Technofobia, un factor negativ pentru tigara electronica

De aproape 10 ani tigara electronica exista pe piata. Cu toate acestea, inca sunt multe persoane reticente care se intreaba daca tigara electronica este sigura. Unii chiar daca stiu ca este sigura, ca nu efecteaza sanatatea, tot nu doresc sa o incerce. Multi spun ca doresc sa ramana la cele traditionale, ca oricum mor si asa mai departe. Dar oare de ce aceste persoane aleg sa foloseasca un lucru care le face rau in loc sa foloseasca unul care le poate face bine? Un raspuns la aceasta intrebare ar putea sa il dea „technofobia.”

Ati incercat vreodata sa ii invatati pe bunicii vostri cum sa foloseasca calculatorul? Cei care ati incercat, probabil ca ati primit o replica de genul „Nu stiu eu maica dinastea, nu ma pricep!” iar lectia s-a terminat. Aceasta situatie este, de cele mai multe ori, cauza a technofobiei.

Chiar daca la noi nu exista date despre acesta temere, ea exista. Technofobia este teama sau aversiunea pentru tehnologii avansate sau dispozitive complexe, in special pentru calculatoare. Pentru multi un dispozitiv complex poate sa fie si tigara electronica.

Multi vad aceste tigari electronice ca fiind o tehnologie foarte avansata ce necesita multa atentie si care se foloseste cu greutate. Noi cei care deja aburim tigari electronice stim ca nu este asa. Tehnologia ce sta in spatele tigarii electronice este foarte simpla, lucrurile nu sunt complicate deloc. Si mai important este ca pe zi ce trece ea se simplifica si utilizarea unei tigari electronice devine o comoditate si nu un stres.

Ati intalnit pana acum cazuri de oameni care v-au spus ca nu vor sa foloseasca tigara electronica pentru ca trebuie sa incerce bateria, sa incarce cartusele si uita, si asta le ia timp si ei nu au cand? Acestea sunt doar niste pretexte… cat v-a luat sa invatati ca trebuie sa va incarcati bateria si cartusul? Sau cat timp va ia sa faceti aceste operatiuni? Foarte putin sunt convins. Insa unele persoane folosesc aceste pretexte pentru a evita sa se confrunte cu un dispozitiv nou aparut, asa cum este si tigara electronica.

In incheiere as dori sa las un mesaj pentru cei care sufera de technofobie:

„Dragi „technofobiti” incercati linistiti tigara electronica pentru ca nu o sa patiti nimic… nu musca, nu doare si nici nu va face rau. Tigara electronica nu o sa aduca decat o schimbare pozitiva in viata voastra.”

4 comentarii

  1. Confirm cele spuse de tine. Lucrez in IT… si la fiecare introducere de tehnologie noua (uneori doar incercare de a introduce) in utilizare in compania in care lucrez, cred ca…90% din utilizatori au manifestat reticenta si chiar respingere. Multe proiecte s-au terminat astfel abrut. Putine au supravietuit, dintre cele care nu au fost „impuse cu forta”, adica obligatoriu de a fi folosite… si acelea cu greu.
    Omul are tendinta fireasca de a se opune la nou, iar daca acel „nou” implice si ceva tehnologie, reactia de respingere e cu atat mai puternica.

    Iar partea cu „Ati intalnit pana acum cazuri de oameni care v-au spus ca nu vor sa foloseasca tigara electronica pentru ca trebuie sa incerce bateria, sa incarce cartusele si uita, si asta le ia timp?” … am intalnit-o si eu 🙂 Cred ca e doar o forma de a ramane la ce cunosc… chiar daca stiu ca le face rau.

  2. Da,atat de avansata e tigara electronica ,incat eu dupa o luna doar ,stiu deja sa fac o rezistenta la atomizor,desii mult mai usor era sa ma duc sa il schimb fiind in garantie :))….dar poate ca asa sunt eu ,mai ciudat,si cred ca nu exista „nu stiu”ci doar”nu stiu….INCA”,si imi place sa vad ca mai sunt altii ca mine …..cam putini ,ce -i drept ,insa merita efortul sa-i gasesti si chiar sa ii ajuti in luarea unei decizii …asa pot sa spun ca in doar o luna am mai „adus ” in randul aburitorilor inca 4 prieteni si mai mult ,eu (cu banii lor fireste,doar nu sunt tata ranitilor)le-am comandat tot TGO ca si al meu…..e drept mai stiu cativa amici care se bucura la cateva cesti de cafa la mine -eu beau cafeaua in cesti in care muritorii de rand beau laptele-o jumatate de zi,de tigara mea electronica,insa nu ar face sacrificiul sa isi cumpere una…ei ,daca le-ai oferii gratis una ,se schimba lucurile…deci,concluzia ?daca e mocca,suntem deschisi si la tehnologie:))si astea macar tot ar mai fi cazuri fericite ….la multi tot degeaba le spui cat de daunator e fumatul ,nu reactioneaza prea mult,culmea ce le spui tu stiu si ei,ba mai mult,ignoranta si starea semi latenta a ratiunii lor,nu ii face nici macar sa tresara cand le spui”fraiere,nu o ti se mai scoale,o sa umbli cu mortul la tine!”….parca mai mult decat ideea mortii, ma sperie prostia oamenilor…Degeaba ,le dai exemplu,cel ce le spune asta ,pe care multi il cunosc drept un fost pasionat de tigari….Eu am fost ajutat in luarea deciziei de a-mi achizitiona tigara electronica (cam 80%,restul a fost vointa si bani:)),de a-mi recupera inapoi sanatatea,si gusturi ce le stiam pierdute inca din copilarie,de oameni ce nu ma cunosc ,si care mi-au facut un bine ce eu nu il voi putea returna vreodata,de voi,de un forumist caruia sper ca odata sa ii pot strange mana si sa ii spun”Multumesc PRIETENE!”,iar binele acesta recunoscut de atatea de ori decat sunt intrebat”Dacii,cum de te-ai lasat de tigari?”,le dau adresa…Insa NIMENI oricat ti-ar spune,oricat ar incerca ,nu poate lua o decizie in locul tau,trebuie sa si vrei sa te schimbi…oare daca vezi ca atatia au incercat si au si reusit,….ce te costa si pe tine sa incerci?Aburi densi!

    • Multzam de aprecieri. Mi-ar placea si mie ca toti cei ce comenteaza sa scrie ca tine… insa stim amandoi ca nu e chiar posibil. De aceea, te mai astept, comentariile tale au fost un deliciu pt mine… cred ca aceasta ar fi calea de a-mi „multumi”… nu ca ar fi cazul. Cand ai timp mai scrie-ne cateceva. 😉 By the way… dupa ce se strica atomizorul de TGO… treci pe clearomizor de ego w vipercig… se potriveste si are cel mai apropiat gust de TGO… si 901. Si eu am trecut prin 901-TGO- Ego W Vipercig. Aburi de calitate… pentru ca dupa un timp de vapat… gustul incepe sa conteze. 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

