Povestea lui Bogdan cu tigara electronica

Articol trimis de Bogdan S, nou membru al clubului nostru de aburitori.

Va salut, aburitori si… viitori aburitori!

Pentru ca acest “forum” (n.r. forumtigaraelectronica.wordpress.com) a fost decisiv pt mine in luarea hotararii de a renunta la “analoage” si a-mi lua o tigara electronica, mi s-a parut normal sa dau si eu ceva inapoi si sa impartasesc cu voi, cei de aici, experienta mea. Daca si un singur om, citind aceasta postare, va renunta la fumatul clasic, inseamna ca aceste randuri si-au atins scopul.

Spun de la inceput ca nu incerc sa conving pe nimeni de nimic si ca NU STIU daca vapatul de tigari electronice este vreun pic (sau mai mult) nociv, e inca la inceput de drum, sunt multe studii de facut inca… dar ca, dupa toate cunostintele mele, NU CRED ca se apropie ca “nocivitate” de fumatul clasic. Deci..
DISCLAIMER: „NU indemn pe nimeni la adoptarea vapatului, daca puteti, lasati fumatul total! Nu sunt responsabil pt deciziile nimanui, faceti cum credeti ca e mai bine pt voi! Aceasta e doar o relatare a unei experiente personale si atat!”

Am fost fumator vreme de 14 ani. In perioadele bune, 1 pachet de tigari pe zi, in perioadele mai dificile ale vietii – lejer 2 pachete pe zi, saptamani intregi. In toti anii astia, m-am lasat de fumat de vreo 3 ori, cate 2-3 luni, cea mai lunga perioada fiind de vreo 6-7 luni. Dar de fiecare data, din prostie (aceeasi pe care am recunoscut-o sincer de fiecare data la intrebarea “de ce te-ai apucat/reapucat?”) le-am luat din nou. Cu fiecare incercare esuata de a ma lasa de fumat vointa parca era tot mai mica iar efortul tot mai mare… sau cel putin asa mi s-a parut. Oricum, ultima incercare fusese in urma cu vreo 8-9 ani… iar asta spune multe.

Tot “zgandarit” de ofertele care imi curgeau pe mail (gen zumzi, bestdeal, etc), eram tot mai convins ca se apropia momentul in care va trebui sa ma documentez serios despre tigari electronice si sa le dau o sansa. Era evident, chiar si pt un ne-aburitor, ca acele tigari electronice gen e-health din acele oferte erau… prastii :)) A durat ceva pana mi-am facut curajul (de, michidutza din mine se tinea tare pe pozitii :D)… dar a venit si ziua aia. M-am pus pe cautat si printre primele sugestii pe care Sf. Google mi le-a dat (felicitari, admin!) de site-uri care aveau si ceva content a fost… acest forum/blog. Si m-am pus pe citit… si-am tot citit, vreo 2-3 zile, ca nebunu’, pt ca, slava Domnului, exista tone de informatii aici. Am citit posturi, comentarii (cu sutele), povestiri, cam tot ce avea vreo legatura cu partea de care eram interesat din “domeniul” asta (pt ca sunt f multe modele de tigari electronice, producatori, tehnici, lichide, etc). E adevarat, iti trebuie ceva rabdare, ca sa stii ce si cum alegi, dar merita! Admin-ul a fost suficient de amabil incat sa imi raspunda la fiecare intrebare pe care o puneam (prin comment-uri, uneori si mail-uri)… lucru pt care, inca o data, MULTUMESC! 🙂 Asa ca dupa 3 zile de citit, am dat comanda… tigara electronica DSE901 + Dekang VG. Si asa a inceput totul. Si a fost, parafrazand, “dragoste la prima vapare” 😀

Tigari electronice

Acum, 6 sapt mai tarziu, am ajuns sa am o tigara electronica DSE901 (starter kit), 2 cleromizoare de 901, 1 atomizor de 901-T si 5 cartuse tank de 901-T.. plus alte atomizoare si cartuse clasice (toate SLB). Si 12 sticlute de lichide (lichide VG de la Dekang si lichide Liqua, 75%PG+25%VG). Imi place sa alternez aromele, folosite individual pe rand sau combinate (in functie de cum le simt tari/slabe, prea aromate sau prea seci).

