De ce tigara electronica nu este periculoasa? Minciuni in presa!

Telefonul fara fir

Dupa cum probabil stiti la inceputul saptamanii a aparut au aparut peste tot, o stire cum ca tigara electronica ar afecta plamanii. Am cautat si eu comunicatul de presa oficial, dat de cercetatori, pe care l-am gasit, iar acesta suna asa „Expertii avertizeaza ca tigarile electronice pot afecta plamanii.” Un grup de cercetatorii din Atena a facut publice rezultatele unui studiu ale efectelor acute ale vaporilor asupra cailor respiratorii ale fumatorilor, cu sau fara probleme la plamani. Acestia au studiat 24 de fumatori, 11 cu plamanii sanatosi si 13 cu bronhopneumopatia obstructiva cronica (BPOC) si astm. Subiectii au folosit tigara electronica timp de 10 minute. Rezistenta cailor respiratorii a fost masurata inainte si dupa utilizarea unei tigari electronice.

Concluzia principala a fost ca, „La fumatorii cu spirometrie normala a existat o crestere semnificativa statistic de la o medie de 176% pana la 220%. La pacientii cu BPOC si astm utilizarea unei tigari electronice pare sa nu aibe niciun efect imediat asupra rezistentei cailor respiratorii.”

Pe baza acestor constatari, cercetatorii sustin ca „Inca nu stim daca dispozitivele de livrare a nicotinei care nu sunt aprobate, de genul tigarilor electronice, sunt mai sigure decat tigarile normale, in ciuda faptului ca acestea sunt vandute cu pretentia ca sunt mai putin daunatoare”, spune Christina Gratziou, unul dintre autorii studiului.

Concluziile studiului, asa cum au fost prezentate de mass-media, au fost mult mai drastice decat cele prezentate de cercetatori. Multe dintre titluri sugerau ca tigara electronica afecteaza plamanii, sau ca tigara electronice este daunatoare plamanilor, sau ca tigara electronica scade nivelul de oxigen absorbit in sange.

Acest lucru este incorect! Rezultatele studiului au aratat ca utilizarea unei tigari electronice timp de 10 minute a crescut rezistenta cailor respiratorii la fumatorii fara probleme pulmonare (desi nu au existat efecte asupra rezistentei cailor respiratorii la cei cu boli pulmonare). O crestere temporara a rezistentei cailor respiratorii nu echivaleaza cu „leziuni pulmonare.”

Si mai falsa este afirmatia ca tigara electronica cauzeaza hipoxemie (oxigen scazut in sange). Cercetatorii nici macar nu au masurat nivelul de oxigen din sange, si o crestere mica a rezistentei cailor respiratorii nu cauzeaza hipoxemie. Denaturarea informatiilor studiului este vina mass-mediei, pentru ca in comunicatul de presa oficial nu exista nicio precizare legata de acest lucru. Cu toate acestea, faptul ca mass-media a avut impresia ca tigara electronica cauzeaza probleme la plamani, este vina autorilor studiului care au intitulat comunicatul lor de presa „Expertii avertizeaza ca tigara electronica poate afecta plamanii” in loc de „Cercetatorii avertizeaza ca tigara electronica creste rezistenta cailor respiratorii.”

Am impresia ca mass-media scrie articole dupa regulile jocului „telefonul fara fir.” Nu stiu daca ati apucat sa jucati vreodata acest joc insa regulile lui sunt foarte simple. Se aseaza jucatorii stau unul langa celalalt, primul ii spune repede urmatorului un cuvant la ureche, fara sa repete, acesta spune mai departe ce a inteles, si tot asa pana la ultimul participant. La final se zice cu voce tare ce a iesit. Cu cat seamana mai putin cuvantul cu cel spus initial, cu atat jocul devine mai interesant si amuzant. Cam asa este si cu mass-media, citeste un titlu iar apoi scrie ce a inteles…. Rusiiiineeeee!!!!

27 comentarii

  1. Iar te superi, admin? Aia din Grecia, sunt afectati rau de criza… Aburesc prin toate mijloacele… :)) Nu mai pune la suflet tot ce se scrie prin mass-media despre tigarile electronice. Eu am vazut destui clienti ai tigarii electronice, asa ca piata se mareste, se diversifica. Stai calm, un om, care vrea sa incerce sa vada cum este, poate sa asculte stiri de genul asta pe multe canale.
    Cu simpatie, Cristina M!

