„Fara victime!”, o campanie ce isi propune sa dezvaluie adevarul!

no-more-header-2048x1000_c

 
Timp de peste o luna, Stefan Didák, fondator si presedinte al companiei „Not Blowing Smoke” a dezvoltat o campanie in Social Media, care i-a tinut pe utilizatori in suspans. O imagine, insotita de cuvantul „Fara” si un cuvant neclar, a fost publicata cu cateva zile inainte de lansare.

Statisticile de pe site-ul Nomorecasualties.org arata ca aceasta campanie a primit aproape o jumatate de milion de click-uri in primele 3 zile, un numar impresionant dupa orice fel de standarde.

Descrierea campaniei „Fara victime”

Publicul general si multi vaperi multi nu-si dau seama ca suntem implicati, in prezent, intr-un razboi pe care nu l-am inceput noi. Pe site-ul campaniei, au fost publicate urmatoarele afirmatii:

„Agentiile publice de sanatate, grupurile de interes din domeniul tutunului si guvernele au petrecut ultimii doi ani incercand sa convinga americanii ca tigarile electronice sunt la fel de periculoase ca tutunul. CDC, FDA, Departamentul de Sanatate din California si multe altele organisme publice au cheltuit milioane de dolari din buzunarul contribuabililor pentru a raspandi foarte multa dezinformare. Dr. Tom Frieden, seful CDC, a mers chiar atat de departe incat sa afirme ca tigarile electronice reprezinta un risc similar cu HIV/SIDA si Ebola.

Este timpul ca vaperii, profesionistii din domeniul sanatatii publice si contribuabilii sa se ridice si sa spuna „Pana aici!”. Nu mai stati in calea milioanelor de utilizatori de tigara electronica (dintre care multi au renuntat la fumat complet), nu mai ignorati faptul ca inlocuitorii de nicotina, aprobati de FDA, esueaza sa fie eficienti in 90% din cazuri, nu va mai calculati veniturile in detrimentul sanatatii cetatenilor, nu mai inventati studii care va convin.

Grupurile de interes de genul „Campania pentru Copii Nefumatori”, „Reteaua de Actiune Impotriva Cancerului” a Societatii Americane de Cancer” si sute de alte asociatii de sanatate publica, care primesc foarte multe sponsorizari, muncesc din greu sa demonizeze tigara electronica, in timp ce zeci de milioane de oameni din lumea intreaga inca fumeaza. Intre timp, guvernele cheltuiesc enorm de multi bani pentru a induce in eroare, a dezinforma si, uneori, pentru a minti si se grabesc sa impoziteze, sa interzica sau sa limiteze accesul adultilor la tigari electronice”.

Campania este simpla si puternica si ii incurajeaza pe vaperi sa stea uniti si sa se ridice impotriva celor isi doresc ca aceasta comunitate si industrie sa dispara prin minciuni si inselaciune. Aceste entitati investesc sume foarte mari de bani in campanii care indreapta perceptia publica impotriva vapatului si care ilustreaza o imagine conform careia tigarile electronice, pe care le folosim pentru a scapa din ghearele fumatului, sunt la fel sau poate chiar mai periculoase decat tigarile cu tutun. Ei stiu la fel de bine ca noi ca informatiile pe care le raspandesc sunt false, dar sunt dispusi sa apeleze la cacealma pentru a invinge. Acestia nu au nicio problema ca pot fi catalogati drept mincinosi, deoarece campaniile pe care le conduc sunt atat de convingatoare incat chiar si noi am putea sa le credem, daca nu am fi bine informati.

Scopul campaniei „Fara victime!”

In timp ce vaperii si multi dintre cei care lucreaza in industria sanatatii au acceptat faptul ca tigara electronica este cu 95% mai putin daunatoare decat cea cu tutun si ca este foarte eficienta in a ajuta oamenii sa renunte la fumat, oamenii din Statele Unite ale Americii, despre care se presupune ca lucreaza la imbunatatirea sanatatii publice, incearca sa impinga aceasta industrie in uitare.

Exact cum spune si Stefan Didák, autorul acestei campanii:„Sanatatii publice ii pasa de NUMERE. Noua ne pasa de VIETI!”

„A venit timpul sa expunem motivele pentru care organizatiile de sanatate publica au cheltuit milioane de dolari pentru a face lobby impotriva tigarilor electronice. Actualii fumatori, vaperii, factorii de decizie politica, legislatorii, dar mai presus de toate, publicul larg, trebuie sa inteleaga de ce tigarile electronice primesc un tratament inechitabil, de ce consumatorii sunt demonizati si de ce companiile din acest domeniu sunt acuzate de fi in prima linie pe frontul industriei tutunului.

Propaganda inselatoare realizata de cei cu interese financiare, care doresc sa vada aceasta industrie distrusa, trebuie sa fie expusa in cel mai vast mod posibil. Hai sa iesim si sa educam oamenii”, ne incurajeaza Stefan Didák.

Cand vorbeste despre un interes legitim, acesta se refera la faptul ca politicienii, organizatiile de sanatate publica si oamenii de stiinta din spatele minciunilor au un lucru important in comun. Cu cat industria tigarilor electronice are mai mult succes, cu atat mai mult ei pierd bani pentru proiectele lor. Nu poti avea o campanie pentru copii fumatori, daca nimeni nu mai fumeaza, nici politicienii nu pot cheltui miliardele din venituri fiscale generate de tigari, daca nimeni nu le mai foloseste.

Este datoria noastra sa ajutam la educarea tuturor. Trebuie sa nu mai acceptam ca acesti oameni sunt mai puternici si sa-i batem la propriul lor joc. Ei pot avea motivatii financiare pentru a continua cu minciunile lor, dar comunitatea de vaperi are mai multe lucruri in avantajul sau. Avem stiinta, care ne sustine afirmatiile, avem un guvern strain, care este de acord cu noi (n.r. in Marea Britanie, tigarile electronice sunt compensate de catre stat si eliberate pe reteta de catre mediici de familie) si, mai important, avem milioane de oameni care folosesc cu succes aceste produse.

Aceasta este o lupta in stilul David impotriva lui Goliat, dar, cu mesajul si imaginile puternice din spatele acestei campanii, putem ajunge departe si putem raspandi ideile noastre tuturor oamenilor! Numai noi suntem cei care putem sa aducem schimbarea in industria de tigari electronice!

Anunțuri

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s