Tigara electronica: 10 adevaruri despre tigarile din tutun

De cate ori o persoana isi aprinde o tigara clasica aceasta isi pune in pericol sanatatea, isi scurteaza speranta de viata si isi arunca banii pe fereastra. Desigur, nu se poate spune acelasi lucru si despre un utilizator de tigara electronica.

tigara electronica nu provoaca boli incurabile

Dar de ce mai fumeaza oamenii? Multi sustin ca raspunsul la aceasta intrebare se afla intr-o singura fraza pe care cei de la Marlboro au folosit-o multi ani in reclamele lor: „vino pentru stilul de viata, ramai pentru gust” (come for the style stay for the taste). Insa, ma indoiesc ca astazi cei de la Marlboro ar mai putea sa foloseasca aceasta strategie de marketing pentru ca fumatului nu mai este la moda iar gustul nu este nici pe departe placut. Poate ca aceasta fraza ar putea fi acum folosita in strategia de marketing a unei companii de tigari electronice.

Dar, lasand la o parte aceste intrebari la care deja banuim care este raspunsul, astazi o sa va prezint 10 adevaruri despre tigarile clasice si nu despre tigarile electronice, cum obisnuiesc sa fac de obicei. Cei care sunteti aburitori de tigara electronica si care ati renuntat la fumat deja probabil ca aceste adevaruri vor fi un motiv de mandrie. Cei care inca sunteti fumatori poate ca va vor speria, sper eu :), si va vor impulsiona sa renuntati la fumat. Dar sa vedem care sunt acestea:

10. Industria de tutun incaseaza aproape 400 de miliarde de dolari pe an. Nimic surprinzator avand in vedere ca tigarile din tutun sunt cel tranzactionat produs din lume.

9. Fumatorii inhaleaza doar 15% din fumul tigarilor, restul de 85% este inhalat de alte persoane.

Tigara electronica nu este un viciu

8. Un nefumator, care sta 20 de ani langa un fumator care consuma un pachet pe zi, recolteaza in plamanii sai 4 kilograme de funingine de care nu va putea scapa niciodata. Atentie la nefumatorii din jurul vostru, in special la copii.

7. Un fumator de circa 20 tigarete pe zi este expus de 3 ori mai mult la infarct miocardic decat un nefumator si de 20 de ori mai mult fata de un nefumator la cancer pulmonar.

Tigara clasica scurteaza viata

6. Urea, care este excretata din urina se foloseste pentru a aroma tigarile din tutun. Asta mi se pare unul dintre cele mai scarboase lucruri pe care le-am auzit de tigarile clasice. Pe de alta parte ma bucur ca lichidele de tigari electronice au arome de „bomboane”.

5. Exista un mit cum ca fumatul ar ajuta la digestie. De fapt, fumatul incetineste digestia deoarece deviaza sangele spre alte organe, departe de intestin unde acesta este necesar.

4. In doar 10 secunde de la inhalarea fumului de tigara, nicotina ajunge in tot corpul, inclusiv si in creier. Si la tigara electronica absortia de nicotina se face rapid… acesta este si motivul pentru care produsul este atat de eficient.

3. A fost dovedit de cercetatori ca speranta de viata a fumatorilor este redusa cu 14 ani.

2. Adolescentii si tinerii care fumeaza ajung mai des la doctor sau la psiholog din cauza unor simptome emotionale sau psihologice.

1. Un fumator de cate 20 tigari pe zi, va avea in plamani un litru de gudron pe an (eliminarea acestuia fiind o problema serioasa, care nu se rezolva prin simpla expectoratie).

La multi ani de tigari electronice!

7 comentarii

  1. Ohhhhhhhh, am citit toate cele 10 adevaruri despre tigarile clasice. Intradevar, numarul 6 este cel mai scarbos, dar si celelalte sunt o „problema”. Intrebarea mea este, eu daca am fumat timp de 16 ani, peste 40 tigari zilnic, oare ce afectiuni mai am??? Ma bucur, ca am renuntat acum 1 ani si 7 luni, la aceste „nenorocite” si am trecut la electronica, si ma mai bucur, ca am avut puterea sa trec intr-un timp foarte scurt (1 luna), de la lichid tare la lichid fara nicotina. Acum aburesc, destul de rar si nu mai reprezinta o „necesitate” pentru mine tigara electronica. Mentionez ca nu m-am mai atins de tigara clasica din momentul in care m-am apucat de electronica.
    Cu simpatie, Cristina M!

  2. Vreau sa va marturisesc ceva, asta intamplatandu-se dupa ce v-am scris eu comentariul. Am intrebat pe cineva, mai devreme de un obiectiv turistic, daca l-a vizitat, prin judetul Buzau (cascada Casoca si Lacul Vulturilor). Mi-a spus ca nu le-a vizitat, dar imediat intrebarile au aparut: „Ai timp si bani de asa ceva?”… I-am raspuns, ca timp am… dar si bani am, pentru ca am renuntat la tutun in urma cu 1 an si ceva… Nici nu stiti cate se pot face cu banii pe care nu-i mai cheltuiesti pe tigari. Avem o tara asa de frumoasa… Cei care fumati, ganditi-va cat mai repede sa renuntati la fumat si mergeti si vizitati tarisoara asta a noastra, care este atat de frumoasa…
    Cu simpatie, Cristina M!

