Ce contine lichidul de tigara electronica?

Ce contine lichidul de tigara electronica?

Ce contine lichidul de tigara electronica?

Una dintre intrebarile pe care cititorii o pun cel mai des este „Ce contine e-lichidul de tigari electronice?” Aceasta intrebare este absolut normala avand in vedere „bazaconiile” care apar prin presa.

La un moment dat am scris un articol despre ingredientele care se intalnesc intr-un elichid. Desigur ca nu toate e-lichidele sunt fabricate dupa aceeasi formula, unele sunt pe baza de PG (propilen glicol), altele sunt pe baza de VG (glicerina vegetala) si exista si e-lichide VG+PG. Desi majoritatea companiilor (serioase) care comercializeaza e-lichide scriu ingredientele pe sticlute, noi nu prea stim ce inseamna aceste ingrediente. Nu toti oamenii stiu chimie ca sa isi dea seama daca un produs este bun sau rau. Degeaba sunt scrise substantele daca eu nu stiu ce inseamna.

Am facut cateva cercetari si am alcatuit o lista cu cele mai des intalnite substante in lichidele pentru tigari electronice.

Nicotina

Nicotina, dupa cum probabil multi stiti, este substanta care da dependenta. Este poate, cea mai periculoasa substanta din tigara electronica, poate avea efecte asupra sistemului cardiovascular si a nivelului de glucoza in sange. Fumatorii care doresc sa elimine nicotina definitiv si sa se bucure in continuare de placerea de a fuma pot opta pentru un e-lichid fara nicotina. Este bine ca nicotina sa fie eliminata treptat intr-o perioada de timp ca cateva luni, daca nu vrem sa ne chinuim.

Propylen Glycol

Propylen glycolul (PG) este probabil substanta care se gaseste in cea mai mare cantitate in e-lichide. Este folosit la alimente deoarece permite ingredientelor sa se emulsioneze rapid si sa poarte mai usor aromele substantelor. Propylen glycolul se transforma usor in vapori acestia fiind de culoare alba. In timp de vaporii de apa curata sunt incolori, cei produsi de propylen glycol sunt asemanatori cu fumul de tigara. Propylen glycolul se foloseste si in industria farmaceutica la amestecul medicamentelor. Daca va uitati pe ingredientele medicamentelor veti remarca la majoritatea, aceasta substanta.

Glicerol

Glicerol – sau glicerina vegetala – este creat din grasime vegetala si este folosit la fabricarea produselor cosmetice. Ca si propylen glycolul se intalneste des in alimente in calitate de emulsificator. Glicerolul poate fi folosit si ca agent de ingrosare in unele produse, ca de exemplu in lichidele pentru tigari electronice. Exista multe e-lichide care combina PG (70-80%) cu glicerolul (20-30%). Propylen glycolul intensifica aroma iar glicerolul ingroasa cantitatea de vapori produsa. Exista desigur si elichide care sunt in intregime pe baza de glicerol sau care contin doar propylen glycol.

Vanilla Extract

Extractul de vanilie este creat prin fierberea pastailor de vanilie cu apa si alcool. In combinatie cu alte ingrediente folosite in tigara electronica, extractul de vanilie da un caracter vaporilor, care aminteste de tutun.

Malic acid

Acidul malic da fructelor gustul acrisor. Poate fi gasit in cantitati mari in sucul de mere, vin si in bomboane. Acidul malic este ca un plus care da complexitate lichidului de tigari electronice.

Linalool

Linaloolul este un terpine care da o usoara aroma de plante lichidului de tigara electronica. Printre plantele care contin o concentratie mare de linalool se regasesc coriandru, scortisoara si dafinul.

Menthol

Mentolul este un extract de plante de menta. Deoarece mentolul da senzatia de racoare in contact cu pielea sau cu membranele mucoase, este un aditiv comun in tigari pentru a reduce iritatia de la inhalarea fumului. De asemenea este folosit printre ingredientele e-lichidului de tigari electronice pentru a da o senzatie de racoare vaporilor.

Beta-damascenone

Acest ingredient se gaseste foarte des in parfumuri deoarece este una dintre substantele cheie ale mirosului de trandafiri. Cand este folosit la e-lichide parfumeaza mirosului vaporilor.

Acetyl pyrazine

Acest ingredient se gaseste in biscutii de graham. Contribuie cu note de arome de drojdie de bere, paine, nuci si unt la vaporii creati de tigara electronica. Desigur ca aceste arome sunt in cantitati foarte mici, aproape infime.

Tabanone

Tabadone este un component de aroma folosit la ciocolata si tutun. Acesta da o aroma bogata si este folosit foarte des ca aditiv alimentar.

Ethyl Acetate

Acetat de etil este des folosit, in cantitati foarte mici, la parfumuri si bomboane. Are o mireasma dulce, ce seamana mult cu para.

Ethyl Maltol

Acesta este unul din ingredientele care da o aroma dulce, de malt vaporilor. Este de obicei folosit pentru a aroma produsele de patiserie.

Trebuie sa retineti ca nu toti producatorii folosesc ingrediente care sunt cunoscute ca fiind sigure. De aceea mare atentie de unde va cumparati lichidele pentru tigara electronica.

14 comentarii

  1. bine , asta am vazut ce contine aceste lichide , dar totusi ce fel de lichid ne poti recomanda pentru tigara electronica pentru a nu a fi cat de cat asa toxic , dar totusi sa ne aduca aminte de tigara ?

