Ce se intampla cu tigara electronica in Romania?

In ultima perioada am tot stat de vorba cu diverse persoane care au parasit plaiurile mioritice in speranta unei vieti mai bune. Subiectul discutiilor a fost tigara electronica. Astfel am constatat cu uimire ca nicaieri in Europa imaginea tigarii electronice nu este „terfelita” asa cum este in Romania. Am discutat cu persoane din Spania, Franta, Italia si cu totii mi-au zis ca la ei nu exista atata publicitate negativa la tigari electronice, cum este in Romania. Acest lucru m-a determinat sa ma intreb: Ce se intampla cu tigara electronica in Romania? De ce atat de multa reclama negativa la acest produs?

Multi probabil ca s-ar gandi ca poate exista studii realizate de cercetatori aici sau poate ca medicii nostri au mai multe informatii… nici vorba.

Altii s-ar gandi ca poate e preocuparea mai mare pentru sanatatea publica si ca legile si persoanele care iau decizii sunt mai restrictive, dar cu totii stim ca nu este cazul.

Si totusi…

Singurul raspuns plauzibil care mi-a venit in minte a fost: coruptia.

Coruptia dragi vaperi este in Romania la ea acasa. Aici opinia publica poate fi influentata radical prin cateva articole aparute in mass-media finantate de cine stie cine, poate fi vorba de oricine atat timp cat plateste bine. Uneori poate chiar nici nu sunt bani implicati, insa goana aceasta dupa senzational, dorinta aceasta de a veni cu stiri care sa socheze lumea ii orbeste pe unii si ii face sa uite ca actiunile lor pot avea consecinte negative asupra oamenilor. Si nu se intampla doar la tigara electronica. Cele mai recente exemple sunt episodul cu aflatoxina in lapte, carnea de curcan cu antibiotice si carnea de vita inlocuita cu carnea de cal.

Eu unul m-am saturat de atata coruptie, de atatea stiri bomba si senzationale…

16 comentarii

  1. Pai de unde mai ia bani statul,pe ce mai pun impozit ei?Cum sa nu fie impotriva tigarilor electronice, doctorii ce fac?Nu mai au consultatii nu mai vand pastile,nu mai fac sedinte ,nu le mai iese banul.Cum sa nu fie tot statul impotriva mi se pare ceva normal :)).Cu niste idioti si dobitoci la conducere,totul este privit rau,si toti ne privesc rau.Gandirea parlamentarilor este cu 100 de ani in urma.Pentru ei conteaza banul,nu si sanatatea.Succes tuturor la Vapat,sa vapam cu totii sa ii vedem pe parlamentari cum mor de foame.

  2. Draga prietene, nu am mai scris de mult aici dar subiectul dezbatut de tine ma face sa mai adaug faptul ca tigara este un monopol de stat. Iti dai seama cat ar pierde statul daca ar fi de acord cu tigara electronica ? Ai cunostinte si posibilitatea de a face un calcul cat castiga statul cu vanzarea de tigari traditionale, intreaba o vanzatoare ce profit are la vanzarea unui cartus de tigari (cativa bani) iar abcizele si alte taxe toate duc la un pret fabulos al pachetului de tigari, bai din care majoritatea intra la stat fara a misca un deget. Eu cred ca acesta este adevaratul motiv pentru care se duce o lupta atat de inversunata inpotriva tigarilor electronice. Eu am avut un infarct miocardic si am intrebat medicul curant (avand la mine tigarile electronice) daca dupa ce am facut inpfarctul pot sa folosesc tigara electronica iar raspunsul a fost afirmativ, pot folosii tigara electronica linistit numai sa nu contina nicotina. Va doresc aburi de calitate si folositi tigara electronica deoarece nu face rau, am simtit pe pielea mea de aceea spun, mai mult ca economisiti si bani plus alte avantaje care nu doresc a le mai scrie lungind acest coment.
    Cu simpatir batranul Dorel, zis BABACU !