In timpul asta, am mai “convins” (pus in ghilimele, pt ca nu mi-am propus asta) inca 3 persoane sa renunte la “analoage”, fara sa duc munca de convingere, doar starnind curiozitatea cu a mea tigara electronica si dand sa incerce celor care imi sunt apropiati. Lucru care nu a facut decat sa ma bucure nespus… pt ca acum stiu pe pielea mea cat de bine e fara fumul ars! Respir mult mai bine, dorm mult mai bine, obosesc muuult mai greu! Pot vapa la volan (imi era taaare greu sa fumez si nu suportam scrumul zburat prin masina, pana acolo incat ajunsesem sa interzic de la inceput fumatul in masina mea – lucru ce ramane interzis :D), nu mai miroase in casa a tigari, nu imi mai miros respiratia, hainele, parul, etc! PLUS ca e cu muuult mai placut ca aroma/gust aburitul! In casa ramane eventual o usoara aroma f placuta de… Turkish Tobacco de la Liqua, de ex, o aroma incredibil de bine balansata de tutunuri fine, miere, nuci… si parca ceva migdale 🙂

Deocamdata, cel putin, nu imi propun sa renunt si la aburit, oricum e un mare pas inainte fata de fumat. Imi plac gestica, “jocurile sociale” ale iesitul la fumat cu colegii, imi plac aromele, imi place senzatia pe care mi-o da vapatul. Probabil ca intr-o zi… va veni si momentul asta, nu stiu inca. Momentan… I’m a happy vaper! 🙂

Si eu, cum am vazut si pe altii exprimandu-se, sper ca acest club al aburitorilor sa creasca si sa ajungem sa ne intalnim prin baruri, sa povestim despre ce lichide am mai descoperit si sa ne impartasim noi adaptari/customizari. Iar vremurile ce vin sa fie bune pt noi, cu reglementari clare, standarde de calitate inalte, legislatie, informatii cunoscute de toata lumea si nu prost-interpretate (de cele mai multe ori intentionat!) si transmise corespunzator in media!

Aburi de calitate!

ps: am spus ca am mai incercat sa fumez o analoaga si mi s-a parut dezgustatoare, ingrozitor de amara si „imputita”? 😀

14 comentarii

  1. Bun venit, printre aburitori! Toti cei care ne-am apucat de aburit, avem acceasi senzatie de „scarba” privind analoagele si chiar ajungem sa ne „bucuram” sau sa fim „nepasatori” cand se mai maresc preturile analoagelor sau se mai da cate o lege de interzicere a fumatului in locurile publice…
    Eu am peste 1 an si 3 luni ( azi), de cand aburesc nicotina 0, pentru ca imi plac aromele, asa ca te poti lasa sau nu si de tigari electronice. Oricum, cu tigara electronica, chiar nu deranjezi pe nimeni… Asa ca, depinde de fiecare si de dorintele fiecaruia. Tu ai avut rabdare, sa citesti blog-ul, dar eu „m-am indragostit pe nevazute- doar din povestite”. Dupa o povestioara de max 5 min am facut comanda, apoi am gasit acest minunat forum.
    Cu simpatie, Cristina M!

    • Hai ca o sa zica lumea ca sunteti angajatii mei… va multumesc dragilor. :))

      • As vrea eu sa fiu, angajata la tine!!! Dar, nu trebuie sa visez prea mult ca s-ar putea „sa ma trezesc dezamagita”… Sincer, mai repede, spun ca am scapat de un „angajator posesiv – tigara analoaga” si sa dau acum 1 an si 3 luni de un „angajator desavarsit – tigara electronica”. Mi-as dori sa lucrez in acest domeniu, dar nu prea am „stofa de afaceri”, dar dorinta o am… Respect, celui care administreaza acest forum si celor de la tigaraelectronica-nr1.
        Cu simpatie, Cristina M!

        • Daca tu consideri ca ai timp sa faci research-uri pe net despre tigari electronice si sa scrii in fiecare zi macar un articol, da-mi un mail. Never say never. 🙂

    • Multumesc frumos! 🙂 Bine v-am gasit!
      Da, am avut rabdare sa citesc 2-3 zile.. si a fost cea mai buna investitie de timp din ultima vreme 🙂

  2. Sincer ma bucura faptul ca numarul aburitorilor creste in fiecare zi.
    Am citit intreaga povestioara, si eu din 17 februarie 2011 folosesc numai tigara electronica, am inceput cu DSE 901 ca acuma sa folosesc Vipercig, cred ca este cea mai buna tigara electronica, eu cel putin din cate sortimente am incercat e cea mai buna. Am luat si tzeapa dar nu cu tigarile ci cu lichidul insa principalul este ca nu mai fumez, incercand sa ma las de fumat am facut sevraj dar cu tigara electronica nu am probleme. Doresc a mentiona ca am fumat 40 de ani. Inca mai folosesc lichid cu putina nicotina ca in scurt timp sa renunt la nicotina si asta pentru sanatatea mea si a celor apropiati.
    Aburi de calitate va doreste BABACU !

