Tigari electronice – Nu exista efecte toxice de la vaporii de propilen glicol inhalati

Stiti ca imi place sa cercetez toate subiectele despre tigari electronice care ridica semne de intrebare. Astfel, inspirat de dezbaterea pe care Dna. Dr Magdalena Ciobanu a avut-o la TV despre tigara electronica, m-am gandit sa cercetez un pic despre efectele pe care le are propilen glicolul (PG) inhalat. Dna Dr. a spus ca nu stie care sunt…ei bine eu am gasit un studiu care arata care sunt efectele inhalarii de propilen glicol. Asta ca sa demonstrez atat Dnei Dr., dar si altor vaperi, ca orice nelamurire ar avea pot cauta pe internet si pot gasi o multime de informatii care sa o clarifice.

A fost efectuat un studiu pentru a arata care sunt efectele toxicologice ale aerosolilor de propilen glicol inhalati pe animale. Chiar daca studiul a fost realizat doar pe animale ofera o revizuire generala excelenta a acestei substante. Autorii studiului sunt Michael Werley, un om de stiinta de la Altria, si colegii sai de la Laboratoarele Charles River (Scotia), Laboratoarele de cercetare WIL, Institutul Battelle Memorial si Universitatea Virginia Commonwealth. Acest studiu a fost publicat in revista Toxicology (abstract http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21683116).

Anchetatorii au expus sobolani si caini la concentratii mari de aerosoli PG timp de 28 de zile, iar apoi au efectuat testari, in special al sistemului respirator.

Acestia au raportat: „In general, aceste studii au confirmat potentialul relativ scazut al (aerosolilor) PG, administrat pe diferite cai, inclusiv prin inhalare…la caini, nu au fost observate efecte histopatologice asupra tesuturilor (laringe, trahee si plamani).” Cercetatorii au observat niste scaderi ale celulelor rosii din sange la unele evaluari, la cainii care au fost expusi timp de 28 de zile, dar „aceste efecte nu au fost semnificative din punct de vedere clinic la caini si nu au avut niciun efecte asupra starii de sanatate”.

Werley si colegii sai au adaugat: „in general, expunerea sobolanilor si cainilor la aerosoli PG are rezultate toxicologice destul de limitate, si ne-a permis sa concluzionam ca expunerea oamenilor la PG prin inhalare este efectuata in conditii de siguranta.”

Acest studiu arata efectele pe termen scurt ale expunerii la PG, dar efectele pe termen lung (ani) inca nu se stiu. Cu toate acestea, acesta ofera informatii valoroase pentru cei care folosesc lichide pentru tigara electronica cu PG.

Din fericire, exista si elichide pe baza de glicerina vegetala astfel ca, daca exista persoane care nu doresc sa foloseasca elichide cu PG pot folosi astfel de elichide.

Sper ca am lamurit cat de cat aceasta problema destul de importanta zic eu, referitoare la tigarile electronice. De asemenea, va invit pe aceasta cale daca mai aveti propuneri sau subiecte pe care vreti sa le discutam sa imi trimiteti un email pe nufumat@yahoo.com sau un comentariu cu subiectul respectiv iar eu o sa caut cat mai multe informatii despre acest subiect. Desigur subiectul sa aibe legatura cu tigara electronica 🙂

6 comentarii

  1. Admin, nu te lasi, cauti sa demonstrezi ca tot ce a vorbit d-na dr. Ciobanu este incorect. Noi vaperii vechi stim asta, care am avut un „viciu oribil – fumatul”, sau cel putin eu… Credeti-ma pe cuvant, ca nu am reusit sa ma las de fumat, decat cu tigara electronica, altceva nu a avut efect la mine, „bunavointa a lipsit cu desavarsire”.
    Cu simpatie, Cristina M!

  2. Sunt foarte multumit de tigara electronica. Fumez de o saptamana si am reusit sa renunt la pachetul meu zilnic de Kent lung classic. Inainte nu rezistam nici macar o zi fara sa fumez analoage, acum pot spune ca am scapat de acest obicei. Desigur inca ma mai tenteaza sa aprind cate o tigara cand raman fara baterie.. dar..ma abtin, astept linistit pana ajung acasa, pun tigara la incarcat si vapez linistit…in nici un caz nu ma duc sa cumpar tigari clasice:)) Cat despre sanatate…va zic ca diferentele s-au simtit inca din a doua zi. Incet incet imi revin si celelate simturi….acum cu nasul meu fin pot simti un fumator de la 1km :)))

