Tigara electronica poate salva 600 de mii de vieti

tigarile sunt cuie la cosciug

Am gasit de curand niste statistici legate de fumat care au fost facute publice cu ocazia Zilei Mondiale Fara Tutun. Iata care sunt acestea: Anul acesta, mai mult de 5 milioane de oameni vor muri de boli provocate de tutun precum: atac de cord, cancer, accident vascular celebral, boli de plamani etc. Acest numar nu include si mai mult de 600.000 de persoane care vor muri datorita expunerii la fumatul pasiv.

As vrea sa ii las in pace pe cei 5 milioane pentru ca pana la urma si-o fac cu mana lor. Adica stiu ca fumand sunt mai expusi la bolile enumerate mai sus. Chiar si noi cei care aburim tigari electronice stim la ce ne expunem. Stim ca nicotina care este prezenta in lichidul pentru tigari electronice mentine dependenta. Dar in fond, este optiunea fiecaruia sa faca ce vrea cu viata sa.

As vrea sa ma opresc asupra celor 600.000 de oameni care practic mor nevinovati.

Acesti 600.000 de oameni mor pentru ca, alti oameni din jurul lor sa isi satisfaca placerea de a fuma. Este oarecum nedrept si totusi suntem constienti de lucrul asta. Spuneti-mi cate locuri publice cunoasteti (bar, restaurant, club, dicoteca etc.) in care nu se fumeaza? Eu unul pana acum nu stiu nici un astfel de loc in Bucuresti, poate doar sa existe o ceainarie ceva. Daca stiti, spuneti-mi si mie ca sunt curios sa aflu acest loc. Si chiar daca ar exista si o ceainarie, evident, acolo nu bei decat ceai. Practic esti privat de a consuma si altceva, plus ca pe caldurile astea merge bine berea rece cu tigara electronica. 🙂

Daca fumatorii ar aburii tigara electronica macar, in locurile publice, acesti 600.000 de oameni nu ar mai muri intoxicati de fumul de tigara. Ma rog, poate vor muri de altceva, ca oricum la cat de poluat e aerul este foarte probabil ca toti sa fim deja intoxicati dar, important este ca nu ii vom mai avea pe constinta pe acesti oameni. Atunci cand fumezi stii sigur…mor si eu, mor si cei din jurul meu :)… exagerez putin, insa statisticile nu mint. Macar cand aburesti tigara electronica, in cel mai rau caz, stii ca esti dependent (asta daca nu aburesti e-lichid fara nicotina) dar restul persoanelor din jurul tau si mediul, nu au de suferit.

Lasand gluma la o parte, lucrurile acestea se intampla si din pacate sunt niste statistici infioratoare. Vreau sa va aduc aminte de campania noastra pe Facebook, „Sustine tigara electronica!”. Puteti sa ne ajutati cu un click la: http://www.causes.com/causes/620381-sustine-tigara-electronica?recruiter_id=178097844  . Putem sa luptam impotriva fumatului, dar asta numai impreuna.

2 comentarii

  1. Eu, am trecut treptat, de la cantitate de nicotina tare la slaba si apoi la fara nicotina… Intrebarea mea este, oare, o sa renunt si la gestul de a mai tine electronica in mana??? Imi place sa aburesc, pt ca am lichid cu gust de mentoll fara nicotina. Trei zile au fost critice de fiecare data, de cate ori am mai diminuat din nicotina.
    Urasc mirosul de tutun, parca nici n-as fii fumat vreodata…, dar eu am fumat de am stins 16 ani,ajunsesem la 2 pachete pe zi, sper totusi sa renunt si la gestul de a mai aburii.
    Trebuie sa fie extrem de multa vointa si pentru tigara electronica si pentru cantitatea de nicotina, dar nu imposibil… Traiasca cel care a inventat acest instrument „destept”. Foarte multi aburi, tuturor! Cristina M.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

