Cum copiaza presa din Romania articole despre tigara electronica

A trecut si Pastele de anul acesta, sper ca ati petrecut frumos alaturi de cei dragi si ca v-ati relaxat pentru ca probabil multi dintre voi deja s-au intors la lucru. Si eu m-am intors la activitatile mele de zi cu zi, cu bateriile incarcate gata de a le descarca din nou.

Astazi am intrat si eu putin pe Google sa vad ce a mai aparut pe internet despre tigara electronica, cat am lipsit. Si dupa un „search” dupa cuvantul tigari electronice vad in prima pagina un articol aparut in Gandul care se intituleaza asa „La ce riscuri te expui daca folosesti tigara electronica.” Bineinteles ca l-am deschis pentru ca eram curios sa vad poate au mai descoperit astia ceva ce nu stiu.

Am citit cred ca vreo 3 sferturi de articol si tot nu am gasit nici o informatie cu privire la riscurile la care se expun cei care aburesc tigari electronice, dar am citit in continuare… Am ajuns pe la sfarsitul articolului unde in sfarsit am gasit (oarecum) ceva care se aibe legatura cu titlul articolului dar care este precizat ca un dezavantaj si nu ca un risc sau ca un pericol, si anume „Un alt dezavantaj al tigarii electronice este faptul ca lichidul care „incarca” tigara contine, pe langa nicotina, si glicol, o substanta iritanta pentru caile respiratorii.” Desigur ca utilizatorii de tigari electronice stiu ca e-lichidul este pe baza de propilen glicol, si nu pe glicol, iar majoritatea e-lichidelor existente pe piata sunt pe baza de glicerina vegetala. Nici nu prea se mai fabrica e-lichide pe baza de propilen glicol simplu… si nu pentru ca ar avea ceva.

In cele din urma, articolul concluzioneaza „Tigara electronica poate favoriza aparitia cancerului… Singurul avantaj al dispozitivului electric este ca nu polueaza si nu ii afecteaza si pe ceilalti din jur.” „Colac peste pupaza” articolul este in intregime copiat de pe un site, pe care ei il mentioneaza pe undeva insa, nu mentioneaza ca si cand ar fi copiat tot ci ca si cand ar fi luat doar un citat.

Comentariile sunt de prisos, am tot dezbatut despre informatiile copiate si neadevarate care apar in ziarele romanesti. Ceea ce vreau sa subliniez este felul in care presa din Romania informeaza cititorii, nu doar despre acest subiect, ci in general. Va dati seama ca nu doar informatiile furnizate despre tigara electronica sunt de genul acesta, ci si altele despre multe alte subiecte. Atunci, de ce presa din Romania se „plange” ca este pe duca? De ce sa mai citim ziarele?

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