  3. …stiti voi,cat de binemerge un abur de cioco ,dupa o supa cu galusti ,si un copan de pui praji,cu doi cartofi si sos de rosii.,basca ,si obucata de dovleac copt,toate „made by Dacii”care un mult mai iscusit bucatar decat vaper inveterat-normal,vapez doar e 7 luni,de mancat mananc de 38 de ani :))-Revenim:ca un raspuns -daca vreti- la guitzaturile disperate ale madamei aleia pe la posturile de tv.care se pare ca nu mai au cu ce umnple grila de programe,tin sa va anunt ,ca pe un alt site ,pe care si eu sunt ,am semnat online o petitie catre UE privind sprijinirea „fumatului”electronic in Romania,si unde suntem…suntem 18.687 !(deci sunt vreo 2:)),membri frecventi ,resseleri,etc ,cu varste intre 28 si 65 de ani (e acolo un nene de 63 de ani care face modari,sub lupa ,de ramai masca nu alta).Nu fac reclama,nu maintelegeti gresit,vreau doar sa arat ca suntem „cativa”care cu siguranta plecand de la exemplul lor ,vor mai aduce cel putin pe atatia….si de ar fi numai nr asta si tot e ceva care da multora de gandit’ma,nu sunt 2,3…10 nebuni,sunt 18.000,cu siguranta ca ce fac ei conteaza !”Mai este un aspect :acela ca nu toti vaperii ,scriu pe forumuri,iar cei ce scriu ,nu sunttoti pe un singur forum !Ei,insa daca ne-am unii tot vaperii ,atunci poate(daca nu am si intrece )numarul anual de romani ce mor din cauza fumatului (33.000),si atunci dragii mei,ASTA CU ADEVARAT AR CONTA !!!!Atunci ,ragetele – n disperare ale loaicei in turbare ar ramane fara ecou ,iar daca intamplator va fi invitata intr-o emisiune pe post de „sa radem de maimuta”,unul care sa o scuteasca de umilire se ridica si spune „dutedoamna in….lumea ta si pe noi lasa-ne!”,promit sa am urma de regret ….la gandul de cat de penibila este ca medic !Referitor la animalutele supuse testelor cu PG ,intr-un exercitiu de imaginatie ,mi-ar fi placut sa le vad la unison ,catei si sobo,lovind cu putere,ritmic din labute „Noi vreml ichide! Noi vrem tigari!”.Insa nu mai departe ujn alt animal de companie,motanul meu Sufletel,are cu totul apucaturi nefiresti….de cand m-am apucat de electro(26 aprilie),ma jucam cu el si ii suflam in botic ,ba aburi dulcii de cioco,ba aromati de tabac,sau DKtab,Ry4,incat cu timpul gagiul a ajuns ca de cate ori ma vede cu tigara”,de multe ori nebagandu-l in seama ,(mai stii,chemarea LED-ului albastru:)) ,sa-mi sara in poala si cu un piciorus sprijinit pe pieptul meu,cu altul in aer,sa se uite fix in ochii mei cu boticul deschis aproape de barba mea,stiind ca de acolo iese ceva de care si el se bucura!Ce mai,motanul narcoman,e o imagine de….reclama la ET:))Oare daca si un animal,stiind fiind ca din instinct se feresc de ce le face rau -atractia catre autodistrugere e prezenta doar la fiintele cu ratiune -,se da in vand dupa asa ceva ,cat de prost sa fii sa crezi ca mie imi face rau ?Sa revin la lichide:de-a lungul celor 7 luni am vapat si VG si PG din diferite device-uri de vaporizare.Eu sunt „VG addicted „,le prefer PG-urilor ,dupa parerea mea ,au un TH mai pronuntat ,si o aroma mai puternica ,chiar daca nu sunt atat de vaporoase ca PG.Si am mai constatat ceva :ca VG se preteaza mai bine clearo ,ce le folosesc de ceva timp CE4,Vivi Nova ,si ce folosesc acum,o piesa de artilerie grea ce o recomand cu incredere VIVI Cobra, e un dispozitiv doar pentru impatimiti si pasionati de modare !!!Pe „afara”cica e ulimul racnet in materie .As vrea sa scriu despre ei,insa ca trezesc curiozitatea ,va spun ca ofera cred eu si cu 50% mai multi aburi decat CE4,si….inca ceva :NU ARE MUSTATI ,nu silica,ci o plasa”mesha „foarte fina ce conduce lichidul ,ceea ce confera o mai indelungata utilizare decat un clearo normal ,iar schimbatul acesteia se face foarte usor ,cu ajutorul a doua suruburi (la fei si prinderea rezistentei),ceea ce e f .simplu.E o minune ,ce mai !Acum va las,ma duc sa mananc o inghetata -care nu e facuta de mine!-Cred ca o sa scimb si aroma …Vanilla,poate si un fir de menta!Sa aveti aburi densi!!!!

  4. Buna,de o saptamana si jumate aburesc acuma simt ca ma doare plamanu drept cand ma intorc intr-o parte idea e ca sunt racit de cam 1 saptamana o fi de la electronica sau raceala??

    • Cred ca e de la raceala. Dar ar fi bine, din acest motiv s-o lasi mai moale si cu vapatul… parerea mea. Cand sunt bolnav nu prea vapez.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

