Daca nu ai si vointa, tigara electronica poate fi ineficienta

Renunta la fumat cu tigara electronica

Daca o sa dati un „search” pe Google dupa cuvantul fumat o sa vedeti ca exista o multime de articole de genul „cea mai simpla metoda de renuntare la fumat”, „renunta la fumat usor”, „metoda sigura de renuntare la fumat” si lista poate continua. Pe langa faptul ca aceste metode prezentate ca fiind usoare, sigure si simple nu sunt deloc asa, nici macar nu au rezultate prea bune, as putea spune chiar deloc, deoarece multe din ele au fost deja incercate de multi fumatori.

Va dau exemplu cel mai recent pe care l-am intalnit, al carui titlu suna asa „cea mai simpla metoda de renuntare la fumat”: „Institutul National pentru Sanatate din Marea Britanie, sfatuieste populatia care doreste sa renunte la acest obicei nociv sa incerce sa inhaleze mai putin si sa fumeze mai rar de-a lungul zilei, de exemplu sa incerce sa nu mai aprinda tigara in timpul programului de lucru. NICE sustine ca, desi renuntarea brusca la fumat este cea mai buna solutie, cei care gasesc aceasta sarcina deosebit de dificila ar putea incerca sa inhaleze mai putin si sa fumeze mai rar. ”

Inafara faptului ca aceasta stire bomba nu prezinta ceva nou, ceva care sa nu fi incercat orice fumator, nici macar rezultatele nu sunt garantate.

Dar lasand la o parte exemplu de mai sus, cred ca trebuie sa fim realisti si sa recunostem ca nu este usor sa renunti la fumat indiferent ce metoda ai folosi, chiar si tigara electronica. Nu ma intelegeti gresit nu vreau sa spun ca este greu sa renunti la fumat cu tigara electronica, ci vreau sa spun ca indiferent ca folosesti acest dispozitiv tot iti trebuie un pic de vointa. Adica nu e ca si cum pur si simplu te-ai aseza pe un pat iar medicii ti-ar scoate fumatul din memorie si brusc nu ai mai fuma deloc.

Este adevarat ca dintre toate metodele existente pe piata tigarile electronice au avut cel mai mare succes, pentru ca intr-adevar iti usureaza mult munca dar, nu va imaginati ca nu trebuie sa aveti un pic de vointa sa renuntati si ca nu trebuie decat sa stati cu mainile in san ca isi fac ele treaba. Nu este chiar asa, oricat mi-ar placea chiar si mie sa sustin ca tigarile electronice sunt cele mai bune, si chiar sunt la ora actuala cele mai bune dintre toate metodele, nu pot sa spun ca o sa renunti garantat la fumat. Nimeni nu poate garanta acest lucru, pentru ca ar fi o tampenie sa spui ca „oricine poate renunta 100% la fumat cu tigari electronice”. Cred ca numai daca ai citi fraza asta ti-ai da seama ca ceva este in neregula, ca nu este ok, nimeni nu poate garanta nimic, cum nimeni nu poate spune ca este foarte usor sa renunti la fumat.

Folosind tigari electronice poti sa faci trecerea mult mai usoara. Pentru mine este o actiune similara fumatului. Am aceleasi gesturi si simt ca fumez. Am intalnit totusi oameni care s-au reintors la clasice dupa ce au vapat tigari electronice. I-am intrebat de ce dar niciunul nu mi-a dat o motivatie clara… ci balbaieli de genul ca nu mai mergea bine (Schimba la timp atomizoarele!!!), de genul, imi uit incarcatorul acasa sau uit sa-mi incarc bateriile.

Acestea sunt unele dintre motivatiile fumatorilor ce nu au renuntat la fumat cu o tigara electronica.

Desigur ca sunt multi, din pacate, care nimeresc tigari electronice de calitate proasta si nu le ofera senzatia de fumat. Si acestia se intorc la fumatul clasic si isi pierd increderea in orice tigara electronica.

Asa cum am spus… ca sa treci de la clasice la electronice, trebuie in primul rand sa vrei sa renunti la fumat! Daca nu vrei sa faci asta… iti vei gasi in mintea ta o motivatie sa te reintorci la tigarile nocive pe care le fumai.

8 comentarii

  1. Da, si eu am un prieten care a zis ca il dureau plamanii de la tigara electronica(fapt care m-a facut sa ma gandesc mai serios daca sa o incerc sau nu),apoi am aflat ca de fapt a mintit doar ca sa nu stie lumea in special nevasta lui ca el nu poate lasa tigara normala.

