Ziua mondiala fara tutun 2012, cu tigara electronica

Dragilor, cu ocazia acestei sarbatori ma gandesc ca a mai trecut un an din viata mea fara tigarile clasice, dar cu tigari electronice. Poate ca nu ma credeti insa, este o adevarata uimire chiar si pentru mine ca am reusit sa renunt la fumat cu tigara electronica. Daca mi-ar fi spus cineva acum 4 ani acest lucru as fi ras cu hohote si cel mai probabil i-as fi spus „Du-te ma de aici, eu nu ma las de fumat ca imi place sa fumez!”. Dar asta e viata si intr-adevar cred in vorba aceea „niciodata sa nu spui niciodata!”, mai ales cand vine vorba de tigari electronice si renuntarea la fumat.

Astazi, 31 mai 2012, se sarbatoreste Ziua Mondiala fara tutun. Aceasta sarbatoare a fost infiintata de Organizatia Mondiala a Sanatatii inca din 1987. Eu unul nu am auzit de ea decat incepand cu anul trecut deoarece sunt tot mai interesat de aceasta industrie. Mai exact imi doresc ca ea sa dispara in curand si sa fie promovata cea de tigari electronice. 🙂

Prin ziare se tot spune ca Direcţiile de Sănătate Publică din toate judeţele ţării intreprind o serie de activităţi pentru a descuraja acest viciu. Surprinzator acest lucru, v-am mai zis, eu nu am auzit de aceasta zi decat anul trecut si cu toate acestea am gasit scris ca in fiecare an s-au intreprins astfel de actiuni. Si totusi am aflat ca în Parcul Izvor, începând cu ora 17.30, are loc „Manifestul celor care au renunțat la fumat”. Ii sfatuiesc pe utilizatorii de tigara electronica sa mearga si ei sa spunem lumii cum am reusit noi sa renuntam la fumat.

Printre alte activitati sunt si actiunile de informare a publicului de pericolul fumatului folosind imagini socante. Sunt de parere ca desenele si imaginile asa-zis „socante”  nu au niciun fel de influenta asupra nimanui. Nu inteleg de ce in fiecare an se tot fac tot felul de imagini care mai de care mai urate in speranta ca oamenii se vor inspaimanta si vor renunta la fumat. Cu toate acestea adevarul este urmatorul, „Nimeni nu va renunta la fumat ca a vazut o poza socanta!” Astea sunt doar un alt mod de genul „Hai sa mai aratam si noi ca facem ceva sau hai poate reusim sa mai tragem niste bani de pe undeva cu ocazia asta.”

Acesti bani pentru aceste actiuni sunt aruncati degeaba, fara nici un folos si fara un succes real. Ma intreb pana cand se vor tot fura bani la noi in tara, pana cand vom mai continua doar sa „macanim” cate lucruri facem dar de fapt nu facem nimic si cand vom ajuta intr-adevar oamenii?

Un comentariu

  1. Din pacate, azi am fost prins cu altele si nu am apucat sa citesc decat acum, spre noapte… Care-va-sa-zica… azi, 31 mai 2012, (mai precis ieri, ca e trecut de miezul noptii) a fost prima mea „zi mondiala fara tutun” pe care am trait-o fara fumat? 🙂 Pacate ca nu am stiut… asta merita sarbatorit! Nu am stiut nici de manifestarea de care spui, dovada ca nu se face nimic cu adevarat pt ca lumea sa se lase de fumat, pt ca nu am auzit nici la tv, nici la radio despre asta. E trist! Si inca o dovada ca producatorii de analoage lupta (a se citi „platesc”) din greu si ca statul nu are nici o intentie de a ajuta fumatorii… nici nu are de ce, pt ca ar pierde multi bani din taxe/accize!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un comentariu