Cum renunti la tigara electronica si revii la clasice

Din seria de articole pe care le scriu pentru constientizarea publicului fumator despre ce inseamna fumatul, efectele asociate acestuia si trecerea pe tigari electronice, vin din nou sa va transmit cateceva din experientele mele.

Ma duc zilele trecute sa-mi fac ITP-ul la masina. Acolo dau peste un mecanic simpatic, pe la vreo 45-48 de ani. In timp ce eu vapam linistit tigara electronica, el zambeste si ma intreaba: “Si… are efect?”
Sunt foarte obisnuit cu aceasta intrebare, asa ca ma grabesc sa-i povestesc despre cum am renuntat eu la fumat cu tigara electronica si cat de fan al acesteia, sunt acum. El imi spune ca are si el o tigara electronica insa e acasa… Intre timp iese si isi aprinde o tigara clasica… un kent lung.
Il intreb de ce fumeaza tigari clasice daca are acasa o tigara electronica. Imi spune ca a vapat 6 luni tigari electronice si pe urma s-a lasat de ele. Normal, ma arat mirat de situatie… totusi daca ai vapat 6 luni, dupa parerea mea nu te mai intorci la clasice. Aflu ca omul a vapat in paralel cu clasicele o tigara electronica Ego Tank. Bine bine… si de ce ai renuntat, il intreb?

Omul… nesigur pe ceea ce-mi spunea, imi zice ca nu prea mai mergea bine… ca uita sa-si incarce bateria la timp… ca e mai simplu sa-si ia tigari clasice. Ooo.. DA… astea sunt mesajele pe care le aud de la cei mai multi care renunta la tigari electronice si se intorc la clasice. Sunt scuzele pe care orice ”drog” le creaza in mintea utilizatorului, pentru a se intoarce la viciu.

Normal ca daca treci pe tigari electronice trebuie sa vrei sa renunti la fumat. Trebuie sa constientizezi ca-ti face rau… trebuie sa ai putina vointa in acest sens.
Odata cu aparitia articolelor negative din mass-media, despre tigari electronice, informatii false, dupa cum v-am tot povestit, multi dintre utilizatorii de tigara electronica sau multi dintre cei care doreau sa incerce, s-au lasat convinsi ca pot fuma in continuare clasice. Cum poti schimba mentalitatea lor… din pacate nu stiu raspunsul la aceasta intrebare si nici nu pot povesti cu toti acesti oameni.
Insa voi puteti povesti prietenilor fumatori, pe care-i aveti, le puteti povesti despre riscurile fumatului si despre faptul ca vapand tigari electronice ai aceeasi senzatie ca atunci cand fumai, insa nu mai prezinti aceleasi riscuri pentru sanatate.

Incurajati-va prietenii sa aiba putina grija cu utilizarea unei tigari electronice, avertizati-i ca trebuie sa aiba grija sa-si schimbe consumabilele la timp, avertizati-i ca trebuie sa-si incarce bateriile sau sa-si cumpere lichid. Eu zic ca aceste griji sunt minore in comparatie cu efectul pe care renuntatul la fumatul clasic, il aduce.

Inca o chestiune importanta. Multi oameni au incercat tigari electronice de generatii vechi iar acum habar-n-au cat au evoluat acestea. Spuneti-le ca multe dintre inconvenientele care existau acum 2 ani, nu mai sunt. Incurajati-i sa incerce din nou o tigara electronica de calitate!

1 comentariu

  1. Da, oameni ca si cei intalniti de tine, am intalnit si eu… Eu, acum am o alta „replica” de care ma lovesc tot timpul de la fumatori de clasice. Eu aburesc de mai bine de 1 an si 5 luni, lichid, de concentratie 0 si am intalnit replici, deci nu te poti lasa de tigara electronica, daca inca mai aburesti chiar cu 0. Cateodata le raspund ca aburesc din placere, pentru ca am lichid mentoll, iar pe perioada asta caliculara, ma racoreste, alteori spun ca aburesc cu nicotina 0, deci nu-mi mai fac nici un rau. De renuntat nu as renunta la electronica, pentru ca am tot timpul grija sa am bateriile incarcate sa am lichid la mine, ca si cum as avea grija de telefon.
    Nu prea stiu ce sa le raspund, alteori le spun oamenilor, doar ca aburesc si ca vreau sa ma las, desi eu m-am lasat demult doar sa nu mai aud „replici din astea care sa ma irite”.
    Cu simpatie, Cristina M!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

