Fumatorii si vaperii pentru prima data prieteni?

Stiu ca poate parea ciudat, dar va vine sa credeti sau nu este pentru prima data in istorie, de cand exista pe acest pamant vaperii, cand vom accepta sa fim de aceeasi baricada cu fumatorii. Si sa va zic de ce, cu totii vom lupta impotriva noii propuneri a UE. Fumatorii chiar ne-au luat-o inainte…

Ca sa fiu sincer, eu personal nu sunt interesat de efectele propunerii asupra fumatorilor… pentru ca fumatul ucide… deci se poate interzice din punctul meu de vedere. Tigara electronica a devenit insa, o pasiune de-a mea… si n-as ramane indiferent cand UE incearca sa faca legi impotriva acesteia.

Mii de fumatori din toata Europa au organizat un mars la Bruxelles, in fata sediului UE, pentru a protesta impotriva noii directive anti-tutun a UE care, dupa cum stiti, intentioneaza sa interzica comercializarea tigarilor electronice, dar implica si multe interdictii pentru tigarile din tutun.

Din Austria, Germania si Polonia, dar in cea mai mare parte din Franta si Italia, 2.200 de oameni potrivit politiei locale, 3.500 potrivit organizatorilor, au protestat impotriva masurilor pe care UE doreste sa le adopte. Potrivit fumatorilor, aceste masuri nu fac altceva decat sa incurajeze contrabanda cu tigari, ca si in cazul tigarilor electronice.

„Bruxelles loveste in retelele oficiale de distributie, in timp ce nu face nimic impotriva contrabandei,” a declarat seful adjunct al Confederatiei Europene a Comerciantilor de tutun (CEDT), Pascal Montredon, care conduce filiala franceza.

Ei, iata cum dragi vaperi, am ajuns sa luptam cot la cot cu fumatorii, cu toate ca fiecare dintre noi si-a dorit sa scape de acest statut, acum din nefericire trebuie sa ne alaturam lor pentru a capata forta. Avem alta optiune?

Trebuie sa ne alaturam lor si pentru ca ei sunt mai multi ca noi, mai organizati si dispun de mai multa finantare, probabil din partea producatorilor de tutun?

Eu as fi preferat sa luptam singuri, numai impotriva aberatiilor propuse de UE asupra tigarii electronice. Dar ne finanteaza si pe noi cineva…? Cred ca e doar un inceput… curand vom vedea si protestele vaperilor, singulare. Totusi nu mi se pare normal sa lupt pentru fumat, cand eu sunt un mare protestant impotriva acestui obicei ucigas.

7 comentarii

  1. Salutare,sunt aburitor de cel putin un an de zilesi imi aduc aminte de zilele cand fumam si 2 pachete pe zi,imi miroseau mainile.parul pielea a tutun, nu imi mai trebuie asa ceva….iar eu nu am sa ma solidarizez cu fumatorii,poate egoist,dar cum multii dintre noi am reusit sa ne lasam de tutun ei de ce nu ar face asta? Pentru ca nu vor! De curand m-am vazut cu cumnatul meu tata stiti cat fumeaza? Aproape de 3 pachete pe zi…! I-am sugerat sa-i ofer o electronica, eu detin 2 ,la care mi-a spus ca mai bime cumpara din piata de la obor tigari de 8 lei pachetul ,dar tigara electronica nu incearca…??! A era sa uit in loc de ps. tipul este viitor somer, foarte tare ! Cu respect si spor la aburit!

    • Mda… are dreptate Cristina.. unii sunt „sclavii” fumatului… poate ca si noi am fost, de fapt sigur am fost… dar ne-am eliberat :))

  2. Sunt interzisa, la citirea articolului…… Ce inseamna „multe interdictii pentru tigarile din tutun”, nu prea inteleg, ce sa interzica la cele din tutun? Din cate am inteles ce am vazut eu pe la tv, la tigara electronica vor sa impuna o concentratie de nicotina, nu sa o elimine de pe piata, poate nu am fost eu atenta! Nu vad o rezolvare sa luptam cot la cot cu fumatorii, pentru ca fiecare lupta pentru ceva si sunt chiar chestii distincte. Nu stiu ce ar insemna „impunerea unei concentratii in lichidul de electronice”, dar, totusi, gandesc ca cei care s-au trecut pe electronica, nu stiu daca s-au gandit numai la sanatate, sunt niste oameni, care au vrut sa schimbe ceva in viata lor, unii chiar neputinciosi (ex: eu care nu am reusit fara ajutorul electronicei sa ma las). Nu stiu cati sunt ca mine, dar ma gandesc ca cei care sunt vaperi, au trecut de o etapa importanta din viata lor, schimband ceva in bine si dadu-le increderea pe care si-o pierdusera, atunci cand fumau si erau sclavii tigarii analoage.
    Cu simpatie, Cristina M!

