cu un raspuns.

Aburi de calitate va urez!

9 comentarii

  1. Eu nu mai fumez de o luna, multumita tigarii electronice. Mă deranjează fumul de tigara, dar nu foarte tare, insa gustul tigarii clasice îmi provoacă greata. Mă întreb cum le-am suportat 20 de ani?
    Cred ca disconfortul vine in primul rând de la faptul ca simt acum mirosuri la care eram imună, iar gustul s-a imbunătățit și el. Alimentele au toate un gust mai bun, pe care corpul aproape l-a uitat. Deci gustul de tigară este acum unul total neplăcut, motiv pt care mă bucur că nu mai fumez.

  2. Daaaaaaaaaaa si eu sunt curioasa!!! Ca nu mai sunt dependenta de nicotina! Am ramas doar cu gestul de a tine o electroica in mana, dar nu este capat de tara, pentru ca ma pot stapanii destul de bine!!! Cu simpatie, Cristina M!

    • Bravo… de asta mai comunici cu noi… pai e frumos? :))

      • Multumesc! Ieri pe strada, in provincie unde m-am mutat de curand, un barbat, in jurul varstei de 60 ani s-a apropiat de mine sa ma intrebe, daca „are vreun remediu – tigara electronica”, a traversat strada si glont s-a indreptat spre mine. Specific, ca barbatul avea o tigara in mana si l-am rugat sa vorbim de la distanta ca nu mai suport fumul de tigara, dupa 16 ani de fumat si in ultimul timp ajunsesem la 2 pachete de tigari. Am perseverat si am ajuns foarte repede la lichid fara nicotina…Aici unde m-am mutat, nu prea se stie de tigara electronica. Poate stie cineva, sa raspunda la acest material, eu m-am lasat de fumat cu ajutorul tigarii electronice, dar nu am renuntat la tigara electronica, care este „o prietena de nadejde”, am ramas cu gestica. Cu simpatie, Cristina M!

  3. nu mai fumez din 22 martie 2011 de cand am descoperit tigara electronica,si efectele s-au vazut nu imediat dar in timp. sa va spun ce am facut.:) mi-am luat cutia de la tel mobil , am sigilat-o cu scoch (banda izolatoare) de jur imprejur si i-am taiat o fanta la un capat cat sa intre o bancnota de 10 lei. in fiecare zi am introdus cate o bancnota in acea cutie pana pe data de 20 o7 2011, nu cred ca e greu de calculat cat s-a strans inmultind zilele din 22-03 2011 pana la data mentionata mai sus. cu ce s-a strans in cutie am fost la mare 7 zile. si mi-au mai ramas:) aburi grosi si pufosi. apropo tigara care m-a ajutat la asta este ego-t xl

  4. eu cred ca treaba e de la „mansarda”,si sta cam asa.cand m-am lasat fara nici un ajutor(2,3 saptamani,chiar si 2 luni) imi „ploua in gura” cand simteam miros de fum,mai ales ca m-a tentat destul sa mai bag cate-un „cui”,si sa rup lantul renuntarii la dependenta.parca mirosea extraordinar de bine,abia ma stapaneam,cu siguranta din cauza lipsei de nicotina (organismul automat asociaza fumul de tigara cu substanta pe care inca ti-o cere,cu siguranta).ei bine,daca ii dai organismului si nicotina,si gestul,creierul cu siguranta „strica” conexiunea analoage-nicotina-placere,si formeaza alta,bazata pe tigara electronica,analoaga incepand sa para a naibii de scarboasa si imputita.dupa acest pas,daca reusesti sa scazi nicotina pana la zero,ca in cazul Cristinei,devii nefumatorul de dinaine,cel care stramba din nas cand simte fum,organismul scapand de dependenta.imi amintesc si eu de copilarie,cand mama fuma „in draci” si mie mi se intorcea stomacul pe dos:)) asa sunt acum cu tigara electronica.secretul e dupa parerea mea sa nu „bulversezi” conexiunile creierului,si sa nu fumezi alternativ,tigara electronica si analoaga.atunci totul e in directia buna:).

    • Alma… ca bine zici… nu pot decat sa-ti dau dreptate. 🙂

    • Astazi, am citit articolul tau si de curiozitate m-am uitat pe tabelul pe care l-am facut de cand nu mai fumez analoage. Surpriza mareeeeeeeeeee, am 200 de zile de cand nu mai fumez. Ma prostesc cu o electronica, dar fara nicotina. Este o prietena de nadejde – tigara electronica. Adevarul este ca urasc cu vehementa tigara traditionala, parca nu as fii fumat in viata mea… Cu simpatie, Cristina M!

      • La mai mare. Eu am peste 700 de zile 🙂 doar ca eu nu ma prostesc… bag la greu tigara electronica si imi place. E ff bine cum ai reusit tu, insa eu inca nu-mi doresc.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

