Tigara electronica nu explodeaza | Dezastrul mult asteptat

Ei bine, nu trebuie sa ne mire faptul ca a aparut o persoana careia i-a explodat bateria de tigara electronica in gura…in fond, ne asteptam sa apara o astfel o stire de genul asta la un moment dat. Desigur nu pentru ca ar fi ceva neregula cu tigara electronica ci pentru ca, dupa cum stiti producatorii de tutun si companiile farmaceutice cauta de zor scuze si motive pentru a interzice tigara electronica.

Dar ca sa ii linistesc pe cei care probabil au intrat in panica de cand cu marea stire despre bateria explodata iata cateva statistici care care au loc anual, din cauza unor accidente de-a dreptul stupide:

– pixurile ucid aproximativ o mie de oameni pe an
– telefoane mobile ucid 6000 de soferi anual numai in UK
– patul omoara 450 de oameni pe an (cand acestia cad din el)
– automatele omoara 13 oameni pe an

Si lista poate continua…sunt doar cateva statistici despre niste accidente pe care poate nici nu ne imaginam ca pot provoca astfel de dezastre, si totusi ele se intampla…

In ceea ce priveste bateriile litiun-ion acestea sunt folosite in multe produse inclusiv laptopuri, telefoane mobile, lanterne, periute de dinti electrice, tigari electronice etc. Exploziile accidentale la astfel de produse sunt rare, dar nu imposibile. Nimeni, pana acum, nu a solicitat ca laptopurile sau telefoanele mobile sa fie scoase de pe piata. Nu este corect sa spunem ca tigara electronica este mai periculoasa decat aceste produse care folosesc aceleasi baterii litium-ion.

Accidentul care a avut loc in Florida a fost unul nefericit si regretabil. Inca nu se stie ce fel de baterie de tigara electronica folosea acel aburitor dar, se banuieste ca ar fi fost una modificata. In SUA, multi utilizatori de tigari electronice obisnuiesc sa isi modifice bateriile. Exista chiar si companii care produc in masa baterii de tigari electronice modificate. Unele dintre aceste companii sunt respectabile, altele nu. Spre deosebire de bateriile obinuite de tigari electronice, aceste baterii nu au circuitele de siguranta integrate pentru a proteja utilizatori.

Se banuieste dar, nu se stie exact daca acel om din Florida avea o astfel de baterie modificata, ancheta continua si probabil ca vom afla curand.

Cum putem sa evitam explozia unei baterii pentru tigari electronice:

– tineti bateriile departe de surse de caldura mari

– achizitionati baterii de la companii recunoscute ca fiind serioase si care vand produse de calitate

– intotdeauna incarcati bateria cu incarcatorul care v-a fost furnizat in pachet

– in caz ca nu sunteti specilist, nu incercati sa modificati bateria de tigara electronica

– in caz ca sunteti inca ingrijorat, folositi o baterie normala de tigara electronica. Potrivit inginerilor, chiar daca e ceva neinregula cu ele, in cel mai rau caz pot face doar un mic „poc” pentru ca nu au putere suficienta de mai mult.

Acestea fiind zise, va tin la curent cu ultimele stiri care apar referitor la acest „dezastru” provocat de tigara electronica.

9 comentarii

  1. Haideti sa va spun ca nu este singura explozie de genul asta si eu am avut o intaplare de genul asta ,nu mi-a explodat tigara dar mi-a explodat pachetul de tigari care tinea loc de incarcator si era alimentat atunci de la priza ,bricheta de la masina.

    A fost cam rau pentru ca eram in mers a explodat dupa ce am simtit un miros ca de clima ,sa facut un fum alb si nu am mai vazut nimic,ardea cu flacara .

    Pana am reusit sa opresc ,sotia mea sa ars si nu putin si asa mai departe.

    Sa ne intelegem ,asta sa intamplat acum 3 ani si cu nici una din tigarile de acum ,asa ca nu acuz pe nimeni si nu nici nu vreau sa fac publicitate negativa.

    Am renuntat sa mai fumez tigara electronica nu din motivul exploziei ci pur si simplu era prea complicat .

    Acum am trecut din nou pe tigara electronica si e mai comod pentru ca tine bateria mai mult si filtrul tot mai mult.

    Pe mine ce ma nelinisteste este lichidul pe care il inhalam cat de sanatos este?

    Fumez T.E. ego-t cu lichid 0 mg si sunt foarte multumit .

    • Mda… de atunci a existat o evolutie serioasa la tigari electronica. Insa, cand vorbim de electronice in general, oricand se poate produce un scurt… fie din cauza ca strangem bateria in atomizor, fie din cauza lichidului nesters de pe contacte. De cele mai multe ori incarcatorul si bateriile se ard. Astfel de cazuri sunt extrem de izolate… si de regula suntem si noi de vina cu ceva. 🙂

  2. mi-am luat recent un ego w viper cig, dar nnumai o tigara = 2 clearomizoare, un capac o baterie de 1100. Nu mi-am luat incarcatorul vipercig. Intrebare :

    cat de periculos este sa folosesc incarcatorul (cel de bagat in priza) de la bateriile mele de EGO tanc? Sunt foarte asemanatoare bateriile, le pot schimba intre ele etc, deci nu ar trebui sa fie o problema de siguranta nu?

  3. Salut.Am 3 zile de când folosesc țigara EVOD KangerTECH. Întrebarea mea este: cum pot să-mi dau seama dacă rămân fără bateria sau mai are puțină ”energie” 3% 10 % etc. și se stinge ? cum văd dacă trebuie pusă la încărcat? 😀

    • Pai cand se termina e simplu, nu-ti mai da curent. Ar trebui sa licare ledul de cateva ori. Mai departe, cand se termina, nu prea ai cum sa-ti dai seama, decat din experienta… pe care inteleg ca nu o ai. O s-o capeti, stai linistit. Acum, sa stii ca exista multe variante de tigari electronice evod in piata si nu toate identice ca functionalitati.

      • Aha… deci pot să ies acum la bar și să rămân fără ”țigări”
        😀 Mulțumesc de răspuns.

  4. Mie mi-a explodat fiind pusă la încărcat.Am făcut poze.mi-a aruncat-o explozia pe jos cu încărcător cu tot.norocul că a căzut pe gresie.fum era peste tot şi pulbere neagră.m-a avertizat câinele care lătra şi noroc că nu a ars cu flacără.uimirea a fost mare la fel şi gândul că puteam arde dintr-o prostie.Nu mai avem încredere în nimic.Vapez de patru ani şi țigarea era cumpărată de la firmă serioasă.

    • Alexandra… orice are baterie poate sa explodeze… si telefon (au explodat o gramada) si laptop… si asa mai departe. Ca sa explodeze o baterie trebuie sa fie ceva cu ea… ori incarcatorul baga suprasarcina… ori bateria are o problema… oricum inainte de explozie se incinge f tare… trebuie sa fim si noi putin atenti daca sunt semne ca ceva nu e in regula. EU vapez de vreo 9 ani si am experimentat o multime de tipuri de baterii… n-am avut niciodata probleme.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

