Tigara electronica este recomandata si la diabetici

Tigara electronica e buna si la diabetici

Cu totii avem senzatia zilnic ca in Romania nimeni nu se preocupa de bolnavi si ca nimeni nu face nimic ca sa-i ajute. Cred ca singura solutia este ca fiecare dintre noi sa ia atitudine asa cum poate, cel putin asta mi-am propus eu. O sa incerc pe cat posibil sa ii ajut pe fumatorii care doresc sa renunte la tigari.

Astazi, 14 noiembrie este Ziua Mondiala a Diabetului. In Romania, diabetul afecteaza peste 1 milion de persoane. Aproximativ 2.800 sunt copii, iar numarul lor este in crestere, ca urmare a stilului de viata nesanatos. Diabetul scade speranta de viata in medie cu 5-10 ani studiile indicand ca pe plan mondial, diabetul ucide o persoana la fiecare 10 secunde.

Printre acesti 1 milion de bolnavi exista multi fumatori. Diabeticilor care isi doresc sa renunte le recomand tigara electronica. Multi se intreaba ce efect va avea asupra lor. Am facut cateva cercetari si am descoperit cateva informatii legate de acest aspect.

Potrivit unui studiu realizat de catre Xiao-Chuan Liu, profesor la Departamentul de Chimie de la Universitatea Politehnică de Stat din California, nicotina ar putea creste nivelul zaharului in sange in cazul diabeticilor fumatori, expunandu-i riscului unor viitoare complicatii.

Cu toate acestea exista multi diabetici care folosesc tigari electronice cu nicotina. Iata cateva declaratii ale lor de pe cel mai mare Forum de tigari electronice din lume.

„Sunt diabetic si aburesc tigara electronica ca un nebun. Nu trebuie sa va faceti griji cu nimic pentru ca doar mirositi aromele, nu le consumati efectiv. E-lichidul nu este consumat in sine, si chiar daca ar fi asa este in cantitati atat de mici incat nu ar avea nici un impact semnificativ asupra nivelului glucozei.”

„Sunt diabetica si tocmai am inceput sa imi fac insulina. Imi testez zaharul din sange tot timpul. Sunt bine! Folosesc un lichid pentru tigara electronica pe baza de glicerina vegetala, intre 0-11 mg nicotina. Am incercat si cu o concentratie de nicotina de 24 mg si nu este nici o diferenta. ”

Nu mi-am format o idee clara despre acest subiect insa am cateva propuneri pentru diabeticii care doresc sa renunte la fumat cu tigara electronica. Vreau sa va precizez mai intai ca oricum tigara electronica este mai sanatoasa decat tigara din tutun, oricum va va fi mai bine daca renuntati. Ideal ar fi sa folositi o tigara electronica cu un e-lichid fara nicotina. Daca nu se poate, incercati sa folositi cu un e-lichid cu o concentratie cat mai scazuta de nicotina. (Acest articol este publicat pe forumtigaraelectronica.wordpress.com)

Important este sa renuntati la tigari. Puteti cere sfaturi aburitorilor de tigari electronice, acestia sunt dispusi sa va ajute.

1 comentariu

  1. Am 22 ani ,fumez de la 12 ani 😦 la varsta de 21 am facut diabet si astazi m-am hotarat sa ma las de fumatul clasic si sa trec la tigarea electronica. Mai este cineva in postura mea? Poate ne sfatuim si tinem legatura intre diabetici 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

