Tigara electronica: 1 din 10 romani, bolnav din cauza fumatului

Studii despre tigarile electronice

Potrivit unor studii recente, realizate de medicii pneumologi, unul din zece romani sufera de boli de plamani din cauza fumatului. Rezultatele studiului arata ca 10% din populatia Romaniei sufera de bronsita cronica si emfizem pulmonar.

„Aceste boli sunt boli ascunse in faza initiala, cand pacientul nu e deranjat de o tuse dimineata, pentru ca daca e fumator el o interpreteaza ca pe o tuse tabagica si nici nu e deranjat de o gafaiala care apare la o urcare a treptelor sau la eforturi mai mari”, Florin Mihaltan, medic pneumolog, pentru Digi24.

Si cum campaniile antifumat organizate in Romania si in UE nu sunt decat o apa de ploaie si un mijloc de a mai trage cativa bani, nu este de mirare ca romanii nu pot, sau nu vor, sa renunte la fumat. In schimb, chiar daca exista tigara electronica care poate fi o solutie pentru aceasta problema, nimeni nu se streseaza sa o promoveze. Medicii pneumologi din Romania, ca de exemplu Dna. Dr. Magdalena Ciobanu, prefera sa ia bani de la UE si sa promoveze programele lor ineficiente, decat sa faca niste studii pe tigara electronica si sa ajute intr-adevar romanii sa renunte la fumat.

M-am saturat de atatea statistici ingrijoratoare care nu impresioneaza pe nimeni. Nu facem altceva decat sa avertizam si sa sfatuim, in loc sa luam atitudine. Daca toti medicii din Romania, pneumologii care apar pe la TV, se declara atat de interesati sa ajute oamenii sa renunte la fumat de ce nu o fac la propriu. Cum poti tu, ca medic, sa promovezi ceva care stii ca nu are succes, pentru ca stii ca dependenta de fumat este o boala, este ca si dependenta de heroina, si stii ca metodele de renuntare la fumat pe care le promovezi au un procent mic de reusita, de ce nu incerci sa gasesti alta solutie, cum ar fi tigarile electronice?

Eu inteleg ca poate medicii asteapta sa mai apara studii despre tigari electronice, insa sa fim realisti, la ora actuala oricat am vrea noi sa ne facem ca ploua, sunt cea mai eficienta solutie de renuntare la fumat. Pe mine asta ma deranjeaza, ca desi sunt constienti de existenta tigarilor electronice nu fac nimic ca sa ajute oamenii. De ce nu se apuca sa faca niste teste daca tot sunt atat de sceptici? Ne oferim toti voluntari, numai sa le faca. Dar vor oare sa le faca? Nu vor, pentru ca daca ar vrea nu si-ar mai luat banii de la UE… asta este defapt marea lor problema. Si din pacate, asta este lucrul care sta intre medicii si romanii care doresc sa renunte la fumat.

3 comentarii

  1. ma fratilor,m-au vazut si pe mine multi fumand tigara electronica si imi spuneau ca am avut si eu dar am renuntat la ele cas proaste,unii spun ca am avut 6 la nr si le-am aruncat,majoritatea cumpara tot felul de rahaturi de e-tig si isi iau taca cu ele si spun dupa aia ca-s proaste,multi au folosit tigarile alea proaste care seamana exact ca tigara,da ia sa isi ia un ego-t sau un ego-w,lumea nu e inca informata corect despre ce tip de tigara alectronica sa fumeze si de asta nu au nici succes,toti se duc si dau 30 de ron pe una si zic ca alea sunt,da romanul tot ieftin cauta si de asta are de pierdut,(IEFTIN DOMNULE CAT MAI IEFTIN)

  2. Nu numai boli de plamani. Ia intrati pe acest link sa vedeti cat afecteaza dantura…. Eu am investit in repararea danturii 8.000 ron, daca ma credeti si inca nu este suficient! Imi mai trebuiau inca 3.000 euro, ca sa pun implanturi, in urma extractiilor care le-am facut. http://www.debanat.ro/2012/08/fumatul-dauneaza-grav-sanatatii-dentare/ . Oameni buni, cei care vreti sa treceti pe tigari electronice, invetiti in cele calitative care costa peste 200 ron, ca o sa vedeti cum cheltuielile se vor reduce de la o luna la alta. Credeti-ma pe cuvant!
    Cu simpatie, Cristina M!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