    • Mda… interesanta ideea… nu m-am gandit… mintea creaza tot felul de motive ca sa se intoarca la drog. Multumim de interventie.

  2. Corect si nimic mai mult

  3. daca vrei sa renunti,VOINTA,daca nu poti si esti limitat ca buget,CUMPARA O TIGARA ELECTRONICA DE CALITATE

  4. Frumos articol, urata fotografie! Este foarte adevarat ce ai scris in articol… Trebuie sa recunosc ca eu in afara de tigara electronica, am avut incercari esuate prin: citirea cartii lui Allen si „fara nimic”. Mi s-au povestit tot felul de metode: o tigara inmuiata in lapte si uscata dupa care sa o fumez, guma cu nicotina, plasturi. Nimic din toate astea nu m-au tentat, adica guma, daca ai o dantura proasta si mai si mesteci la guma, unde ajungi? Plasturii, despre acestia mi-a spus cineva ca ii avea pe el si fuma ca un „sarpe”. Tigara electronica nu mi s-a spus decat ca exista, dupa care am inceput sa caut pe net sa vad despre ce este vorba. Este adevarat ca trebuie sa ai vointa si cu tigara electronica. Sora mea desi a luat acelasi neam de tigara ca si mine DSE 901 si a inceput la 1 saptamana dupa mine. Nu a avut nici macar bunavointa 1 zi sa nu mai fumeze analoage. A cumparat-o si aruncat-o in dulap, pe motov ca nu scoate „fum si miros” cum scoate tigara normala. Pe langa vointa, daca esti inconjurat de cei dragi, care-s fumatori si in acelasi timp si „catari” care nu vor in ruptul capului sa schimbe ceva in viata lor, iar este un esec in renuntarea la fumat. Eu am avut noroc de o persoana fumatoare care a vrut ca si mine sa renunte la viciu. Trebuie sa recunosc ca usor nu mi-a fost. Simteam si eu ca este diferit de ce era inainte. Daca va doriti sa schimbati ceva in viata voastra, cu ajutorul tigarii electronice, sunt sanse, iar daca este si bunavointa, sigur o sa „vi se para floare la ureche”!
    Cu simpatie, Cristina M!

  5. După ce ai citit aceste idei, probabil ți-ai amintit de tine. Dacă mai știi și alte metode, lasă mai jos câteva cuvinte cu experiența ta. Hai să adunăm aici cât mai multe idei și experiențe, care să fie folositoare oricui vrea să renuțe. Articolul va rămâne disponibil online oricui caută ajutor ca să renunțe la fumat tigari.

  6. Salutare !
    Acum vreo o luna si ceva, mi-am pierdut noptile a vreo 4 zile citind toate articolele de pe acest forum.
    Fost fumator de vreo 5 ani, destul de tanar ca si varsta: 23 ani.
    Spun fost fumator, deoarece acum 3 saptamani mi-am achizitionat o tigara electronica, nemaivrand sa am de a face cu tigari clasice, motivul primar fiind sanatatea. Cel secundar, banii si cred ca al 3-lea fiind prietena mea care are astm…sau cel din urma sa fie cel dintai? nu conteaza…
    Ideea este ca de 3 saptamani nu am pus tigara clasica in gura, pentru ca nu am vrut. Aceasta tigara electronica imi ofera aceeasi senzatie, ba chiar mai placuta…chiar daca, de cateva ori imi venea sa cer un fum de la un prieten doar de curiozitate, sa vad senzatia de dupa. Dar nu, nu s-a intamplat.
    Acum…a nu se intelege gresit ca am vointa de fier si puteam sa ma las de tigari pur si simplu. Neah ! Tigara asta electronica chiar ajuta cu muuult dincolo de vointa pe care o am eu. Mi se pare printre cele mai bune inventii ET, am o baterie de 1100 mAh care ma tine indeajuns incat sa nu imi dea batai de cap, clearomizorul este atat de incapator incat sa nu ma ostenesc prea mult cu bibilutul ei…desi imi place sa am grija de aceasta tigara electronica, curat clearomizatorul la 2 zile, toata treaba pentru a fi un bun intretinator.
    Vreau sa continui sa vapez si chiar de nu voi mai vapa, nu ma mai reantorc la analoage.

    Pace si intelepciune voua si multe multumiri !
    Gabriel C.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

