Studiu tigari electronice, provoaca nicotina cancer?

Multi fumatori se intreaba daca nicotina livrata de tigara electronica creste riscul de a face cancer? Sau daca poate activa celulele precanceroase deja existente in corp? Am cautat pe internet si am gasit raspunsul la aceasta intrebare. Raspunsul vine de la cel mai experimentat cercetator cu privire la fumat si tigari, Dr. Laugesen, din Noua Zeelanda. Pentru cei mai sceptici dintre voi, aveti aici CV-ul stufos al domnului doctor.

„Riscul de a face cancer pentru fumatorii care trec de la tigari din tutun la tigari electronice este nul, pe o perioada de 10 ani. ” Mai departe de atat, Dr. Laugesen nu ofera informatii deoarece spune ca mai trebuiesc facute inca cercetari.

Guma cu nicotina a fost utilizata pentru a ajuta fumatorii sa renunte la fumat inca din 1984.
Iar mai nou, medicii sustin ca Terapia de Inlocuire a Nicotinei este cea mai buna pentru a renunta la fumat. Tigara electronica este unul din produsele care se foloseste cu succes in aceasta terapie.

Inca nu exista dovezi clare care sa sustina ca nicotina contribuie la aparitia cancerului, cel putin asa sustine Dr. Laugesen. Desigur ca aparitia cancerului creste odata cu doza de substante cancerigene introduse in corp. Iar daca nicotina ar fi una dintre ele, fumatorii inraiti ar fi expusi unui risc mai mare. In ceea ce priveste aburitorii de tigari electronice, doza de nicotina pe care o introduc in corp este de 10 ori mai mica fata de cea pe care si-ar fi luat-o daca ar fi fumat tigari clasice. Deci, in orice caz pentru aburitorii de tigari electronice riscul de a face cancer este mai redus, poate chiar nul. (articol publicat pe forumtigaraelectronica.wordpress.com)

Oricum cert este ca, eu personal, in urmatorii 8 ani sunt ferit de cancer. Zic 8 pentru ca sunt aburitor de tigari electronice de aproape 2 ani.

15 comentarii

  1. In ITALIA sant emisiuni TV,cica TIGARA ELECTRONICA ar produce cancer poate fi adevarat???

    • Alex… citeste articolele pe care le-am scris in urma minciunilor aparute si la noi. Vei vedea ca sunt minciuni ordinare, ca sa stopeze vanzarea de tigari electronica in defavoarea tigarilor clasice. Sunt multi bani la mijloc… pierduti de stat din accizele pe tigari si pierduti de producatorii giganti de tabac.

      • si eu fumez de 1 luna si sant fericit si la buzunar si la suflet acum pot sa respir mai bine iar dimineata ma simt ca un nou nascut si an plus de asta sant ieftine e mult pana cumperi tigara ca dupa accea est fff usor cam 50 lei pe luna de la 7 lei pe zii eu zic ca e bine tineti cont tigare pe lichid e mult mai ieftin si cu timpu am vazut ca nu prea mai am pofta nici de asta finca ati scade apetitul de tigare si contine glicerina ,adezivi alimentari si nicotina deci trageti concluzia pe langa tigarile normale care sant ffff scumpe si care contin sute de subsatante si pe deasupra ne ustura buzunarul fratilor daca fumati loti tigari electronice daca nu sa nu va apucati ca e o boala grea

  2. tu cumva esti un doctor in materie?

  3. nu sant doctor dar am fost un fumator anrait iar acum un fumator de tigare electronica:)))))

  4. si eu fumez si este super oke tigarea electronica….se simte la buzunar in special….daca stam sa o luam ca nocivitate si painea iti face rau:))

  5. eu vapez de aproape 2 ani , baza cu nicotina concentratie de 38 adica cea mai ridicata si nu ma simt rau , insa un lucru e sigur, am buzunarul mult mai plin ca in ultimii 18 ani , am 31 si fumam de pe la 13-14 ani deci se simte destul de mult.

    • wow… esti sigur ca 38??? In mod normal high-ul e de 24… extrahigh, care nu prea se gaseste e vreo 28-30. In fine, bine ai venit si tu pe forum.

  6. Salut !Adminule,daca-mi permiti,am intalnit eu un lichid de la Heaven Gift’s,si avea pe sticloanta mare trecut 36,ca nilel de nicotina.Insa eu ca fost fumator de 20 de ani,nu am putut face fata la a doua sticla cu concentratia aceea.E ciudat ca de aproape 2 ani George fumeaza tot cu concentratie marita de nicotina….eu dupa un an jumata,am ajuns la 16.Bine ai venit pe forum,George si la cat mai multi ani de fumat „verde”:))

    • Foarte posibil sa existe. Eu n-am incercat… eu oricum vapez cca 6mg nicotina acum. Amestec 12 cu zero.

  7. Wow….adminule,esti tare!….mai ales ca stiu ,ca ai ceva ani de fumat in spate:)),iar daca numai in doi ani ai ajuns la 6%,inseamna ca in foarte scurt timp,vei ajunge la 0,dependenta fiind atunci exclusiv,numai de gest.Iata o performanta la care ,tind sa ajung si eu!Te invidiez,”batrane”!:))

    • Dacii… vezi ca 6 mg, nu inseamna 6%. 6% e mult mai mult. Si am deja aproape 4 ani de vapat. 😛 Succes si tie, o sa vina timpul, trebuie doar sa vrei sa te obisnuiesti cu o concentratie mai mica. Placerea ramane aceeasi. Doar la inceput vapezi ceva mai mult.

  8. ca sa vezi ,…..pana si eu mai gresesc:))Mea culpa!Sunt convins ca ,voi ajunge si eu performanta ta,insa pana acum eu sunt super multumit de evolutia mea .Adica ,de unde credeam ca nu mai exista leac sa ma las de fumat,am ajuns ca numai intr-un an si 6 luni (in 26,luna asta la 14;06 ,se implinesc un an si 6 luni).nu numai sa renunt la tigari ,ci sa ajung la jumatate din concentatia de nicotina folosita initial,si si la jumatate din lichid.Adica 16 mg,si o sticluta de 10 ml,imi ajunge o saptamana.Si asta datorita tie,prietene!Adica tu cu logistica,eu cu ceva investitii ,atat hard cat si soft:))Sa ne traiesti ca trebuiesti!!!!
    Vezi ca ti-am trimis ceva pe net.URA!

  9. Deci Afecteaza la cv tigara electronica ?

    • E clar ca nu e ca si cand n-ai fuma nimic. Insa studiile arata clar ca in comparatie cu tigara clasica este cu 99% mai sigura. Pentru mine este suficient ca sa vapez in loc sa fumez.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

