Este tigara electronica buna pentru astmatici?

Recent o am primit cateva comentarii de la o persoana care sufera de astm care mi-a cerut sfatul cu privira la tigara electronica si ce efecte ar putea aduce asupra ei. Din pacate la momentul respectiv nu eram asa informat despre acest subiect insa, m-am documentat si am aflat multe informatii care ar putea fi utile pentru toti astmaticii fumatori care doresc sa renunte cu tigara electronica.

In primul rand trebuie sa va spun ca nu exista studii care sa arate efectele pe care tigara electronica le are asupra astmaticilor. Am tot cautat pe internet insa, nu am gasit nimic cert.

Cu toate acestea, dupa cum stiti, internetul este plin de comentarii si review-uri de la aburitorii de tigari electronice, printre acestia se afla si persoane care sufera de astm. In toate comentariile de la astmatici care folosesc tigari electronice am citit ca acestia se simt mult mai bine. Toti cei care au incercat sunt multumiti de rezultat, respiratia lor s-a imbunatatit, de asemenea, si starea fizica. Ba chiar mai mult majoritatea spun ca dupa o perioada de aburit tigari electronice nu au mai fost nevoiti sa foloseasca inhalatoarele.

Atentie insa pentru ca pot aparea la inceput unele probleme. Din ce m-am documentat au existat cativa astmatici care cand au inceput sa foloseasca tigara electronica, in primele zile, au avut crize dese. Dupa explicatiile lor si ale medicilor la care au fost, se pare ca acest lucru se intampla deoarece plamanii incep sa elimine depunerile stranse in timp din cauza fumatului. Protrivit cercetatorilor olandezi fumătorii care suferă de astm au un profil inflamatoriu al plămânilor total diferit de cel al persoanelor care nu au fumat niciodată. „Am descoperit ca expunerea la tigari ar putea sa mareasca grosimea epiteliului si a garniturilor cailor respiratorii din plamani. Aceasta ar putea putea fi principala cauza a faptului ca pacientii care sufera de astm manifesta mai multe simptoame ale acestei boli, cum ar fi dificultati de respiratie sau un exces de flegma, in comparatie cu nefumatorii astmatici”, a declarat coordonatorul studiului, cercetator la  Universitatea Groningen din Olanda, Martine Broekema.
Iata una din declaratii pe un forum de tigari electronice de la SockMonkey, „Sunt astmatic si folosesc tigara electronica de ceva timp incoace. La inceput cand am renuntat la analoage si am inceput sa folosesc tigara electronica astmul s-a inrautatit. Am ajuns chiar si la spital si am inceput sa folosesc inhalatorul cu albuterol mai des. Dupa o saptamana fara analoage, aceste simptome au disparut incet incet. Mi-a fost greu sa inteleg de ce mi s-a intamplat asta insa, intr-un final am reusit. Dupa 15 ani de fumat plamanii mei s-au umplut de gudron, nu sunt sigur daca si altii au remarcat acest lucru, insa la mine crizele de astm erau mai putine cand fumam dar mai intense…Folosesc tigara electronica de 7-8 saptamani si ma simt mult mai bine, mirosul s-a imbunatatit, am inceput sa lucrez fara sa folosesc inhalatorul si nu mi-am mai folosit inhalatorul de urgenta de saptamani.”

Nu vreau sa va sperii insa, am incercat sa ma documentez foarte bine despre acest subiect pentru ca este o problema destul de delicata. De asemenea trebuie sa va atrag atentia, daca doriti sa incercati tigara electronica, sa fiti atenti de unde va cumparati lichidele si ce fel de lichide. Am citit pe internet ca exista astmatici care sunt alergici la PG daca va gasiti printre ei va recomandat sa incercati doar lichidele cu VG.

Din ce am citit, toti astmaticii spun ca se simt mai bine, chiar si cei care au avut parte de acele prime zile mai putin placute. Chiar daca in primele zile cand au inceput sa foloseasca tigara electronica au fost mai grele, cu totii spun ca a meritat tot efortul.

Exista inca multe semne de intrebare cu privire la tigara electronica si astmatici. Insa, exista multe semne de intrebare cu privire la tigara electronica in general. Cu toate acestea, un lucru este cert, cu totii ne simtim mai bine de cand am renuntat la fumat cu tigara electronica.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