    • Cris… eu sunt in contact cu vaperii… si crede-ma ca numarul lor scade… nu creste, din cauza acestor minciuni. De asta ma enervez. 🙂 Multzam ca esti alaturi de noi!

  2. Stirile negative defavorizeaza mult interesul oamenilor pentru tigara electronica castigand astfel, detasat, clasicele care inca mai sunt privite ca un obicei social, cred eu. Lucrez cu oamenii si nu exista zi in care sa nu aud: «lasa electronicele ca am auzit la stiri ca sunt mai daunatoare decat clasicele». Degeaba incerc eu sa le explic contrariul, nici macar nu ma asculta, influenta mass-media e mult mai puternica din pacate…

    • Da Iulia… din pacate ai dreptate. Schimbam si noi cat putem in creierele usor manipulate cu televizorul.

  3. Salutare voua ,Crisl,Iulia,Admin!Hai,mai copii,fiti optimisti ca stiri de genul asta ,influenteaza digestia….cel putin in cazul meu,care m-a facut sa ma duc acolo unde si regii merg singuri:))Chiar nu vede nimeni ridicolul acestei stiri?Nu e ciudat,cum motivatia -sa nu ii spunem scuza – a oamenilor de stiinta ,cica ,ca nu se cunosc efectele negative ale tigarii electronice ca nu a trecut indeajuns timp de la descoperirea ei (nu am citat ad literam ,ca nu am stirea in fata,desii si pe aici ,si pe altundeav am citit despre asta,ca nu e timpul destul pentru a „trage”concluzii pertinente),si astia dupa doar 10 minute ,eu si facut un studiu:))…pai,eu las jumatate din timpul asta ,doar pemtru amorsarea clearomizorului:))…10 minute…macar stie cineav ce tigara era?daca era fake?…sau…daca initiatorii studiului,minti luminate artificial,nu s-au speriat din acuza incidentului aluia cand babul acela a ramas fara dinti in gura ,si i-a luat foc si biroul cu alte alea ,de parca era butelie de oxigen nu alta -desii eu raman la concluzia ca mosul neavand ochelarii la el,a supt dintr-o grenada defensiva artizanala ,care are forma unui mod mai mare putin-,daca din ratiuni de securitate ,nu si -au pus subioectii sa testeze tigarile elctronice,in camere blindate ?stie cineav erau mai multe tigari,sau din cauza crizei,faceau numai cu una ,tot experimentul?:))…10 minute?Cristina,cate 10 minute,au trecut de cadn experimentezi tigara electronica?sau tu Adminule?Nu se vede,chiar de un ne-vaper cat de ilar si neavenit este?Auzi,Hipoxemie(nivel sczaut de oxigen in sange):))..pai sa lasam deoparet faptul ca ca vaper respiri mai usor decat ca un fumator,si trecem la altceva…adminule,ca deocamdata din comenturi noi suntem singurii masculi,dimineata nu te trezesti….altfel decat ca fumator?:))…adica,na ,eu .dimineata cam intampin greutati ,si ma doare a naibii,mai ales la trezirea „pe burta”:))Oare asta nu e datorata si a unei oxigenari mai eficiente?Si inca ceva ,pentru ,cei care inca fumeaza ,si intra si pe aici si vad articolul tau adminule:trebuie sa fii om de stiinta ,ca sa vezi diferenta intre a-ti baga nasul in vaporii unei oale ce fierbe ,si a-ti baga capul in fumul de deasupra unui foc cu lemne?unde te simti mai bine,si unde respiri mai bine?Acum e evident ridicolul acestui….studiu stiintific .Vai de mama lor ,”oameni de stiinta”..decat sa realizeze „studiul” asta,mai bine isi ocupau timpul cu efectuare de nevoi fizilogice ,poate chiar mai …eliberatoare decat mersul la 00 …desii le lua mai mult timp,decat acest pseudo-studiu,macar se simteau mai bine pentru acteva ore,si ….nu se faceau de ras,ca……”oameni de stiinta”:)).Aburi densi sa aveti!

    • Dacii… hai ca-mi lipsea ceva si nu stiam ce… Erai tu care n=ai mai comentat de mult :)) Welcome Back man!