  3. Bun articol…. Tu spui ca ar fi coruptie, eu as spune ca suntem poporul care ne consideram „cei mai destepti si cei mai frumosi…. si cei mai cei….” Suntem poporul care ne „sapam” singuri groapa si ne si „aruncam in groapa”….. Scriu acest comment, de pe o baricada neutra, eu fiind si pe baricada fumatorilor si pe baricada vaperilor, acum nemaifiind pe nici una din baricade, dar pot spune cu mana pe suflet ca am devenit „anti-tutun” si sustin cu tarie electronica pentru cei care vor sa renunte la scarbosul viciu sau sa gandeasca, ca „fiecare din noi este mai important impreuna cu sanatatea lui”.
    Cu simpatie, Cristina M!

  4. 100% Corect 🙂 Curuptia!

  5. Buna, multumesc pentru acest articol. Ai foarte mare dreptate. In Romania daca vapezi tigara electronica, automat esti pus la zid de fumatori si nu numai. Pana si persoanele care nu au fumat niciodata, iti spun parerea si nu e tocmai una placuta. Oricum, nu ne pasa cine, ce zice, se stie ca romanul este foarte influentabil si ne-am saturat de porcariile astea dar ce putem face? Unii chiar nu inteleg si punct.

  6. Bine ai revenit Dorel….. Chiar ma intrebam, ce o fi cu el, de nu a mai comentat nimic pe aici. Dorel, daca medicul ti-a spus ca poti utiliza electronica fara nicotina, sa stii ca este un lucru benefic, sa renunti si la elecronica, sau sa continui cu nicotina 0. Dar, iti pot garanta ca dupa o perioada cu nicotina 0 daca treci la ceva cantitate de nicotina in lichid, ti se va face rau, sa ti se va parea scarbos. Ce bine ca ai revenit pe aici sa ne mai scrii, dupa 2 ani de electronica ai ce sa ne povestesti.
    Cu simpatie, Cristina M!

    • Te salut cu drag Cristina si-ti multumesc ca nu m-ai uitat. Problema cu lichidul fara nicotina e GUSTUL. Tu mi-ai dat o reteta buna, cu aroma de cirese si putin mentol. Am folosit o perioada dar a inceput sa ma usture gura asa ca amestecul de cirese cu lichid fara gust e mai slabut dar te obisnuiesti si e bun, nu da usturimi in gura. Desigur ca aceste usturimi pot devenii si de la lichidul care-l cumperi de la o sursa nesigura. A ajuns ca si baiatul meu sa folosesaca tigara electronica dar numai in locuinta, la serviciu fumeaza 2-3 tigari ca in rest e foarte ocupat iar acasa numai electro asa ca un pachet de tigari traditionale i ajunge 2 saptamani si sper sa nu le mai foloseasca deloc. Eu am primit cadou un set complect de VIPERCig de care sunt foarte multumit.
      A fost o perioada ca nu am folosit nici tigara electronica dar dupa un timp am inceput sa mai vaporez cate putin pe zi dar pot sa nu vaporez ca nu fac sevraj sau alte neplaceri o data scoasa nicotina din mine, vaporez doar asa de plictiseala.
      Ma bucur ca mi-ai scris atat tie cat mai ales adminului de aici, va imbratisez si va doresc numai bine.
      Cu o sincera simpatie , Dorel !

  7. In primul rand, tigarile electronice din romania nici nu sunt atat de bune precum cele de afara, iar cand spun asta ma refer atat la calitate cat si la rezultat. Cei mai multi care incearca sa se lase de fumatul clasic, nu reusesc. *** spre exemplu, este un brand ce l-am recomandat la 11 persoane pana acum. Si au renuntat la fumatul clasic, 11 din 11. Oricum e multa prostie in Romania, lumea inghite tot cacatu de la televizor, doar in Romania vine sfarsitul lumii cel mai des, doar in Romania tigarile electronice nu sunt bune…si asa mai departe. Pe cand in alte tari, tigara electronica se extinde peste tot si nimeni nu are treaba, dimpotriva…o recomanda, atat doctorii cat si cei de la putere.