    • De acord Cristina. Referitor la acea propunere, daca… si numai daca (eu nu cred) s-ar aproba… ar fi ca si cum s-ar interzice tigarile electronice, pentru ca la o concentratie de sub 4 mg, nu prea te mai poti lasa de clasice… ca nu simti nimic. Eu sigur ca as putea vapa fara probleme.. insa cineva nou… nu

  3. Asa mult sa scada, din concentratia de tutun, din lichid? Este cam mult…. de la 24 mg la 4 mg, cam mult scazut, dar totusi sa fim optimisti ca nu vor scadea asa mult din concentratie. Ma amuz, ca si eu si Costas, suntem reticenti in a ne unii cu fumatorii si probabil si altii care nu au scris. Uneori stateam si ma gandeam ca suntem „nici cal, nici magar”…. Parerea mea, ca modul de a te lasa de fumat cu cel mai mare potential: este tigara electronica. Cred ca a surclasat, toate metodele (guma cu nicotina, plasturii, medicamentele, eventual ajutorul unui terapeut, cartea lui Allen Car….) tigara electronica. Asta este parerea mea, din ce am citit pe aici pe forum si am putut sa-mi dau seama si din experienta proprie. Am stat de vorba cu persoane care au utilizat guma de mestecat si plasturii, dar unii dintre ei s-au reintors la viciu, altii nici nu l-au lasat in timp ce purtau plasturii. Nu am stat de vorba doar cu o persoana, ci cu mai multe…. Ideea este sa fim optimisti ca nu va scadea asa mult cantitatea de nicotina din lichid. Nu pot fi egoista, sa ma bucur, daca s-ar scadea asa mult din concentratia de nicotina, asta pt ca eu m-am lasat de nicotina din electronice, iar electronica la mine este ocazional, dar sotul meu inca abureste cu nicotina de concentratie mare. Sincer, am incercat sa mai aburesc si eu cu nicotina, dar „ma stramb toata, nu mai suport, chiar din primul abur, parca am ameteli”. Eu, sunt totusi o veterana, la concentratie 0, dar asta s-a intamplat, pentru ca asa mi-am dorit eu. Nu m-a fortat nimeni si nimic, sa reduc pana la 0 concentratia de nicotina, din lichid. Nu stiu, daca isi imagineaza careva, „ce lupta seculara am dus, intr-o luna de zile”, fara sa fiu speriata de vreo boala, ci asa pur si simplu mi-am impus. Depinde de puterea fiecaruia, ce-si doreste. Eu mi-am dorit sa renunt, pentru ca mi-am facut un calcul la banii cheltuiti pe tigari, timp de 16 ani si m-am speriat, chiar am ajuns sa spun: „este mai puternica o tigara decat mine?”. Multa bafta tuturor, celor care vor sa renunte la „scarbosul viciu – fumat”, cu ajutorul electronicei.
    Cu simpatie, Cristina M!

  4. Salutare omenire, acum am intrat in casa de la munci ! Corect comentariul lui Cristina si ma plec in fata ei ! Iar pentru tine draga forum jos palaria, eu am inceput de sarbatori dec.2011 cu 18 mg nicotina, am continuat 2012, iar de anul asta am scazut la 11 mg si credv ca este in regula cel putin eu asa simt! Despre celelalte alternative stiu ceva… inurma cu 3-4 ani am incercat guma aceea fara nume (fara reclame) cu nicotina cam 1 luna a fost in regula numai ca devenisem dependent de ea ,toata ziua rontaiam la ea si am incercat sa o elimin incercand una clasica….gresit! am revenit la tutun!!!! Eu cred ca si depinde foarte mult de ce ai in cap,cred oricum de cin am descoperit tigara electronica…tata, imi place recunosc nu ma pot desparti de ea !!!!!!!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