      • Bine ai revenit Dacii, ne lipseau amplele tale comentarii si nelipsita doza de optimism pe care ele ne-o ofera…
        Acum vreo luna s-a facut un studiu in care s-a demonstrat ca tigara electronica nu afecteaza inima utilizatorilor, era si pe aici un articol referitor la asta si trebuiau sa caute cumva si niste efecte negative, sa se compenseze dar…o stire negativa face cat cinci pozitive, relele intotdeauna sunt asimilate mai usor….Dar nu inteleg de ce nu au facut studiul, referitor la plamani, in comparatie cu tigarile clasice…

  4. Multumesc mult ,Adminule,si eu ma bucur ca m-am intors,si ca te-am gasit vapand tacticos-stii,am vazut ca vapatul,e si mai de bon ton decat fumatul,iti confera alta imagine ,altfel gesticulezi,si poti puncta aspecte mai importante ale convorbirii,cu o tigara lunga ,supla,si neagra….am si una argintie,toooot TGO,la care sarindu-i vopseaua din cauza uzurii,am ras-o si i-a ramas numai striatiile negre,arata beton-,insa la fel de acerb si vigilent stii sa musti din cei care inca vad tigara electronica ca fiind proscrisa .Insa stii ceva?m-am intors cu o veste buna !Intr-o zi eram la un targ langa Deva ,de masini,eram cu inca doi ,si cu doua masini…Eu eram pe locul soferului,si mai mai ca nu atipeam din cauza caldurii ,cand vad in fata masinii un tip ca la 50 de ani,cu o tigara electronica …eu dau sa cobor,omul da sa plece,nu-l interesa masina,…i-am strigat si cand s-a uitat la mine am ridicat in sus mana cu tigara -eram cu TGO-ul ala argintiu….deodata fata omului s-a luminat,dam mana ,prezentari,incep discutiile despre tigari,caracteristi ,defecte,laude oficialmente….pana la urma stateam amandoi rezemati de masina ,in caldura mare,ca doi buni prieteni ,povestind .El avea un Ego c -intamplator acuma cand scriu de aceea vapez tot un Ego C cu clearo,am ramas fan clearo ,cand am vazut ca ,cat vapezi cu atty in 3 ore vapezi cu clearo o zi-.I-am dat un tank plin cu lichidul folosit de mine,Deckang ,Malb.tare,el fuma mediu….ce m-a frapat:tipul fuma concentratie medie,de o luna….si asta dupa atentie, 4 4 de ani de fumat!-tipul era la 60 de ani!Sa vedeti,cu ce bucurie vorbea de tigara electronica cat de entuziasmat era de un asemenea dispozitiv….i-am spus si de existenta acestui forum ,l-am si scris pe o hartiuta adresa !Amicul meu ca statea in cealalta masina relata ulterior intamplarea „bai ,sa vedeti,astia au un limbaj al lor,de spui ca sunt oameni de stiinta,eu sa fiu al naibii de l-am inteles!”Un aspect ce mi-a atars atentia:tipul este inginer!So,din experienta mea cum tigan pe motocicleta nu am vazut….si nici manelar vapand…concluzia?va las sa o trageti singuri:))Insa , sa stai la povesti,sa dai „lectii”unui om -eu vapam cu mult inaintea lui,si eram mult mai in tema,atragandu-ma subiectulm poate cu o prea mare frenezie-care dupa 44 de ani a stiut spune NU tigarii….e ceva ce ne dorim sa vedem cat mai des,nu-i asa?Aburi densi!

  5. Dacii, bine ai revenit din CO. Acum sa-ti raspund la intrebarea cu cat am vapat 10 min? Raspuns: Inca nu mi s-a terminat „Oxigenul” de 1 an si jumatetate de cand am inceput eu cu electronica si nici nu mi-a ramas inima in loc. Pe zi ce trece, parca vapez si mai rar, dar nu pentru ca am vazut vesti din astea in mass-media scrisa sau vorbita, ci pentru ca nu mai ma tenteaza, pentru mine fiind un ajutor sa renunt la fumat. Chiar ma gandeam, ca atunci cand eu m-am apucat sa vapez, erau de gasit numai pe net. Nici nu stiam de existenta acestui forum… Greu este sa te lupti cu „propriul creier”, dupa care sa te lupti cu altii din mass-media.
    Cu simpatie, Cristina M!

