Profesorii ar trebui sa foloseasca tigara electronica

Poveste trimisa de Ramona, utilizator de tigara electronica Elipse Vipercig

Am trimis acest articol deoarece imi doream foarte mult sa arat fumatorilor, in special profesorilor fumatori, ca exista si alte alternative (tigari electronice) in sala de examen pentru tigarile clasice.

Duminica am avut examen la etica in afaceri, stiu ca poate parea aiurea, dar din pacate multe examene se desfasoara in weekend. Am ajuns mai devreme la facultate, ca la orice examen pentru ca trebuia sa ocup un loc bun, si cand zic un loc bun ma refer la un loc care sa nu fie in primele randuri. Nu il cunosteam pe proful de etica deoarece nu fusesem niciodata la curs, iar seminarul l-am facut cu altcineva.

Dupa lungi asteptari vad un om mai in varsta intrand in sala de examen, care dupa cum banuiti era proful de etica, era cam greu sa nu iti dai seama avand in vedere ca era singurul cu  par alb in cap. Dupa ce a ajuns in fata catedrei am constatat cu stupoare ca avea la gat o tigara electronica Ego. Am fost surprinsa deoarece nu am mai vazut pana acum vreun profesor care sa foloseasca tigara electronica. M-am bucurat sa vad ca omul acesta, in varsta, a avut taria sa incerce sa renunte la fumat cu un gadget ca tigara electronica.

Dupa ce am stat de povesti cu el in ce consta examenul, ce avem de facut etc etc ne-a impartit in sfarsit foile de examen. Eu asteptam sa vad daca va folosi tigara electronica in sala. Iar la un moment dat il vad ca se duce in spatele clasei si incepe sa traga din tigara electronica. In venea sa ma duc la el sa il felicit pentru bunul simt si pentru faptul ca incerca sa nu ne ofere un exemplu negativ. Spun acest lucru, pentru ca poate nu stiati, insa sunt profesori care in timpul examenului stau la geam si fumeaza tigari din tutun.

Va dati seama ca lucrurile astea se intampla la Academia de Studii Economice Bucuresti, o facultate cu prestigiu care functioneaza de aproape 100 de ani. Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla la facultatile din provincie.

Nu ma intelegeti gresit nu am nimic cu profesorii fumatori insa, mi se par aiurea profesorii care stau in timpul examenului si fumeaza la geam. Mi se pare un gest de prost gust, lipsit de orice bun simt fata de studentii carora tu trebuie sa le dai un exemplu si in care ei trebuie sa vada un model. Nu mai zic de profesorii care nu ajung la geam si uita ca in clasa cu ei sunt studenti.

Acesti profesori care nu pot rezista fara tigari doua ore, pentru ca atat dureaza un examen in mod normal, nu mai mult, ar trebui sa isi ia cu ei o tigara electronica. Nu as avea o problema daca ar folosi cu totii tigari electronice, chiar si in timpul examenului. Ba din contra, cred ca ar oferi un exemplu studentilor fumatori, care la randul lor sunt dependenti de acest obicei.

1 comentariu

  1. Dupa terminarea primei facultati ,am predat Informatica ,in cadrul unui curs de reorientare profesionala .Si eu fumam la ore ,bineinteles ,pe geam,si eram destul de „claustrat”de asta pentru ca mie imi place sa gesticulez cand vorbesc-va dati seama cat de bine captez atentia interlocutorului ,mai cu vorba,mai cu gimnastica:)),insa tigara electronica nu era,mai avea 2 ani pana la aparitie…ce bine mi-ar fi prins..Ba mai mult avand si cursanti de o varsta apropiata cu a parintilor mei,la care ,cu acordul celorlalti ,le addeam voie sa fumeze …intotdeauna acelasi refuz caetegoric „vai ,cum se poate sa fumam,domnu’dascal…”…chipurile,intotdeauna ma burzuluiam cand imi spuneau asa,eu eram simplu,Dacii,pentru toata lumea!Iar daca ,fumam in clasa,daca ii corectam mereu ,desii mereu imi spuneau asa,daca cateodata stateam turceste pe catedra,ei bine,cand le era lumea mai draga ,le dadeam un test scurt ,10 intrebari,10 minute…astfel ca „ai mei”la terminare erau cei mai buni,fiind si ei si eu mandri nevoie mare ,iar pe de alta parte .cam necajiti ,lipsindu-re rasul si voiosia de la ore…..In fine,revenind,…pe langa exemplul pozitiv pe care un prof.l-ar da unor studenti fumatori,cred ca ar fi bine ca toti profii fumatori sa fie ajutati cumva…Spun asta mai ales ca la licee si la scolile cu clase mici,bietul profesor macar asta sa faca ,sa vapeze o tigara,vazand ca rolul sau de „dascal”etse din ce in ce mai minimizat,nemaiavand nici un drept asupra unui copil/asolescent,nici macar pentru o ora ….vai de cultura noastra…asa ca dragi profi si proafe,ca de la un fost coleg pentru o perioada foarte scurta de timp…..aburilti la greu!Macar eu in alte timpri o faceam din placere,voi acum o faceti de nervi…oricum ,la cat de iefti este,din salariul amarat de profesor ,va si permiteti,mai va castigati si sanatate,cel putin fizica….ABURI DENSI!!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