    • Lol… lichidele nu sunt toxice, despre asta era vorba. In plus am tot scris, e chestiune si de gust. Eu vapez Dekang si Liqua Vipercig. Primul VG al doilea VG+PG. Aromele chiar tin de gust… USA MIX, SEC, Tabac, Menta… etc.

  2. Nu am incercat inca lichidele Liqua Vipercig. Folosesc Dekang USA MIX (si uneori Ruyan4) high. Stoc pe terminate si as incerca o miiiica reducere a concentratiei de nicotina. Recomanzi trecerea pe lichide Vipercig? Concentratia de 18 ar fi ceva mai slaba decat high-ul lui Dekang? Care dintre aromele de tutun ar fi mai placuta?
    Stiu, stiu…tine de gustul fiecaruia! Iti cer parerea in functie de gustul tau.
    Multumesc.

    • O sa simti ceva mai tare lichidul Liqua Vipercig, din cauza ca are PG+VG. Se simte mai intens. Deci s-ar putea ca un 18 la Liqua sa-l simti ca un 24 la dekang. Poti incerca gama tabac… bright, cuban cigar, french pipe. Toate arome de tutun, ultimele doua mai aromate.

  3. Nu vreau sa influentez negativ pe nimeni mai ales ca si eu fumez dintr-o tigara electronica de cateva zile si am inceput sa ma documentez dupa ce am achizitionat aceasta tigara, dupa spusele multora ca ar fi cancerigena, ca facem apa la plamani s.a.m.d . Ok, multe probleme au fost discutate si desfiintate aici… O parere proprie, vorbesc poate in necunostinta de cauza, vazand mai sus compozitia chimica a acestor e-lichide am constatat ca majoritatea sunt aromatizanti care in cantitate mica nu dauneaza organismului dar pusi impreuna, nu e o cantitate prea mare de aromatizanti folosita intr-un singur produs? Inca ceva, recomanda-mi te rog, un e-lichid de la dekang cu o aroma de ceva (cirese, cafea etc) dar totusi sa simt la fel de puternic gustul de nicotina ….ar fi mai bine sa combin doua? sau e bine pentru inceput sa merg numai pe tabac clasi? Eu fumam cam un pachet si jumatate/zi de pall mall albastru lung. Si daca am consumat cam 5ml de lichid in 5 zile asta ar insemna cam un pachet/zi ?

    • Buna Iuliana… n-ai de ce sa-ti faci probleme cu lichidele, daca le iei din surse de incredere si sunt ce scrie pe ele. Poti folosi orice aroma exotica… cirese.. etc, o sa simti nicotina. Concentratia de nicotina n-are legatura cu aroma. Sigur ca poti face si combinatii, totul tine de gustul fiecaruia. 5ml ar fi cam 5 pachete… insa mai difera putin la tigari electronice… lungimea puf-ului… capacitatea de vaporizare a tigarii… la dse901 de exemplu 30 ml de lichid il tineau pe un fumator de un pachet pe zi cca o luna. Deci 1ml=1 pachet de tigari. Insa la clearomizoare mai puternice… gen ego w vipercig.. nu mai iese chiar la fel calculul pt ca face mai multi vapori.

      • Am cumparat e-lichidul din magazinul ***, din cate am citit pe aici nu e cel original….am si vazut intr-un comentariu descrisa exact sticluta pe care o am eu, nu arata ca cea de pe site-ul recomandat de dvs aici in schimb a fost sigilata, scrie dekang pe ea si pe capac YNDC. Tigara am procurat-o din acelasi loc si sunt foarte multumita tinand cont ca, fiind la inceput de drum cu electronica nu mai am nevoie de pachetul de tigari langa mine, asta inseamna ca nu e tzeapa si isi face treaba pentru care a fost destinata. Nu? Bateria ma tine 3 zile, nu trebuie sa umplu tot timpul cu e-lichid, cum am tot vzt pe aici, o sigura data pe zi ar fi nevoie dar mai completez uneori pt mai multi aburi. Nu ma asteptam sa fie asa simplu…. 🙂

        • Lichidele nu sunt rele… am incercat si eu… insa la capitolul tigari electronice, calitatea lasa de dorit. Insa tu fiind incepatoare nu prea ai cum sa-ti dai seama. In plus poti avea noroc si sa nimeresti ceva ok… lucru care cred ca s-a intamplat la tine. Bravo.

  4. am o intrebare.cand aburesti cu lichidul Liqua Vipercig Tabacco ce miros se elimina cand expiri?miroase a fum de tigara?

  5. Buna ziua,
    Am nevoie de o parere in legatura cu tigara electronica. Fumez din august, mentionez ca am un model de la ego si lichide ( si aici cred ca e o problema) de la Hangsen, le iau de acolo de unde am si tigara. Recunosc ca uneori mai trag si cate o tigara….Am observat ca in zilele in care fumez 1ml,max.2, seara tusesc de parca dau sa imi iasa plamanii si asta continuu cam 20 de minute. Ce parere ai?

    • Monica… ar trebui sa incerci un dekang vg… o concentratie mai slaba decat obisnuiesti. Din experienta stiu ca am senzatia asta cand nu e ok lichidul sau e prea tare. De asemenea iti recomand sa pui la tigara ta, clearomizoare vipercig, ce dau un gust mai fin… ale tale cred ca dau un gust mai aspru.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