  6. Va multumesc mult fetelor!Niciodata un compliment nu a fost mai frumos decat spus de buzele Iuliei,asa cum nici unei femei nu ii sta mai bine cu un copil in brate decat Cristinei….but never fear,Dacii will always here:))…stii ce m-am gandit adminule ?sa-i fac tigarii electronice (la toate 4 ca am 4 baterii ,3 TGO,1 Ego C ,cate o tinta ,ca sa ma uit prin ea ,cand se scriu tot soiul de ineptii despre tigara electronica ,despre tot felul de neaveniti ,care fara sa puna intrebari,fara sa analizeze ,ca doar la judecat orice….minte hodinita se pricepe!Stiti,poate o sa ma judecati gresit,insa intr-o discutie cu un prieten,eu pro electronica ,el analoaga,imi spune al un moment dat „Nu mori din cauza tigarii,au fost cazuri de batrani ce au murit la 90 de ani !”….hm.pentru el statisticile de 1 la 8 secunde care mor din cauza fumatului,sau 30.000 de romani ce mor anual din cauza tigarii,nu ii spunea nimic…adevarul e ca bunicul meu (aka Nemuritorul)a ramas fara porecla la 97 de ani,si nu a murit din cauza tigarii -renuntase la ea cu 60 de ani mai devreme,cand era bolnav ed TBC:)),si nici tata ,el culmea a murit de pancreas si niciodata nu l-am vazut beat…pe de alta parte Balzac tocmai de aceea a murit,pentru ca a lui nevasta,i-a taiat portia dintr-o data -tipul baga 30 de trabuce zilnic si 20 de cafele.s-a insurat la 50 de ani si la 52 a intins laba intru eternitate .ca urmare a „regimului”drastic impus de nevasta -sa (ah femeia!)…in fine am divagat,oricum i-am raspun tipului”Daca tu nu te vei numara printre aia putini ,care nu mor din cauza tigarii,si vei fi in spital scuipandu-ti plamanii,si stand cocarjat din cauza durerilor,asa cum eu din pacate am vazut un unchi de-al meu-nu mai putea sta nici drept bietul de el ,si regreta ziua cand a pus tigara in gura,insa…oricum deplorabila imagine,a unui om cum putini am cunoscut,ei bine atunci vechi prieten,eu ma voi risca si iti voi da un pachet de tigari,chit ca nu e voie in spital ,chit ca odata in alte timpuri,am tot incercat sa-ti deschid ochii,insa tu ai preferat sa ma contrazici si sa-ti cumperi moarte la pachet!” „Pe bune asa ai face ,tu care imi esti prieten?””Fii convins batrane ca da,asa as face!.”..ei bine,tipul cand a auzit ,a cam percutat,si se uita cas,la electronica mea…si acum de cate ori ma duc pe al el,la o cafa,sau vine la mine la o cafa-stam numai vis-a-vis-,impatrim aceisasi tigara electronica,ba de cateva ori,i-am dat una din cele 4 ,insa numai cat eram la cafa…..sa-si cumpere,are bani mai multi ca mine:))…insa este buna la ceva si….psihologia asta inversa .Ca o paranteza va spun ca unul scriitorii mei preferati ,este Isaac Asimov,dupa parerea mea cel mai mare scriitor de SF,care din scriitor de SF a ajuns sa-si dea doctoratul in fizica cuantica ,in fine nu intru in detalii….insa ,imi place si pentru ca in scrierile sale transcede ideea ca daca un om crede indeajuns in ceva ,desii toti vad atfel,va ajunge in final ,sa ii schimbe,…uite,cel mai cunoscut exemplu ,si pentru cei nefamiliarizati cu Asimov,ar fi filmul „I ,robot”,care desii e super bine realizat si structurat,nici pe departe nu bate cartea …insa mesajul e cat se poate de evident…si exemple sunt garla in scrierile lui .Un film care l-as recomanda ar fi”Bicentennial man”(Omul bicentenar),in care un robot timp de 200 de ani a incercat,sa devina om,a innventat o groaza ce au revolutionat medicina umana,doar sa devina,om ,intr-o lume in care nu stiu ce sa mai inventeze sa se distruga unii pe altii…Oricum,ideea e ca ,la o cu totul alta scara ,suntem cativa care incercam sa schimbam ,comportamente,moduri de gandire,insa merita sa incercam ,netinand seama de esecuri,sau greutati.Sa aveti aburi densi !

  7. Tigarea electronica este toxica, daca fumati aroma cu nicotina multa, nicotina este periculoasa pentru sistemul cardiovascular. Dar si mai periculos pentru sistemul cardiovascular e monoxidul de carbon, care realizeza depuneri pe vase.
    Concluzia este ca tigarea clasica te omoara in 40 de ani, asta electronica in 100. Deci e periculoasa in concluzie.

