Pe cand vor recomanda doctorii tigara electronica?

Dragilor, am citit niste statistici si m-a luat groaza. Ce bine ca am renuntat la fumatul clasic, dupa 16 ani si ce bine ca am decoperit tigara electronica. Iata despre ce vorbesc:

Aproximativ 89 de oameni mor în fiecare zi în România din cauza fumatului, echivalentul a patru oameni pe oră. Mai exact, la fiecare 15 minute, un român moare din cauza dependenţei de tutun. Statisticile indica faptul ca 30% din populatia Romaniei este fumatoare; peste o treime din bărbaţii români sunt fumători (37,6%), în timp ce doar 12,5% din femeile românce fumează, arată Eurobarometer Report realizat de Comisia Europeană.

Cu toate acestea studii recente au aratat ca 24% dintre romani doresc sa renunte la fumat. De unde vine si intrebarea: Cum de mor atatia oameni daca exista totusi atatea persoane care doresc sa renunte la fumat?

In caz ca nu stiati exista medici care te consiliaza cum sa renunti la fumat. Insa recomanda vreunul tigari electronice? Este clar ca sunt multi oameni care s-au lasat de fumat cu ajutorul vointei. Insa eu cred ca pentru a avea o astfel de vointa trebuie sa ai si o problema medicala. Altfel, daca esti ok nu iti vine sa renunti la una dintre placerile vietii. Ee… aici vine partea frumoasa cu tigara electronica, pentru ca nu trebuie sa faci nu stiu ce sacrificii, chinuri… pentru a renunta la fumatul clasic. Tigara electronica iti ofera cam acelasi lucru… adica o simti la fel ca pe cea clasica, in plamani. Cu toate acestea folosind tigari electronice scapi de multe riscuri de a te imbolnavi.

De asta ma intreb… de ce nu recomanda doctorii tigara electronica? Raspunsul ar fi, pentru ca nu exista inca studii pe termen lung, daca tigara electronica ne face vreun rau si ei nu vor sa-si asume acest posibil risc. Cu toate acestea intre a fuma ceva ce stim sigur ca ne va duce la moarte si a fuma ceva care nu s-a demonstrat ca ne-ar face rau in vreun fel (e clar ca si daca s-ar gasi ceva… nu ar fi la fel de grav… adica nu ne-ar omori) ce ai alege? Eu am ales tigara electronica si sunt sigur ca daca ar exista ceva nociv, cu siguranta ar fi fost evidentiat pana acum. Sunt interese prea mari ca sa interzica tigarile electronice pentru ca statele sa se bucure in continuare de accizele percepute pentru tigari clasice si pentru ca producatorii de tutun sa prospere in continuare.

Cu toate acestea, desi au fost tentative de incriminare a tigarii electronice, nimeni nu ar reusit sa demonstreze stiintific sau pe baza de date concrete ca tigara electronica ar fi nociva.

Am publicat acum cateva zile un articol despre doctorul Mihaltan care considera ca tigara electronica nu are cum sa fie la fel de daunatoare ca tigara clasica si ca ar fi o alternativa ok la metodele antifumat.

Dansul a deschis pentru prima data in Romania un cabinet de consiliere antifumat, in 1994. Pneumologul Florin Mihaltan, profesor doctor la Institutul de Pneumologie „Marius Nasta” din Bucuresti: „Foarte putini oameni sanatosi vin la cabinet special ca sa se lase de fumat. 85% din consultatiile pe care le dau sunt pentru oameni deja bolnavi.” Iata ce va spuneam mai sus… ca nu poti renunta la tigari daca nu ai nici o problema. Eu fumez tigari electronice de peste un an si jumatate pentru ca imi place sa fumez. Nu am trecut la tigara electronica pentru a ma lasa de fumat, ci pentru a fuma sanatos.

Asa ca dragilor fumatori… chiar daca nu aveti acum o problema, mai tarziu este foarte posibil sa aveti… alegeti si voi tigara electronica si va fi o alternativa care va va satisface si nevoia de nicotina cat si placerea de a fuma. Veti redecoperi gusturi si mirosuri de mult uitate si va veti putea bucura de multe arome atunci cand pufaiti.

Desi suna nasol… 89 de romani mor zilnic din cauza fumatului !

4 comentarii

  1. Si eu am avut 16 ani de cand fumam tigari clasice si ajunsesem la aproape 2 pachete de tigari pe zi, dar de 90 zile de cand aburesc tigari electronice si am incercat tot felul de arome, acum mai nou mi-am luat Mentoll si este nemaipomenita, MA SIMT MULT MAI BINE. Doctorul meu de familie, a fost sunat de catre o persoana din familie si a fost intrebat de tigara electronica. Stiti ce a raspuns? Tigarile electronice sunt la fel de nocive ca si clasicele si TOTUSI SUNT FOARTE DIFERITE. El ne-a recomandat, sa ne lasam de tot ca nu este buna la sanatate, dar daca nu putem sa ne lasm de fumat fara vointa, sa incercam tigara electronica, macar ne facem rau noua nu si copiilor nostrii care ii obligam sa fumeze pasiv…
    Acum, din punct de vedere al meu care am 90 de zile de aburi, ma simt mai linistita, aburesc si DETEST FUMUL DE TIGARA CLASICA, deci, in concluzie, ajung sa spun, ca tigara clasica este nociva si scarboasa si ca m-am lasat de fumat.
    Ar fii ideal, ca medicii sa recomande asa ceva, desi cred ca sunt destui medici ca al meu, documentat in acest sens.

    • Eu zic ca este nedocumentat daca ti-a zis ca tigara electronica nu e ok.

      • Mi-a spus, ca este ok daca nu as mai fuma deloc, ca sunt nocive amandoua, dar tigara electronica este mai putin nociva, mai ales pt copilul meu. Cumnatul meu i-a cerut parerea, avand senzatia ca ar avea ceva legat de ETNOBOTANICE.
        Dr. spunandu-i ca nu are nimic legat de asa ceva, este putin diferita, ca nu are fum, gudron si alte substante, doar ca are nicotina, care dupa cum bine se stie, reprezinta o dependenta. Nu a vorbit deloc rau de tigara electronica, doar ca a spus, ca ar FI MAI BINE FARA NICI O TIGARA.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un comentariu