Forbes: Poate industria tutunului sa concureze cu industria de tigari electronice?

tigara_electronica_vs_tigara_clasica_1Saptamana trecuta, Forbes a publicat un articol interesant in care se pune intrebarea daca industria tutunului va putea sa concureze cu industria de tigari electronice. Argumentele oferite de autorul articolului, Tom Gara, sunt mult mai convingatoare decat cele oferite de analistul Bonnie Herzog, care a prezis ca industria de tigari electronice va depasi industria de tigarete din tutun in urmatorii 10 ani.

Potrivit lui Gara, exista cateva lucruri impotriva industriei tutunului.

In primul rand, acestia au intrat prea tarziu pe piata. Ani de-a randul, cei din industria tutunului au asteptat crezand ca tigarile electronice sunt doar un moft care va trece. Desigur, au avut o impresie gresita, ca dovada faptul ca popularitatea tigarilor electronice a crescut exponential in intreaga lume.

In al doilea rand, Gara subliniaza ca majoritatea vaperilor sunt fie fosti fumatori, fie fumatori care doresc sa reduca numarul de tigari. Ca atare, nu simt decat dispret pentru aceasta industrie (sentiment care il impartasim cu totii). Multi vaperi refuza sa cumpere tigarile electronice fabricate de companiile de tutun.

Nu in ultimul rand, industria de tigari electronice evolueaza rapid. Acum 3-4 ani, pe piata se gaseau doar cateva modele care aratau toate ca tigarile clasice. Astazi, dupa cum bine stiti, piata este foarte diversificata, avem tigari electronice de diferite marimi, stiluri si forme. Companiile de tutun inca nu au ajuns sa fabrice modele atat de diversificate, inca se mint ca vaperii prefera replicile realiste ale tigarilor clasice din tutun.

Desigur, marile companii de tutun detin fondurile si experienta de distributie, insa in trecut acestia trebuiau sa isi faca griji doar in privinta distribuirii unui singur produs. Cu siguranta, nu au trebuit sa interactioneze cu consumatorii prea des. (au inceput sa faca asta doar in ultimii ani) Industria de tigari electronice este complet diferita si necesita o alta abordare de business. Tigarile electronice sunt produse care evolueaza constant, intr-un mediu dinamic si tot mai competitiv. Daca doresc sa conduca un astfel de business, companiile de tutun trebuie sa se adapteze semnificativ pentru a castiga respectul comunitatii de vaperi. Acesta este si motivul pentru care multe companii de tutun au preferat sa achizitioneze companii cunoscute de tigari electronice.

Ca o concluzie, ceea ce sugereaza Tom Gara, dar si Bonnie Herzog, este ca industria tutunului pare sa actioneze prea lent pentru a raspunde intr-un mod care sa ii permita sa fie competitiva in industria de tigari electronice. Mai mult decat atat, chiar si daca ar putea concura, vaperii nu par sa se grabeasca sa le cumpere produsele in detrimentul unui brand independent.

Anunțuri

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s