Parerea unui expert despre diabet si tigara electronica

Am tot avut discutii pe tema diabetul si tigara electronica. Din fericire am gasit un interviu acordat de expertul in diabet Sue Marshall, care la randul ei a avut diabet de tip 1 inca din 1972. De profesie jurnalist, aceasta a pus bazele site-ului desang.net, un ziar online pentru oamenii care sufera de diabet, si este autoarea cartii „Diabet: Ghid esential.”

I: Ce efect are fumatul de tigari asupra persoanelor care sufera de diabet?
R: Daca esti diabetic si fumezi atunci iti expui organismul la un pericol dublu. Diabetul in sine iti solicita intens corpul, inima si sistemul circulator. Daca la toate acestea adaugam fumatul, care afecteaza direct plamanii, inima si sistemul circulator atunci vom avea probleme grave.

Cu toate acestea, un diagnostic de diabet zaharat nu te protejeaza de dependentele obisnuite pe care restul societatii le are la un moment dat. Dar daca fumezi si esti diagnosticat cu diabet, ai putea sa folosesti acest lucru ca un principal motiv de a renunta. Dar daca deja aveti diabet incercati sa stati cat mai departe de fumat.

I: De ce este mai periculos fumatul de tigari pentru persoanele care au diabet fata de cele care nu au diabet?
R: Fumatul este periculos pentru oricine, dar cum am mai mentionat, corpul unei persoane care are diabet este deja supus unor riscuri pe care o persoana sanatoasa nu le are. Adaugand fumatul la aceste riscuri, potentialul pentru posibile daune este de doua ori mai mare.

I: In opinia ta, ar fi mai bine pentru oamenii cu diabet, care nu pot sau nu vor sa renunte la fumat, sa foloseasca tigara electronica?
R: Tigara electronica poate parea o prostie, dar ca o alternativa a fumatului nu ar trebui ignorata. Obiceiul de a fuma si necesitatea de a „face ceva cu mainile mele”, pot fi mimate de acest instrument. Tigara electronica arata ca si cum ar arde si ar produce fum, desi se poate simti un pic diferit fata de tigarile clasice. Poti obtine sentimentul si actiunea cu care esti familiarizat, fara sa iti afectezi corpul.

Un diabetic care se lupta sa renunte la fumat ar putea sa isi dea o mana de ajutor folosind tigari electronice. Nu ai nimic de pierdut insa, ai mult de castigat. In cazul in care ti se potriveste, inseamna ca poti sa renunti la fumat fara sa fii nevoit sa porti multe conversatii despre asta, pentru multi va arata ca si cum ai fuma. Intre timp, iti demonstrezi tie ca nu esti atat de dependent de acele „bete cancerigene” cum credeai.

I: Ar exista vreo diferenta in functie de tipul de diabet?
R: Indiferent de tipul de diabet cu care ai fost diagnosticat ar trebui sa fii focusat sa renunti la fumat sau sa apelezi la o alternativa, cum sunt tigarile electronice, cu cat mai repede cu atat mai bine. Desi cauzele diabetului de tip 2 si 3 difera, tratamentul variaza de la persoana la persoana, conditia este una care creste riscul aparitiei bolilor de inima sau de probleme legate de circulatie, in special in ceea ce priveste sanatatea piciorului. Daca aveti diabet de tip 2 in special din cauza problemelor de greutate, atunci fumatul este un factor extrem de negativ pentru sanatatea dvs.

I: Aromele de zahar din lichidele de tigari electronice (inhalate, nu ingerate) pot afecta persoanele cu diabet?
R: In timp ce unele dintre zaharurile din tigari electronice ar putea sa afecteze zaharurile din sange, acestea sunt in concentratii foarte mici, astfel incat in imaginea de asamblu – asta daca nu stai numai cu tigara electronica in gura – nu ar trebui sa afecteze nivelul zaharului din sange. Renuntand la fumat cu tigara electronica, acest lucru poate aduce imbunatatiri la starea de sanatate. Corpul tau poate intineri si te poti simtii mai bine. Iar daca nu poti renunta fara ajutor, poti lua in considerare e-tigara!

Ce parere aveti despre interviu? Diabetici care aburiti tigari electronice mi-ar placea sa aflu parerea voastra?

2 comentarii

  1. Buna!Mama mea are diabet de tip 2 de aproape 20 de ani si este fumatoare cam de …30 de ani:((…acum doua luni a trecut la tigara electronica.Prima data si-a luat sotul meu,apoi fratele, si dupa, a urmat mama:)).Nici nu pot sa va scriu cat de fericita este,se simnte minunat,nu are absolut nicio problema si cred ca nu e zi sa nu zica:ba,da’ destept a fost ala de a inventat tigara asta:)))) cheltuim si mai putini bani,nu mai miroase urat in casa,nu mai spalam scrumiere,etc,o minune!minune!!!!

  2. Comentariu trimis pe mail de Dorel (zis Babacu):

    Eu am si diabet, dupa cum stii am avut si infarctul de mi-au implantat un stent. Am fost la control ca initial ar fi trebuit sa-mi puna 2 stenturi dar deocamdata nu trebuie. Legat de ce ai postat pe forum am ramas dea dreptul uluit si imi explica anumite lucruri.

    La externarea din spital dupa infarctul avut am intrebat medicul curand daca pot folosii
    tigara electronica si i-am aratat o sticluta cu lichid care nu contine nicotina. Spre surprinderea mea medicul mi-a spus ca pot folosii linistit tigara electronica dar fara nicotina si ca stie despre aceste tigari electronice.

    Dar ce e mai interesant e ca eu avand si diabet am constatat ca nu imi mai creste chiar daca mananc dulceata sau ce nu e permis. Cu acest comentariu mi-am dat seama ca datorita tigarii electronice mi-a scazut glicemia avand aparat de masurarea ei. Asa ca eu confirm cele spuse de acel medic, te ajuta sa scada glicemia (diabetul). Fara a stii si fara a tine regim, chiar mancasem paine cu dulceata facuta acuma si chiar foarte dulce si venind la mine o cunostinta la care nu-i mai functiona aparatul dupa ce i-am schimbat bateria care era terminata mi-am luat glicemia si asta dupa vreo 2 ore dupa ce am mancat paine cu dulceata plus cateva lingurite de dulceata goala sa am glicemia 97, nu-mi venea sa cred, eu spuneam ca o sa am in jurul la 200 dar acuma citind postare realizez ca datorita tigarii electronice mie mi-a scazut diabetul fara a mai tine regim. Desigur ca nu fac abuzuri dar adevarul acesta este ca tigara electronica scade glicemia, constatat pe corpul meu.

    Cu simpatie, Dorel !


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