  3. Salutare voua !…la acest articol eu o sa vin cu…o gluma daca vreti,desii e mai mult o constatare…va mai amintiti de serialul Colombo,cu detectivul acela care se uita chioras,si purta un pardesiu?in fiecare epsisod,fuma,de cele mai multe ori nu avea chibrit,si de fiecare data cand fuma,spunea ceva de nevasta-sa ,ba ca bombane de cutare si cutare lucru,evident legat de fumatul lui….intrebare:de cate ori a-ti vazut-o pe nevasta-sa?Niciodata ,nu a aparut in nici un episod!Concluzia?FUMATUL PASIV UCIDE!!!:))))Acum sa revin:..cica inventatorul filtrului tigarii normale avea cota parte din fiecare tigara vanduta ….deci bani cu nemiluita ,atat pentru el cat si pentru mostenitorii lui….bani proveniti din vanzarea mortii!chestia cu urea ,nu o stiam e de-a dreptul scabroasa ,bleah!Cris,nu-ti fa probleme,cica plamanii se curata complet de orice pata ,in 6 ani !Legat de economia de banuti de la tigari,eu prefer sa ii dau pe benzina,e oarecum mai „safe”decat tigara,in caz de Doamne apara,nu mori incet si in chinuri,ci al naibii de repede,si cu zambetul pe buze -asa se spune,pentru ca noi radem de cate ori bagam mana in gaz,sau vedem soseaua libera in fata ….pacat ca banii proveniti din vanzarea tigarilor,nu se duc in repararea de sosele ,sa nu ai parte de gropi-nici facultative nici obligatorii-,ca sa poti „rider-ii”in tihna:))…legat de reclama la marlboro,este nelipsit acel cowboy.in acceptiunea americanilor-minti inguste,de parca ala poate fuma pe cal-fiind idealul de libertate….si fumatorii de asa ceva ,si mai prosti,isi dau singuri cu bata.-n laba complacandu-se ,ca de fapt ei sunt….vacari!Ce degradare ,….insa asta e valoarea unu fumator,egalul unui tip ce umbla pe cal cu un lasso,si miroase vesnic a transpiratie ,a urina si balega de cal….Ia mai bine sa vedem ,cum ar arata o reclama la…Lavature Knight Rider…Lavatube:The Ultimate Power !…si in fundal farurile aprinse si”incruntate”ale unui Kawasaki Ninja,care „urla”in ture mari !Pai,nu?asta da putere…asta da libertate !Ba se mai poate ascocia si chestia Green Smoke,cu culoarea verde a Kawasaki,termenul de Kawasaki insemnand „rautatea verde”…sau se poate incerca si varianta europeana a reclamei…..folosind un R3 de la BMW :)))Sa aveti aburi densi!

  4. Dacii, bravo ca ai gasit utilitatea banilor pentru tigari, prin achizitionarea benzinei. Bineinteles ca plimbarile mele prin tara le fac cu masina, implicit si pentru achizitionarea benzinei. Banuiesc ca banii, pentru tigari se duc in tratarea celor bolnavi din aceasta cauza, dar totusi sunt prea putini (ca se mai pierd banii din circuit, banuiesc). Bine ca nu mai fumez, ce se intampla cu banii proveniti din vanzarea tigarilor, nu prea ma mai intereseaza, nu ma interesa nici cand fumam, acum nici atat nu ma mai intereseaza. Stateam deunazi si ma gandeam ce multi bani am cheltuit eu pe tigari, fara sa ma gandesc ca se pot cheltui banii, mult mai corect… Nici acum nu este tarziu, dar, sunt unii care nu-si dau seama nici cand sunt bolnavi. Cand era copilul meu mic, stia cum arata tigara, dar, acum nu mai stie, decat cum arata electronica… Sper ca baietelul meu sa nu se apuce de fumat, niciodata… Eu una, acum imi dau seama cat mult rau mi-am facut si cati bani am cheltuit aiurea.
    Cu simpatie, Cristina M!

  5. Oh Cris ,sa mai am acuma banii dati pe tigari….si daca s-ar putea toti odata :))….sa-i fi avut numai a 10-parte ,atunci cand dupa moartea parintilor mei ,singurlr neamuri raase bunica si unchiu meu ,m0au tarat in doua procese ,sa-mi ia partea dupa mama….si au reusit…asta ca bonus ,ca nu aveam de lucru,eram singur si flamand…insa altfel ar fi stat lucrurile….sau macar banii daca nu pe tigari,pe….metodele de a ma lasa de tigari.,plasturi cu nicotia ,si guma…banii pe surplusul de mancare ,cand usa frigderului era mereu deschisa ,ca de,eu incercam sa ma las de fumat…..insa uite ,ca intotdeauna este o speranta,in cazul nostru a si dat roade ,si sper asa sa fie si pentru cei care inca mai fumeaza……Aburi densi!

  6. Sal,sunt vaper de doi ani si pe atunci spunea cineva(vaper de 3-4 ani) la o intrunire,ca daca mananci paine are mai multe toxine decat daca vapezi.Ma simt super de atunci.Asa ca va salut Vapand ,nu mai credeti toate prostiile si cheltuiti mai putin pe mai multa placere.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