    • Nu sunt de acord ca tigarile electronice din Romania sunt mai slabe. Sunt facute de aceleasi fabrici din China…

      • Ce ai vru sa zici prin acest raspuns, esti de acord cu ele sau nu?, Te rog sa te exprimi cu inteles…

        • Am scris foarte clar, tigarile electronice din Romania nu sunt cu nimic mai prejos decat cele din afara. Am umblat prin Europa, destul… si din contra, am vazut multe tigari electronice simple… forma de tigara clasica si cartomizor mic… mai slabe decat DSE901… si am vazut ego tank… model deja invechit la noi. Spuneam ca producatorii de tigari electronice sunt toti in China, cu mici exceptii… Anglia, care produce doar cateceva… dar subtire calitativ. Mai sunt cateceva si in SUA… insa majoritatea tot import China. E drept ca exista branduri mai peste tot, Anglia, Italia, SUA… care controleaza ceva mai bine calitatea tigarilor electronice pe care le produc tot in China. La fel e si in Romania, iei ceva la cel mai mic pret… calitate slaba.. iei ceva la pret mai mare, calitate controlata mai bine. Am explicitat suficient ideea?

          • Legat de tigarile electronice din alte tari, fica mea casatorita in Franta a aparut cu o tigara electronica pe care nici nu stiu cum sa o cataloghez. E adevarat ca nici abur nu scotea dar nici nu simteai ca ai fuma sau ceva gust in ea si mai mult ca era de unica folosinta si foarte scumpa asa ca mai lasati chestia ca in alte tari sunt mai bune. Nu mai adaug ca in America am 2 nepoti care imi spun ca nu pot folosii tigarile electronice fiind de foarte proasta calitate (nota mea: O fi luat ceva de slaba calitate si asta nu inseamna ca nu au si tigari electro bune ) dar nepotii asa mi-au spus. Lichidele made in USA numai gustul de ce aroma sau fel de tigara nu au, am folosit si astfel de lichide. Dar fiecare cu gusturile lui insa principalul e sa reusit a va lasa de fumat !

          • Am citit fraza de vro zece ori, si eu citeam: ,,Nu sunt de acord CU tigarile electronice din Romania sunt mai slabe. Sunt facute de aceleasi fabrici din China,, in loc de CA citeam CU! SCUZE

  8. Un prieten mi’a recomandat un anumit brand de tigare electronica de care el era multumit stiind ca si eu ma chinui sa renunt la fumat. Inainte sa trec la vaping, mi’am facut temele si am cautat pe internet informatii in legatura cu tigarile electronice. Drept sa spun, nu prea am gasit multe, dar lipsa de informatie si faptul ca prima oare acest produs a fost iventat in 1963 si a disparut dintr’o data in 1967, ma facut sa cred ca nu poate fi mai rau decat tigarile normale, asa ca m’am dus si am cumparat un „starter pack”.
    Drept sa spun, din prima zi mi’am dat seama ca voi fii in stare sa renunt la tigari ptr ca nevoia de nicotina era satisfacuta si nu simte’am ca si cum ar fii lipsit ceva, cum de obicei imi venea sa ma urc pe pereti la fiecare incercare 🙂

    Guvernul nu va fii de accord niciodata cu ele, deci marketing for acest produs va fii pe spatele vanzatorului.
    Cine inca crede ca guvernul este de partea noastra, face o greseala foarte mare… nu le pasa dacat de un singur lucru… si asta nu este populatia tarii… ci ei singuri.

    Eu le recomand cu mana pe inima deoarece am vazut si simtit efectul bun al acestor tigari 🙂

    Multi spun ca sunt facute in China de aceea nu are incredere, dar si apple iPhone sunt facute tot acolo, dar asta nu il opreste in a cumpara unul sa-l puna pe masa intr’un bar langa cheile de la masina 😀 – ironie 😛


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

