Exagerari despre tigari electronice

Deoarece, in ultima vreme, in media apar tot felul de piedici care sa ne determine sa renuntam la tigara electronica am hotarat sa fac un clasament al acestora. Si iata cateva dintre cele mai exagerate lucruri care se scriu despre tigari electronice:

1. Nici una dintre componentele tigarilor electronice nu au informatii cu privire la ceea ce contin, cum se folosesc si posibile avertismente.

Fals: Stim din ce este alcatuita o tigara electronica iar, in mod normal, la achizitionarea uneia primiti doua manuale de instructiuni. Unul este in limba engleza de la producator iar altul in limba romana de la distribuitor. De asemenea, firmele serioase scriu pe lichidele pentru tigara electronica din ce sunt alcatuite si avertismente de genul: „Nu lasati la indemana copiilor!”

2. Cartusele de tigari electronice pot curge determinand persoanele si animalele vulnerabile sa se expuna la nicotina.

Este adevarat unele cartuse de tigari electronice pot curge insa, cantitatea scursa este foarte mica. In general, vorbim de o picatura de e-lichid care se scurge pe cartus. Iar majoritatea aburitorilor de tigari electronice sunt obisnuiti ca de fiecare data cand isi scot tigara din buzunar sa o stearga imediat. In plus, exista si e-lichidul fara nicotina. Wow… s-a scufundat un petrolier si a poluat mediul inconjurator. 🙂

3. Aceste scurgeri pot provoca daune mediului inconjurator.

Aceeasi chestie ca si mai sus, vorbim despre o picatura de lichid nu despre tone.

4. Nu exista un control al calitatii tigarilor electronice, despre modul in care sunt facute, comercializate sau marketate.

In general, producatorii de tigari electronice au certificate care atesta respectarea tuturor restrictiilor ale UE. Distribuitori de tigari electronice din Romania care ofera produse de calitate au in posesie aceste certificate. Unele se gasesc chiar si pe site-ul lor. E drept ca mai sunt unii care fac „magarii”… din acest motiv e bine sa mergem pe recomandari.

5. Mediul nu este protejat deoarece nu exista instructiuni in ceea ce priveste eliminarea componentelor tigarilor electronice.

Nu exista instructiuni speciale legate de felul cum ar trebui eliminate componentele unei tigari electronice dar, ceea ce stim cu toti este ca bateriile, de exemplu se pot pune fara probleme in recipientele pentru reciclat baterii care se gasesc la supermarketuri si in alte locuri. Iar cartusele sunt din plastic deci ar putea fara probleme sa fie aruncate la gunoiul pentru materiale plastice. Ramane doar atomizorul de la tigara electronica care momentan nu are o incadrare anume, dar sunt sigur ca daca ne straduim am putea sa ii gasim una.

Un avertisment: Nu lasati aceste lucruri sa va impiedice sa folositi tigara electronica. Sunt doar niste piedici, care dupa cum ati citit pot fi usor doborate. Important este sa vrem sa ne lasam de fumat cu tigara electronica. Mai apoi se vor rezolva toate aceste probleme.

Exagerarea unor posibile inconveniente ale tigarilor electronice nu este un lucru neaparat bun. Tigara electronica are un potential urias de a ajuta milioane de fumatori sa renunte la fumat. Cred ca cel mai bine ar fi ca autoritatile care tot arunca avertismente de genul asta sa gaseasca mai bine solutii sa le rezolve. Oamenii ar avea mai mult de castigat din asta.

4 comentarii

  1. Ti-a cerut cineva, sa scrii acest articol??? Sau ai mai vazut ceva prin mass-media, care te-a determinat sa scrii acest articol?
    Uite, eu una ma declar total satisfacuta, dupa 7 luni, atat pentru mine care am renuntat la traditionale dar si a familiei male (sora, cumnat), care in aceste luni, m-au invidiat tacit. Sa-ti spun cum a fost faza, lichidul achizitionat de ei, facea foarte putin fum si asta i-a determinat sa spuna cu vehementa, NU electronica… De curand, si-au calcat pe suflet si m-au intrebat, de ce la mine fac atata fum orice tigara si chiar am facut o proba, pe electronice, dar cu ambele lichide. Concluzia am gasit-o impreuna: LICHIDUL lor era indoielnic. Astazi, dupa aproape 7 luni, le-am facut si lor comanda de lichid, de la tigara nr 1(ei facand proba lichidului meu, dar fara nicotina). „Au fost INCAPATANATI, 7 luni, dupa care au cedat si s-au dat dupa mine la electronica. Am reusit! Desi nu asta era intentia mea sa conving. Fiecare are convingerile lui, dar, au constatat ca eu am iesit cea mai castigata: financiar in primul rand, sanatate… Cu simpatie, Cristina M!

    • Hehe… bravo Cris… nu m-a mai enervat nimeni recent… insa daca nu mai scriu cateceva imi pierd cititorii. :))

  2. acum 2 saptamani am cumparat un ego t cu 2 tigari complete.ma simt excelent.singurul incovinient e ca am pus 3 kg pe mine.si …e cam mult.a crescut pofta de mancare.sper sa nu iau si mai mult in greutate.in rest totul e ok.intradevar sunt privit cu suspiciune de catre cei ce nu cunosc ce este tigara electronica.chiam am reusit sa il fac si pe un vecin sa isi cumpere dupa ce iam oferit sa traga si el din tig. electronica.am fost fumator de peste 20 ani.si ultimi 10 numai pall mall lighs .am luat esenta de pall mall high.este ceea ce trebuie.sa auzim de bine si aburi de calitate!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