    • ideea este sa te lasi si de nicotina intr-un termen de timp decent si sa vapezi fara. Insa oricum nu nicotina e asa de periculoasa cum spui, cel putin nu in cantitatile date de tigara electronica. 🙂

      • Ba in esentele tari e o gramada de nicotina, si ai tendinta sa bagi prea multa nicotina in tine.
        Despre dependenta treaba e simpla, adica mecanismul este urmatorul: o tigare cere alta tigare, si tot asa. Singura metoda sa te lasi de fumat este sa nu mai fumezi. Dar daca nu fumezi, iti vine sa fumezi fiindca ai fumat, deci de asta este foaret greu sa te lasi de fumat.
        Cum fumezi iti vine sa fumezi, este un mecanism de „smintire” chimica, adica se deregleaza neurochimia creierului.
        Este de asemenea foarte greu sa le raresti fiindca simti mereu nevoia de a fuma.
        Eu cred ca tre sa se mai umble pe la esente, esenta tre sa fie foarte puternica ca gust si aroma, dar cu putina nicotina. Fiindca multi nu reusesc sa se lase nici cu tigarea electronica, adica fumneaza si una si alta.
        Tigarea normala nu da dependenta numai prin nicotina si mai are si alte substante in ea care creaza dependenta.

      • Oricum deci tigarea electornica este o solutie, adica poti fuma cu mai putine riscuri, si in cazul asta nu mai are rost sa te lasi de ea.

        • Da….cu siguranta ai citit Allen Carr si nu ai reusit sa te lasi de tigari, ca si mine dealtfel…e o reactie in lant si lantul trebuie intrerupt brusc, spune Allen…care (ironia sortii) si-a depistat cancerul pulmonar la putin timp dupa ce cartea lui a inceput sa aiba succes.
          E logica totusi si problema lasatului de fumat cu ajutorul tigarii electronice dar ideea este sa reduci treptat cantitatea de nicotina pe care o introduci in organism si in timp, sa renunti de tot la nicotina si apoi la vapat care o sa fie floare la ureche atunci….Unora insa le place sa vapeze, unii au facut o pasiune din asta si din acest motiv pot uita care a fost ideea initiala: sa renunte definitiv la nicotina….eu cred totusi ca se poate, dar trebuie sa si vrei….

          • Pai daca nu-ti mai face rau, sau iti face dar intr-un timp mai mare decat ai tu de trait, de ce sa te mai si lasi? De fapt nici de tigari nu e nevoie sa te lasi, daca fumezi putin si cat mai slabe. Eu acum fumez Sobranie (1mg gudron, 0,1 mg nicotina, 1 mg CO). E o diferenta intre astea si alea de 10 mg gudron, 0,8mg nicotina si 8 mg CO). Totusi cum se face ca-s asa scumpe? Mai trag si electronica tot cu esenta slaba, dar nu ma pot lasa.

  8. Fumam in ultimul an cam 3 pachete pe zi, nu conta ce marca era. Am inceput sa fumez acum 44 de ani. N-am reusit niciodata sa renunt la fumat desi am incercat. Cand venea sevrajul, m-apucam imediat de fumat. Acum 2 luni am realizat doua chestiuni: cheltuiam enorm pe tigari si doi, incepusem sa respir mai greu, simteam ca nu mai intra.

    La inceputul lui septembrie am cumparat o tigara electronica. De atunci o fumez si ma simt BINE. Bineinteles ca am intrat in sevraj de mai multe ori, dar tigara electronica m-a scos din el, altminteri trebuia sa reincep sa fumez. Pericolul este ca am in continuare reflexele fumatorului, tii bricheta in mana, tii scrumiera in apropiere si te joci cu ea, adica le faci inconstient. Nu mai zic de tigara electronica pe care o tin in gura fara s-o folosesc o bucata buna de timp. In primele zile am bagat nicotina la greu dar apoi am inceput sa-mi reglez consumul de nicotina. Acum la doua luni fumez nicotina la 11 mg. E putina, dar de crescut nu o cresc. Mi-am pus in cap ca intr-un an sa reusesc. Nu stiu. Dar cel putin metoda asta de lasat fumatul mi se potriveste. Am incercat cu guma cu nicotina si n-a mers.

    Cat priveste daca tigara electronica este cancerigena, eu spun doar atat, 50 de tigari cat bagam in mine zilnic acum 2 luni, nu erau cancerigene ? Si abia respiram ? Daca intr-un an, folosind tigara electronica, voi scapa de fumatul asta cronicizat in 44 de ani de fumat, eu zic ca merita.