    • Salutari Babacu! Numarul aburitorilor se mareste si chiar ne bucura si ne bucuram pentru ei… Redu nicotina din lichid, sa vezi, ca nu ai nici o problema, mai ales ca de 1 an si 3 luni, nu mai fumezi… Stiu ca vei reusi in primul rand pentru sanatatea ta, care cred eu ca s-a ameliorat considerabil de cand nu mai fumezi…
      Cu simpatie, Cristina M!

      • Ce surpriza placuta sa apari din nou Cristina.
        Noi am fost, nu primii dar avem o vechime frumusica de cand postam pe acest forum in care gasesti de toate si pentru toti. Astept mail de la tine. Legat de sugestia ta cu lichidul, chiar ma gandeam sa achizitionez lichide fara nicotina dar apare problema ce fel de lichid sa folosesc, cu ce aroma. Eu am primit de la tigara electronica nr1 cadou un kit Vipercig si sunt foarte fericit si multumit de cum functioneaza. Acuma te cred ca atunci cand spuneai ca scoti aburi ca o locomotiva, asa scoate aceeasta minunata tigara primita cadou.
        Problema este ca nu prea imi place Decangul si mirosul lui de aceea te intreb pe tine ce alt lichid as putea sa folosesc fara nicotina, nu are inportanta ca are gustul dulce dar sa aiba un gust placut fara miros urat, daca ar avea un miros care sa se simta si in casa, un miros asemanator unui parfum fin ar fi si mai grozav. Am incercat lichidul cu gustul de cirese si e ok dar problema mea tot ramane cu achizitionarea de la tig. electro. nr1 prin curierat fiind la mare distanta de sediul curieratului. Ar trebuii sa gasesc o persoana care sa comande ce solicit eu, ulterior sa-mi trimita pachet cu ranburs.
        Am convins destul de multe persoane sa foloseasca tigara electronica iar cei care o folosesc acuma imi multumesc.
        Aburi de calitate la toti cei care folosesc tigara electronica !

  3. Babacule, eu folosesc cherry cu mentoll, am mai incercat si alte variante, cu mere, cu tabacc, cu vanilie, cu unul care avea gust de „prajitura de zahar ars”, dar am ramas la Cherry cu Mentoll. Uneori mai aburesc Cherry simplu, dar niciodata mentoll simplu, imi da o senzatie ciudata, adica nu mai deosebesc alte gusturi, ma refer la mancare sau bauturi racoritoare, in general… Sa stii, ca nu este gustul rau nici al tabacc-ului nicotina 0. Sau ca sa-ti fie mai usor, uite cum sa faci, sa combini lichid de concentratie 8 (slaba) cu cel fara nicotina, daca crezi ca nu te va ajuta din prima fara nicotina, combini intr-o sticluta o cantitate si apoi compari (nu mult, sa vezi ce te satisface). Bafta, Babacule!
    Cu simpatie, Cristina M!

  4. salutare !!! mda.. este super buna tigara electronica , acum o saptamana mi am achzitonat si eu o tigara electrica din dorinta de a nu mai da la zi cate 15 lei minim … pe tigari … Fumez de 6 ani tigari normale si in ultimul timp fumam cam mult ,interesant este faptul ca de la un timp am inceput sa sa nu mai vad cum trebuie .. ochii imi erau foarte obositi mai ales daca stateam la pc mai mult de 30 min ,mai trageam cate 4 tigari in tot acest timp si cand ma ridicam eram aproape telighidat ))) si trageam la pat instantaneu , eu initial am spus ca e de la monitor ,,, este adevarat ca si ele sunt daunatoare vederii , dar surpriza cea mare pt mine a fost can dupa o saptamana de fumat electronic nu mai am asa probleme , acum pot sta mai mult de 30 mn la pc si vad perfect aproape ,, ce sa spun nu mai trag la pat ca inainte , e perfect nu stiu sigur ce anume mai contine o tigara normala inafara de gudron si nicotina …..dar ceva imi afecta foarte dur ochii din aceste tigari normale clasice .Sunt fericit pt moment sper sa nu am surpriza ca pe viitor sa nimeresc pe nu stiu ce forum si sa se scrie ca sunt mai nocive aceste tigari electrice ca astea analogice cum spune ti voi ))).

    • O sa citesti tot timpul si chestiuni negative despre tigara electronica, pentru ca strica lucrurile pentru producatorii de tabac si pentru state care pierd banii din accize.

  5. Daca am dat cu lichid de la tigara electornica pe pantaloni se mai duce pata sau nu?

    • De regula nu pateaza… nu stiu ce aroma ai folosit… eu zic ca o sa iasa fara probleme.

    • Sigur se duce petele de la lichidele de fumat nu sunt persistente


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