    Oricum ma puteam astepta la cancer oricand fumand in ritmul in care fumam- iar chestia cu redusul numarului tigarilor, sau fumatul de tigari cu continut redus de nicotina, nu este decat o vrajeala, pentru ca tot acolo ajungi la cresterea numarului tigarilor fumate.

    Urez succes celor care vor sa se lase de fumat cu ajutorul tigarii electronice, cat si mie, pentru ca m-am saturat de fumat si nu sfatuiesc pe nimeni sa fumeze.

  9. Mda.. si eu vapez de ceva vreme..cam doua luni..dar am intalint o faza si nu stiu de la ce este…o perioada de vreo saptamana am vapat numai pg cu nicotina 3mg per ml,dupa aceasta saptamana totul a decurs ca de obicei ai putin o stare de sufocare si o apasare in piept.Ca o greutate,cum ti-ar sta un pietroi pe piept.Obosesc dar nu rau nu ca atunci cand fumam tigarete.Asta a aparut dintr-o data brusc am vapat nitel mai mult si gata ,a aparut chestia asta.In acest moment bag vg ca m-I se pare mai ok pt mine.Poate sa fie vreo iritatie? ceva?Cu lichid VG ma simt un pic mai ok..dar nu mai pot vapa mult.Tocmai asta e ca vreau sa vapez ,nu mult dar vreau.

    • Mi-e greu sa cred ca vapezi 3 mg… nu exista o asemenea concentratie, decat daca diluezi tu cu baza. Minimul pe care-l gasesti este 9 mg… si asta la arome exotice, de regula. Altfel este 12 mg. Vapeaza lichide sigure… pesemne ca ai tu o iritatie, ceva.

    • de 3 ani vapez „LIQUA SMOKE JUICE Traditional TOBACCO” de 24 mg. Dimineta la cafea si calculator „pufai” cam 3 ore cu intensitate moderata, in trei ani nu am simtit efect negativ de la elctronica, din contra, respir incomparabil mai usor…daca ai probleme pulmonare, nu ar strica sa consulti un specialist.

  10. la cat ma duce mintea, la plamani afecteaza ceea ce iese din tigara cu tutun – monoxid de carbon si gudroanele. nicotina este o simpla otrava, prea putin periculoasa, care n-are cum sa afecteze astmul sau bronsita cronica. sigur ca se minte din cauza ca acei producatori de tigari isi vad clientii furati de noua concurenta.

    • Ai sa razi… cei mai mari dusmani pentru tigara electronica nu sunt cei cu tigarile clasice, ci companiile farmaceutice, care vad numarul bolnavilor scazand si vanzarea lor de medicamente scazand. Ma refer desigur la bolile cauzate de tutun.

      • Ne tot spanacim atat pe noi…dar ramanem in amortire..nu facem nimic..doar bla,bla,bla ca o moara stricata….vrem sa nu mai atace nimeni tigara electronica?BUN!!!!Pai hai sa facem o dezbatere tv cu niste vaperi,eventual si eu care mai sunt si electronist pe deasupra si poavestesc cu aceasta ocazie si principiul de functionare a bateriei si clearomizorului,ca sa numai existe bagaciosi care nu vor decat defaimare.Nu?Cate dezbateri au avut ei??cate emisiuni in care a fost tarata in noroi au existat?Cate emisiuni am creat noi?..cred ca stim cu totii numai sa ne vaicarim toata ziua..dar de facut nu facem nimica

        • Eu usor de spus, mai greu de facut. Cum crezi ca faci tu o dezbatere TV… abia a reusit AITE (Asociatia Importatorilor de Tigari Electronice) sa apara in cateva randuri la tv… in niste stiri ce trebuiau sa fie negative.

  11. Nu o lungesc fratilor, am fumat tigari din tutun 34 ani, in genere pachetul pe zii. Respiram greu dimineta tuse „productiva” de la nicotina etc. De mai bine de 3 ani vapez tigara electronica, de 3 ani ma trezesc cu respiratia libera, fara tuse, fara cracaneli. Dupa statistica plamanii unui fumator de tutun se curata „la roz” in 8 ani…posibil..in fine, acum urc noua etaje fara sa obosesc, inainte dupa 3 etaje gafaiam lesinat cu limba scoasa…cocluzia…vorbeste de la sine..


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

